Mit szóltok ehhez a cikkhez? A linket lentebb találod!
A BMW kivételével semmi német, és japán. Pedig én eddig úgy tudtam, h az autó a német és japán márkáknál kezdődik. Főleg ha valaki dízelben gondolkodik (bár ez már más kérdés gondolom) Én lány vagyok, nem értek ezekhez és autóvásárlás előtt állok...:(
Ezek igazából a törésteszt adatai - amikor megadott szabályok szerint tesztelik, hogy az adott típus hogy viselkedik bizonyos szituációkban. Legtöbben ezt élőben nem szeretnénk soha kipróbálni, gondolom Te sem...
A lényeg: az adott autótípusból mindig a legjobban felszerelt (pl. legtöbb légzsák) verziót próbálják ki, ezért ez akár csalóka is lehet.
Az elmúlt pár évben készült modern autók, legalábbis az európai márkák típusai között nincs lényegi eltérés, mindegyik relatíve biztonságos: jól megtervezett gyűrődőzónákkal, megfelelő merevítésekkel és erős szerkezeti anyagokkal.
Egy szó mint száz: lényegében választhatsz nyugodtam fenntartási költségek, vételár és felszereltség alapján autót. Nagy különbség kb. a 15 éves vagy afeletti, illetve a 10 év alatti autók között van.
Számomra nem világos, hogy hogy jön ide a BMW ( mert a cikkben én egy betűt nem láttam BMWről ).
Másrészt ezek a töréstesztek csalókák ám, vagyis a kategóriák mindenképp. Nem nagyon tudom elképzelni, hogy a Clio biztonságosabb legyen, mint egy Audi A3/ BMW 1er.
A többi német modell közül talán még a BMW 3, Audi A4, Mercedes B/C fér bele a kompakt kategóriába, a többi mind ezen kategóriák fölött áll. Viszont itt a Volvo tényleg versenyképes. A többi modell, meg egyszerűen nem fér bele ebbe a 7 kategóriába, ahhoz kellene még minimum 5, mert ugye egy E-Klasset meg egy X5-öt nem lehet összeereszteni egy Astraval.
A dízelekről meg annyit, hogy egy időben az a hír keringett, hogy a Honda leállítja a dízel motorok fejlesztését és az ide szánt modellek kapnak valami európai motort ( mivel ezek leginkább Európában mennek ). szóval arra nem tenném a nyakam, hogy a japán gyártók egy szinten lennének az európai gyártókkal - már ami a dízel fejlesztéseket illeti.
biztonság = Volvo, ez tény
10 év körüli dízel = lottó
Egy 10 éves dízel ha nincs 100%-ban leinformálva akkor gyakorlatilag bármikor meglephet egy több százezres szervizszámlával. Vigyél hozzáértőt ha autót nézni mész, és vidd el egy szakszervizbe mechanikai és elektronikai átvizsgálásra, mert az nem elég, hogy elindul és megáll, attól még járhatja a végét!
Egy 10 éven belül készült 1400-1800 köbcentis dízellel 400 km nem sok, az kb. fél tank gázolaj. :)
Az ennyi idős autók közt nincs olyan lényeges eltérés, szóval keress olyan típusokat, amik tetszenek és megfelelnek a pénztárcádnak, ha van 2-3 ilyen, akkor össze tudod hasonlítani mit kaptak a töréstesztjükön. Ehhez az összehasonlításhoz itt az Euro NCAP oldala:
Szerintem ennyi idős autóból komolyabb kérdés, hogy gázolajos (ugye Diesel, vagy dízel) vagy benzines motorja legyen. A gázolajosok takarékosabbak, erősebbek, de ennyi idős korban drágább lehet a fenntartásuk, mint egy turbo nélküli benzinmotorral szerelt ugyanolyan típusú kocsinak.
Érdemes átgondolni/átszámolni mennyi az eltérés melyik javára az éves km-teljesítmény alapján - mert jöhetnek ki meglepő dolgok.
Pl. ezen az oldalon kereshetsz a valósághoz a gyári prospektusnál közelebb álló adatokat:
Minden típusnak vannak gyakori hibái, ezeket már vásárláskor figyelni kell. Na meg az adott autó állapotát. Ennyi éves dieseleknél az injektorok és a turbo állapota sem elhanyagolható, mindegyik javítása/cseréje relatíve komoly tétel.
És ne menj egyedül vásárolni - hiába csúnya dolog a nemi sztereotípia, mindenki úgy gondolja, hogy a nők nem érthetnek az autókhoz, ezért ha kevésbé jóindulatú kereskedőt fogsz ki simán behúzhat a csőbe.
Teljesen korrektek a teszteredmények.
Szerintem meg a BMW-t azért tetted bele a kérdés apró betűs szövegébe, mert már kötelező emlegetni a gyakorin :) Enélkül már nem is kérdés egy kérdés :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!