Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Gyárilag lökhárító ütköző...

Gyárilag lökhárító ütköző (baba) nélkül szerelt Ladára fel lehet tenni utólag?

Figyelt kérdés

2101-esre akarok (Lada 1200)


[link]


Szerintetek jó lehet ez rá?



2013. okt. 9. 23:00
 1/7 anonim válasza:
ha gumicsíkos a lökhárító akkor fúrni kell biztosan, ha nem akkor kéne lennie furatnak. a linken az ezerötös babája szerepel, de szerintem felmegy (pár sosem próbáltam)
2013. okt. 9. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Nem jó rá. A 2101 lökhárítója eredetileg babás volt, ha neked nincs rajta, akkor ott valami már nem gyári. A 21011-től (Lada 1300) érkeztek a baba nélküli, keresztben gumicsíkos lökhárítók, ilyen volt az 1200s-en is. Az egyszerűség kedvéért ebből is volt kétféle.

A 2103 lökhárítója is babás volt, de más, mint a 2101-é. A 2101 lökhárítója keresztmetszetben két íves félből áll, a 2103-nál a két fél íve más és egy rövid egyenes szakasz köti össze őket. Ezért a 2101 és a 2103 babái nem cserélhetőek fel.

A 2101-re a saját lökhárítóbabái kellenek. Hogy ne unatkozzon az egyszeri Lada-tulajdonos, abból is háromféle volt: a legkorábbi kivitelek V-alakú babája, majd az íves elejű baba nagy és kisebb változata. A V-alakú baba és a nagy íves baba beszerezhetetlen, a kis íves még előfordul itt-ott.

Ja, és el ne felejtsem: az első és a hátsó lökhárítóbabák nem egyformák. Elöl nagyjából a baba közepén van a kivágás a lökhárítónak, fel- és lefelé hellyel-közzel ugyanannyit lóg ki a baba. Hátul a kivágás a középvonal fölött van, a baba lefelé jobban kilóg, mint felfelé, összhangban az első és hátsó lökhárítók eltérő magasságával.

A babák egyébként önmagukban nem elegendőek: kell hozzá a gyári tartócsavar (ezt még lehet is helyettesíteni mondjuk kapupántcsavarral) és a lökhárító mögötti támasz, amihez hozzáhúzod a csavarral. Mindenki nagy örömére ebből is kétféle van a 2101 és a 2103 lökhárítóihoz illeszkedve.

(ezért szoktam jól szórakozni azokon, akik előadják, hogy Ladát javítani egyszerű, mert mindegyik egyforma)

2013. okt. 9. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim válasza:
akkor egy szót sem szóltam.. (1.)
2013. okt. 9. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

1200s, a gumicsíkos lökhárítós.


és a komplett lökhárító csere? gondolom ez sem egyezik :D esetleg valami fém "toldalék" készítése, és ahhoz felrögzíteni? (mondjuk így már azért maszek lenne, ott van, de funkcióját lehet nem 100%osan tenné, ha szükség lenne rá)


[link]


króm keretes kormány sem jó akkor bele valószínűleg

2013. okt. 10. 22:58
 5/7 anonim ***** válasza:

A lökhárítók bizonyos kereteken belül cserélhetőek: az 1200-asra jó az 1200s lökhárítója és viszont. Az 1500-asét vagy az 1600-asét is rá lehet faragni, mert a lökhárítótartók ugyanolyanok, de a kockáké már nem fog összejönni.

Egyébként attól, hogy keresztben gumicsíkos a lökhárító, még nem biztos, hogy 1200s az autó. Az 1200s-eken a homlokfalon a hűtőrács és a lökhárító között lyukak vannak, a C oszlopon van szellőző, a hátfalon pedig a jobb oldalon ott a tolatólámpa helye. Az 1200-as homlokfala és C-oszlopa teli, hátul a lámpák alatt két fészek van a két kis prizmának, tolatólámpának nincs hely. Ezen kívül az első irányjelzők és a hátsó lámpák burája az 1200-ason csúcsos, az 1200s-en méhsejtmintás lapos. A motortérben is vannak eltérések: az 1200s motorja mindvégig 21011-kódú hengerfejjel készült, az 1200-asé csak a '70-es évek közepétől. A karosszéria az 1200-as esetén 2101 kódú (ezzel kezdődik a vázszám), az 1200s pedig 21013 kóddal érkezett. Tehát ezeket érdemes figyelni, mert könnyen lehet, hogy a te autód egyébként 1200-as (2101), csak az általános alkatrészhiány miatt valaki 1200s (21013) alkatrészekkel okosította. Márpedig ha 1200-as az autó, akkor a króm kürtgyűrűs kormány való bele (persze ez is évjárattól függ, az 1977-78-as nagy egységesítés után ezekbe is az egyszerűbb, kürtgyűrű nélküli kormány került.

A gumicsíkos lökhárítóra egyébként fel lehet műteni a lökhárítóbabákat, ha nagyon akarod. 1200-as babák és babatartó lemezek kellenek, a gumicsíkokat le kell operálni, majd ki kell fúrni a lökhárítót, kialakítani a furat négyszögletes alakját, felszerelni a babát, aztán valahogy ízlésesen visszaerőlködni a gumicsíkot. Mivel így három részre kell vágni, ezért az életben nem fog normálisan illeszkedni. Nem biztos, hogy megéri, lehet, hogy jobban jársz a lökhárítócserével. Mivel ma már a 21011/013 is veteránkorba lépett, ezért van igény a szép lökhárítóra, főleg, ha az 1978 előtti, hosszú gumicsíkos változatról van szó.

2013. okt. 11. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Ó ennyire azért nem ismerem őket :D Én csak szeretem. Ilyen volt a család első kocsija, majd el lett adva 6 éve kb. Most, hogy már nekem is van jogosítványom 3 éve, most készülök megvenni a másodikat. Egy 2107-es van és e mellé akarom őt:


[link]


Róla esetleg? Ár sok? Úgy tudom a 85-86osok nagyon hamar szétmentek... Nos?

2013. okt. 11. 13:34
 7/7 rczgabor2101 válasza:

Előző válaszadót kiegészítve:


1972.06.hóig kiadott nagy babáknàl mèg az sem mindegy,hogy jobb vagy bal oldali.. Bár 10 éves a kérdés,aki most szeretnè öregíteni az autóját annak ez is hasznos info..

2023. okt. 18. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!