"Az ilyen vaterán fellelhető okosságok csak az eladó zsebeit tömik, másra nem jók."
Sajnos általánosan igaz, de nem mindig.
"Jobban elég a benzi. Szerintem eddig is jól elégett."
Szerinted, de nem a mérési eredmények szerint. Ha igazad lenne, nem kellene zöldkártya se. Sajnos a motorban ideális tökéletes égést létrehozni nem lehet, csak lehetőség szerint jól közelíteni.
"Ha nem égett volna el akkor a kipufogón folyt volna ki."
Ott is folyik ki. Szénmonoxid, nitrogénoxidok és szénhidrogén-származékok formájában. Az ideális égés esetén széndioxidon és vízgőzön kívül semmi sem jönne ki.
"Hogyan csökkenti a fogyasztást, mikor ez az üzemanyag adagolásra nincsen hatással?"
Az égés minősége igenis hatással van az adagolásra és a keverékképzésre. Régi porlasztós motoroknál azzal, hogy jobb égésnél nagyobb nyomatékot ad a motor, ezért kevésbé nyomod a gázt ugyanahhoz a teljesítményhez, tehát kevesebb benzint juttatsz az égéstérbe.
Injektoros motoroknál emellett még a lambda-szonda mérési eredményei is módosítják az üzemanyag-bevitelt.
Jelen esetben arról van szó, hogy ez a bizonyos plazma-gyertya a magasabb ívhőmérséklet miatt stabilabban gyújt, így ideális esetben valóban javítHATja az égést és okozhat némi fogyasztás-csökkenést és jobb emissziót.
De:
- A motoroknál tervezési szinten nagyon pontosan meg van határozva a gyújtó szikra helye. Ha a plazmagyertyánál ez eltér, még ronthat is az égésen.
- A plazmagyertya egy beépített kondenzátorral növel feszültséget, ennek feltöltési és kisütési ideje, főleg nagy fordulatszámon okozhat késedelmet, onnantól a gyertya késve gyújt és ez NAGYON ronthatja az égést. Egy jó elektronika gondolom ilyenkor előrébb húzza a gyújtáspontot, de nem feltétlenül tudja kompenzálni a káros hatást.
- A gyertya hőértéke nagyon fontos. Kíváncsi lennék, mennyire melegszik ez a csodagyertya, mert lehet hogy a saját ívétől beizzik a vége és gyújt ha kell, ha nem.
- Ha a lángfront terjedése erősen megváltozik, az égési hőmérséklet is, előfordulhat, hogy magasabb égési hőmérsékletet okoz, ami magasabb NO2 kibocsátást eredményez (zöldkártya bukta) és a motor is túlmelegedhet.
Összefoglalva:
Zsákbamacska.
Ha mázlid van, használ, vagy elég nagy eséllyel nem veszel észre semmi javulást, de könnyen lehet hogy minden működési tulajdonság romlani fog.
A várható fogyasztáscsökkenés a jelzett max.15%-nál jó esetben is kisebb lesz, ha mázlid van. Ha nincs, akkor kidobott pénz. Ha nem érzed drágának egy próbára a beruházást, vedd meg, tedd be, de felkészítlek, ha használ is, fogyasztásban nem biztos hogy az élettartama alatt visszahozza az árát.
:)
# 3
Én nem járok ott ahol te gondolod. Gépész végzettséggel rendelkezem és eléggé reálos voltam, és nem hiszek el mindent elsőre, és nem azért mert hitetlen vagyok, hanem azért mert sosem voltam hülye-gyerek ☺.
Ráadásul ha valai 15 %-al csökkentené a fogyasztást, azt szerintem nem a vateráról tudtam volna meg először.
Ha meg nálad esetleg csökkenne a fogyasztás, az valószínűleg attól van mert azt akarod hinni hogy csökkent. Talán annyira hogy még a vezetési stílusod is megváltozik. Hasonló ez mint az a nagyrészben baromságok amiket a teleshop-okban árulnak, és így-úgy meggyógyulsz tőlük. Közben azért érzed magad jobban mert elhiszed hogy használ.
Ismételném, lehet olyan eset hogy tényleg használ, de a 15% a szakadékban hátszéllel kategória.
A reklámban hivatkozott vizsgálat semmilyen konkrét értéket nem említ, a 15% külön szerepel "akár" és"-hat" kifejezésekkel, ez a garancia a semmire alapesete.
Mellesleg amikor a plazmagyertya először megjelent, a nagy gyertyagyártók (Bosch, NGK, Iskra stb.) biztos azonnal lázasan tesztelni kezdték.
Az, hogy egyikük sem vásárolta fel a szabadalmat, arra utal, hogy más módon ők is tudnak legalább ennyire jót ÁLTALÁNOS esetben.
Egyedi esetben valóban van esély, hogy jobb lehet, de a zsákbamacska szót már túl is ragoztam.
Ajánlom figyelmedbe az alábbi kommentharcot. Kapott hideget-meleget okostól/hülyétől. Próbálj átugrani a habzószájú szkeptikusokon és hívőkön is, van közte okosság is.
Hozzászólás egy autóvillamosságis emberkétől egy másik blogból:
"A plazmagyújtás bármely szikragyújtású belsőégésű motornál használható, ahol helyileg is megoldható a gyertyára szerelt kondis ( pl. 50...500pF 15 - 30kV ) gyertya kapacitással, vagy a kisebb teljesítményű árnyékolt gyújtókábeles kapacitással.
ECU nélküli motornál kárt nem okoz, de az intenzívebb gyújtószikra miatt az eredeti gyújtásidőzítés ( előgyújtás ) csökkentése szükséges lehet ( ezt az adott motorja állapota is válogatja, stb. )
ECU esetén érdemes az árnyékolt gyújtókábeleket is használni.
A gyárinál jóval intenzívebb gyújtószikrával és plusz erre még a kondis plazmagyújtás ( 100pF 30kV ) használatával pl. a karburátoros 50cm3-es 2T motor nagyon könnyen indul, +10°C-ig nem kell a szivatót sem használni, a többszörösen is felerősített gyújtószikra biztos hidegindítást, már alacsony fordulattól is motor nyomaték növekedést, alacsonyabb fogyasztást produkál.
2T olaj minden gond nélkül elég a gyárinál nagyobb mennyiség használata esetén is ( 1:26 ) , pl. az Arol2T is, kék füst nincs!
Ez a plazmagyújtás szikra normál üzemanyagokra ( benzin, E85, ( LPG, CNG, PB gáz ) ) tökéletes,
a minimális mennyiségű vízpára vagy a még jobb vízgőz, mint égésjavító katalizátor van jelen."
Hmm.....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!