A TDI meghajtású kocsik tényleg legyorsulják a vtec technológiát használó autókat?
https://www.youtube.com/watch?v=ymWF0TiuTqQ
és itt a revans második része...
https://www.youtube.com/watch?v=aRxokmanzgk
a kérdésed igazából a gyárak tudják megközelítőleg megmondani, de ott is több oldal a legrövidebb válasz.
nekem, mint egyszerű használónak mindig az a legjobb, amiben ülök, és meg tudtam fizetni.
nehezet kérdeztél.
Rövidtávon esélyes a dízel, a nyomaték miatt.
Ha két autót veszünk, egy szívó Honda benzinmotort változó szelepvezérléssel (VTEC), meg egy feltöltött dízelt, akkor az semennyi adat. Nem jelentenek semmit. Azonos lökettérfogat esetében a VTEC messze odaverné bármelyik TDI-t.
-Ha a dízel is első kerekeken hajt, akkor a VTEC kiröhögi.
-Ha a dízel hátsón hajt, akkor nagyjából holtverseny, vagy VTEC.
-Ha 4 keréken hajt a TDI, akkor a VTEC alul marad.
De ez nem csak annak a versenye, hogy benzin, vagy dízel, illetve feltöltés (turbó) vs. változó szelepvezérlés, hanem a váltók áttételeié is.
De ha 2 gyári autót összehasonlítasz, akkor ugyanakkora lökettérfogat esetében a benzines általában nagyobb teljesítményt ad le. Tehát a szívóbenzin általában ha nem is állva, de ott hagyja a dízelt. Bár a rajtnál lehet, hogy a dízel egy pár méterig vezetne.
Ezek tények, bele lehet kötni, de fölösleges. Pont úgy, mint az örökös dízel vs. benzin kérdések. Hosszú távra dízel, rövid távra és autó-motorsportra benzines. A dízel csak közlekedésre és teherszállításra alkalmas. Semmi másra.
Itt a két legfontosabb dolog a teljesítmény és az autó tömege. Azonos tömegű és teljesítményű TDI ugyanúgy fog gyorsulni, mint a VTEC vagy bármi más, de ezt is csak egy határig. A magasabb fordulatszám és a hosszabb váltóáttételek miatt nagyobb tempónál már némi előnye lesz a benzinesnek (és itt már 150-170km/h vagy a feletti sebességekről van szó).
Ha egymás mellé raksz egy 160lovas Vtec-et meg egy 160 lovas TDI-t, amiknek a tömege kb ugyanannyi és mindkettő elől hajt, akkor 0-150-ig nem lesz közöttük teljesítményből/technológiából adódó különbség.
Először csak egy részlegesen témába vágó válasszal kezdeném.
A Vtec technológiát, a változó szelepvezérlést valójában már lassan minden gyártó majdnem minden benzinese használja, csak más néven. Sőt, a mai autók egy részében már nem csak egy pöcök csúszik át, vagy nem csak a vezérműtengely mozdul arrébb váltáskor, hanem éles váltás nélkül, akár fokozatok, átmenetek nélkül is képesek szabályozni a nyitási mélységet és időket, ezekből az autókból már hiányzik a pillangószelep is. Viszont a tartósságot szem előtt tartva nem nagyon engedik nagyon pörögni a benzinmotorokat sem. Lehet, hogy elmennének úgy is 300 ezret a mai benzinesek, ha 8000-ig pörgetik őket, de az autógyártók célja ennél több.
Ma már nem sok értelme van ennek a kérdésnek, jobban mondva úgy kellene feltenni a kérdést, hogy "A dízeles autók tényleg legyorsulják a benzineseket?".
Erre a kérdésre a válasz kiderül a gyári adatokból, minden gyártó megadja a 0-100km/h gyorsulás adatokat.
A papírforma borul akkor, ha magasabb oktánszámú benzint használnak, vagy jobb minőségű gázolajat, vagy ha tuningolva vannak az autók kisebb nagyobb mértékben.
Ahogy írták, a dízeles autók jobban startolnak a nagy nyomaték miatt, később pedig a benzinesek teljesíthetnek jobban, ha megfelelő teljesítménytartalékkal rendelkeznek.
Az összkerekesnek csak a startja jó,utána mintha huznál valamit,erről ennyi.Láttam már golf 3mat 450nm nyomatékkal,ami kevesebb ,mint 14 s alatt gyorsult 160ra.
Összetetteb ez attól,hogy itt pár szóban meg lehessen vitatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!