Időnként van értelme "kihúzatni" a kocsit a lerakódások végett?
lehet kapni különféle motortisztító adalékokat, azok sem rosszak.
Nem tudom milyen autód van, de ha bírja az etanolt, én azt tanácsolnám. Az enyém bírja, és 50-50 arányban benzinnel tökéletesen kipucolja az üzemanyagrendszert és a motort is.
Műszaki vizsgán mondta a szervizes, hogy nagyon hullámzik a káros anyag kibocsátás a mérőjén, mert kis koromdarabok rakódtak ki a kipufogórendszerben és ahogy azok leválnak, növelik az értéket.
Szerinte vizsga előtt érdemes kikormolni a kocsit.
Annyi a lényeg, hogy nagy fordulatszámon a modern motorok kevésbé kormolnak mint kis fordulaton. Ezért, ha szépen meghúzatod kikormolja a kipufogó rendszert.
Elég sok értelme van, mivel ha nagyon be kormozódik a kipufogó rendszer veszt a teljesítményéből az autó.
Egyébként, ha a motor elérte az üzemi hőmérsékletet, nyugodtan lehet a 'piros zónáig' húzatni. Persze 1-2-ben vigyázni kell, mert nem megy olyan gyorsan az autó, hogy tudja a hűtő vizet kelőképpen hűteni a hűtőradiátor. Ezért, ha 1-2-ben huzamosabb ideig húzod nem tesz túl jót.
1 üveg 2 üveg 3 üveg stb.
Tiltásig :D Ennyi az egész. 3-asban már tolhatod hosszabb távon. 4, 5-ösben már tiltás sincs.
4 már kevés lesz, 3-ban 120 körül vagy afölött van a tiltás addig max autópályán húzod el vagy országúton, de attól, hogy magas fordulaton haladsz az még nem húzatás mert különösebb erőt nem fejt ki a motor, ennyi erővel üresben is pörgethetnéd... gyorsulgassál, erre jó a hegyi szerpentin, gyorsítás lassítás folyamatosan...
de mondom, ha nem műszaki a cél, vagy nincs baj a kipufogóval, akkor felesleges benzin pazarlás, meg azért annyira a motor sem élvezi a tiltásig forgatást
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!