Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson s51 gyorsabban megy...

Simson s51 gyorsabban megy Babetta gyújtással mint a gyári kalapácsossal, vélemény?

Figyelt kérdés
2013. okt. 7. 21:28
 1/8 anonim ***** válasza:

Hülyeség. Nem fog sem gyorsabban menni, sem kevesebbet fogyasztani, sem kisebbet füstölni.

Az egyetlen, amit nyerhetsz a dolgon, az, hogy megbízhatóvá válik. Egyszer felrakod rá a tirisztoros gyújtást, és utána azt soha többé nem kell icergetni, mint a megszakítót. De egyebet ettől ne várj!


Amúgy miért akarod pont a babettáét rátenni, amikor Simsonra van gyári tirisztoros gyújtás is, amit nem kell faragni?

2013. okt. 7. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm azt tudom hogy van de legtöbben a Babetta gyújtást emlegetik,de én azt is hallottam,hogy inkább robogó gy. kell rá tenni arrol mi a vélemenyed?
2013. okt. 7. 21:36
 3/8 A kérdező kommentje:
Meg egy kerdes a gyari tirisztoros gyujtas meddig birja es kompletten mennyibe kerül újonnan?
2013. okt. 7. 21:41
 4/8 anonim ***** válasza:
Általában addig bírja, amíg a Simson. Ritka az, hogy újat kelljen venni, hacsak nem eséstől letörik, vagy elreped és belefolyik a víz.
2013. okt. 7. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

A motor sokkal dinamikusabban pörög fel és ejti vissza a fordulatszámot, mivel lényegesen könnyebb a babetta lendkereke, olyan lesz mint egy láncfűrész. Ez annyit változtat az erején, hogy induláskor sokkal jobban kell pörgetni, hogy ne fulladj le, menet közben meg sokkal nagyobbat ránt ha odahúzol neki, de jobban gyorsulni nem fog, csak nagyobbat "harap". Nekem a 70-es 4 felömlős, álló helyzetből kuplungból nem állt ki kerékre, hanem majdnem lefulladt, mert a könnyű lendkerék miatt sokkal kisebb volt a tehetetlenségi nyomatéka, viszont 1-esben gurulva ha odarántottam neki megemelte az elejét olyat rántott, nekem bejött... :)

ezen pl jól hallhatod milyen gyorsan pörög fel és áll vissza alapjáratra, ez a könnyű lendkerék miatt van:

http://www.youtube.com/watch?v=4WcUh3upJco

2013. okt. 8. 01:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Igazából a lényeget a kollégák leírták, annyival had egészítsem ki, hogy amit megspórolsz, az a megszakító karbantartása.


A megszakítós gyújtás milyensége pedig a megszakítótól nagyban függ: jó minőségű megszakítóval, aminek megfelelően erős a rugója, viszont a lendkerék bütykére fekvő műanyag "talpa" sem kopik gyorsan nagyon jó tud lenni: nem kell sokszor állítgatni és akár 8-9 ezres fordulatig (esetleg akár felette is) is gond nélkül tudja a megfelelő időpontban adni a szikrát. Persze ha gyenge a rugó, akkor "felúszhat", nem tud zárni, ezáltal nem töltődik fel a kondi, nem lesz benne energia amit átadhat a trafónak, így nem vagy csak gyenge lesz a szikra.


Az elektronikus gyújtások ugye nem szoktak tartalmazni megszakítót (bár azt is lehet jeladóként használni), ezért ilyen nem jelentkezhet. No meg nincsenek kopások, nincs nagy átmenő áram ami égeti a fémpogácsákat, ebből következően nem is kell hozzányúlni - ami pedig olyan előny, amit mindenki szeretne aki végigmotorozott valami tökéletlen megszakítós gyújtással pár szezont... :D


#1 - azért Babetta, mert azt komplettet kapsz 2-3 ezer forintért. :D

2013. okt. 8. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Köszönönm a válaszokat,de még egy kérdésem lenne,a gyári tirisztoros gyujtás jobb lenne rá mint a babetta,azt legalább nem kell faragni,meg újonnan mennyi pénz lenne kompletten?
2013. okt. 8. 14:02
 8/8 anonim válasza:
Újonnan darabonként elég drága egy gyári tirisztoros gyújtás, illetve utángyártott, komplett gyári használt az jobb, bár nekem egyáltalán nem jött be, mert nekem jobb volt a megszakítóssal, az ha elromlott lehetett rajta állítani, a tirisztoros is elromlott nálam, azóta nem is jó sajnos. A gyárin előfordulhat olyan, hogy a jeladótekercs forrasztásai magasabb hőmérsékleten megolvadnak, és így az áramkör el lesz vágva egy helyen, ha lehűl akkor vissza köt rajt, akkor egy darabig megint jó. Ezt a problémát lehet orvosolni otthon. Másik probléma az pedig az, hogy a jeladótekercs műanyag borítása elreped valahol, és vizet kap, vagy áthúz, ez már nagyobb baj. Utángyártottnál az a gond, hogy a gyújtótekercs nem egyezik teljesen a gyárival, mert a gyáriba van plusz tekerés belül, ami szabályozza a termelt áramot. Az utángyártottban ilyen nincsen, így néha sok feszültséget ad le, ami a tirisztornak nem tesz jót.
2015. okt. 6. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!