Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a vágott rugónak a hátránya?

Szabolcs007 kérdése:

Mi a vágott rugónak a hátránya?

Figyelt kérdés

Sok fiatalt hallok,hogy vágott rugó van az autójuk alatt, ki szeretném én is próbálni.

Mi ennek a hátránya és mennyit kell belőle vágni??

Tapasztalattal rendelkezők válaszát várom.



2013. okt. 8. 21:17
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

A vágott rugó hátránya az, hogy lecsökken a rugóút. Az autók gyári felfüggesztését nem véletlenszerűen tervezik: úgy alakítják ki a rugóút hosszát, hogy a hétköznapi használatban ne üssön fel a felfüggesztés. Értelemszerűen egy kétüléses sportkocsinál ez egészen mást jelent, mint egy ötüléses családi autónál.

Vágott rugó esetén a rugóút lecsökken, a futómű kisebb elmozdulásra is felkoppan. Ezt az ültetőrugók úgy kompenzálják, hogy nagyobb a rugóállandójuk, így ugyanakkora terhelés hatására kevésbé rugózik be az autó. De a Miska bá' sufnijában leflexelt rugó ilyet nem tud, ezért a nagyobb lökéseket hangos koppanás jelzi.

Ennek egyrészt kellemetlen a hangja, másrészt a sorozatos felütések igen gyorsan kikezdik a futóművet: elnyomorgatják a tornyot, szétverik a toronycsapágyat, fárasztják a lengőkarokat, sírba küldik a kerékcsapágyakat. Nem mindegy, hogy az úthiba okozta lökést a rugó veszi fel rugalmasan vagy a lengőkar ütközőbakja kőkeményen.

Éppen ezért nem célszerű megrövidíteni a rugót, sokkal jobb megoldás az ültetőrugó, amivel az autó ugyanakkora terhelést bír, mint korábban, csak kisebb hasmagasság és rugóút mellett. Ráadásul a profi ültetőrugók progresszívek, ezért a nyugalmi állás közelében nem is rugózik feszesen, dobálón az autó.

No meg az sem mindegy, hogy állnak a rugók. A tekercsrugók első és utolsó menete különleges: ezek a menetek úgy vannak kialakítva, hogy egy-egy kört tegyenek ki, ami stabilan felfekszik a rugótányérokra. A vágott rugó ezzel szemben csavarmenetben végződik, ami vagy felfekszik, vagy nem. A terhelés mondjuk helyre nyomja, de akkor sem az igazi.

No meg nem szabad megfeledkezni a tanyasi tuningmesterek nagy hibájáról, a futóműállításról sem. Már jó pár évtizede trapézgeometriájú felfüggesztések vezetik az autók első kerekeit, ezért a kerék berugózáskor befelé dől, alaposan megváltozik a gyári kerékgeometria. A nagyokos sufnituningolók erről teljességgel megfeledkeznek, levágnak a rugóról 1-2-3 menetet, összerakják, aztán csodálkoznak, hogy kóvályog az autó, főleg, ha a gyárinál szélesebb kerekek kerülnek fel, nyomtávszélesítővel (a csapszegeltolás is megy a levesbe), amiket jól megvezetnek a nyomvályúk.

2013. okt. 8. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ, akkor felejtős a dolog.
2013. okt. 8. 21:59
 3/6 anonim válasza:
0%
meg egy olyan 20-25 % kal megnő a féktáv
2013. nov. 5. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim válasza:
100%
persze, még mit nem, megnő a féktáv.. meg az index is belever a karterba, nem...?
2015. febr. 15. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Azt egyszerűen meg lehet oldani, hogy az index ne verjen bele. nekem szerelőm rakott be index visszahúzó rugókat, csak pár ezer Ft és azóta semmi gond...
2015. ápr. 26. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

A gyàri futóműben rengeteg tartalék van!

Az ültetőrugók pedig nem minden tìpushoz hozzàk az elvàrt komfortot vagy épp a megfelelő magassàgot. Pl. VW csoportnàl sokszor magasabban àll az eleje mint a hàtulja és ültető szett utàn is ugyanúgy marad csak 2-3 cmrel csökken a hasmagassàg,

2018. máj. 18. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!