Melyik autót válasszam ennyi pénzért?
Előre bocsátom, hogy én is oda vagyok az olasz kocsikért (nagy álmom egy Lancia Lybra), de én lebeszélnélek róluk. Azaz nem feltétlen ezek közül választanék.
Az olasz autók fenntartása úgy általánosítva kicsit drágább, mint egy ún. "polgári" kocsiké (értsd: amiből sok futkoz azútjainkon, pl Opel Astra, vagy Golf, esetleg 206-os Peugeot, Renault Clio)
Mivel ezek ritka kocsik, bontóból nemigen tudsz alkatrészt szerezni (persze külföldről, olasz bontóból nem nehéz). A ritkaság miatt az utángyártott alkatrészek is drágák. Mondok egy példát: pár hónapja cseréltünk sárvédőt egy Opel Tigra-n. Hiába a Corsa alapjain van, és hiába van sok Opel, ebből kevés van, így aztán nem restek utángyártott cuccokért majdnem dupla árat elkérni, egy Corsa-hoz képest.
Aztán a másik dolog, az ár: 600 ezred van rá, ha jól láttam. Ennyiért kapsz is mindkettőből példányokat, azzal nincs gond. De! Ezeket a kocsikat rendszerint hobbi autónak veszik, azaz hajtani. Ergo szét van hajtva szinte az összes (tisztelet a kivételnek). Biztos lehetsz benne, hogy ezeket taposták, ha nem is állandóan. Km is biztos, hogy bőven van bennük, és az olasz kocsik (vagy inkább motorok) egyik nagy ellensége a futott km. Bizony több törődést igényelnek, mint a japánok vagy németek, és ha ezt nem kapták meg, akkor baj van. Nagy baj, mert a gatyád is rámehet.
Térjünk ki a fogyasztásra is. Mivel rákérdeztél az olcsó fenntartásra, azt kell mondjam, hogy mindkettő derekasan eszik. A Fiat Coupe az 1.8-as motorral 8l körül eszik, 2.0-ással már a 10l-be is benézhet. A 2.0 Turbo-t meg se említem.
A GTV 1.8-as Ts motorral 9l körül, a 2.0 TS motorral 9,5l körül eszik. És ez mind vegyes fogyasztási adat. Ha többet jársz városban, nagyon megugorhat ezen felül.
Bocsi, hogy ennyit pofázok, de eléggé beleástam magam mostanában az olasz kocsikba, a Lybra miatt. :)
Szóval összességében, ha számít a fenntartás, én nem ajánlom ezeket a kocsikat. De hogy ne csak károgjak, ajánlanék pár olasz gépet, ha nem gon,d ami szerintem jobban illene az elképzelésedhez (600 ezer ft, és jó fenntarthatóság):
Alfa Romeo 145 1.4 vagy 1.6 motorral [link]
Fiat Bravo 1.6 motorral (ez nagyon jó motor, ilyet szeretnék a Lybraba is majd :)
Szerintem ezek jobban illenek nálad a képbe. Mindkettő szép, 3 ajtós, sportos kocsi.
Azért ajánlottam a 145-öst, mert az olasz kocsik között, amit ennyi pénzért lehet kapni, még az is sportosnak számít. Amúgy abból azért van Mo.-on, legalábbis jóval több, mint az általad kinézett GTV-ből vagy Coupe-ból. :)
A 156-os egy másik nagy szerelmem, a Lybra mellett. Talán a valaha gyártott egyik legszebb autó. Nagyon el tudnám képzelni maga alá is, szóval ajánlani tudnám csak neked is, rossz szót nem tudok rá mondani. Azaz hogy nem tudnék. Mert sajnos tudok.
Magával a kocsival nincs gond, ha rendben tartja a gazdája (mint bármelyik másik kocsit), hálás gép, ráadásul megy, mint a fene. Előnye, hogy ebből aztán tényleg van. Így alkatrésszel sincs gond. De 600 ezer ft-ért a legalja, széthullóban levő, vagy hibás darabokat szokták adni. Ha szerencséd van, akkor esetleg kifoghatsz olyat, aminek csak minimális a gondja, és aprópénzből javítható.
Szóval igazad van ilyen téren, lehet, hogy érdemes ezek között keresgélned. Amikor én utána olvasgattam ennek a kocsinak annak idején (megint csak a Lybra-t hozom elő, azért olvastam utána a 156-osnak is, mert ennek az alapjain van), a legtöbb oldalon az volt a fő szempont, hogy a 2002-es facelift utáni darabokat kell keresni, mert sok dolgot (főleg elektronika szintjén) kijavítottak rajta. Na most 600 ezerből nehezen fogsz találni facelift utánit, vagy inkább sehogy.
Motorok terén az 1.6-os is elég bele (hiába írják, hogy nem, szerintem 120LE bőven visz egy ekkora autót), legfeljebb nem te leszel a leggyorsabb 2 lámpa között. :) Ez 7,5-8l körül eszik.
Aztán ott az 1.8-as és a 2.0-ás TS motor. Ezek mennek, mint a bivaly, cserébe 9l-ert is benyelnek. Furcsa, de én azt olvastam, hogy a két motor között nincs fogyasztásban nagy különbség.
Végül ott az 1.9-es dízel, de nem tudom, mennyire akarnál dízelt. Én a magam részéről benzinmotor párti vagyok, dízelt akkor vennék, ha nagyon a fogyasztásra játszanék. Ez megáll 6,5l-ben.
A szervizelés már más kérdés. A fő baj az, hogy marha kevés az Alfa márkaszerviz az országban, az a szerelő meg, aki rá van állva a német vagy japán kocsikra, nagyon meg fog szenvedni az olasszal. De hallottam már olyat is, hogy egy maszek szerelő elküldte a delikvenst, mondván, hogy inkább neki se áll. Most persze ez alatt a komolyabb dolgokra kell gondolni, nem egy olajcserére.
A szervizeltetés összegre szerintem nem sokkal több, mint egy hasonló kategóriás japán vagy német kocsié. Szokták mondani, hogy gyakrabban kell szerelőhöz járni velük. Nos, erről nem tudok nyilatkozni, de van olyan ember is, aki váltig állítja, hogy az ő olasz gépe se szervizigényesebb, mint más kocsija.
A Fiat Coupe szervizeltetése: hát Fiat márkaszerviz van azért az országban nem egy, ott meg kutya kötelességük tudni, hogy mit hogy vele. Szóval azzal nem aggódnék ilyeneken. Egy maszek persze lehet, hogy arra is húzná egy száját, még egy Punto után is. :)
Akkor ezek szerint sok mindenben egyetértünk. :)
Az alkatrész árakra tudok esetleg egy olyan tippet adni, hogy magad is meg tudod nézni, hogy egyes utángyártott alkatrészek milyen árban mozognak, típusra lebontva. A unix.hu és a bardiauto.hu oldalakon lehet keresgélni. Akár össze is hasonlíthatod, hogy ugyanaz az alkatrész az Alfa-hoz vagy a Fiat-hoz mennyibe kerül (ugyanígy megnézheted egy BMw vagy egy Toyota alkatrészárait is, az is jó összehasonlítási alap).
Hát a szerviz és az igazán hozzáértő ember tényleg kevesebb, mint a tucatautókhoz értők száma. De erre is adok egy tippet, ha nem gond. Ha valamelyik Alfa mellett döntesz, akkor keresd fel az alfaamore.hu fórumot. Nagyon sok tagja van, lehet kérdezgetni az adott típusokról, és biztos tudnak megbízható szerelőt is ajánlani a környékeden.
A Hyundai Coupe: gondolom a 2000-es évek környékén gyártottakra gondolsz. Rosszat nem tudok rá mondani, ha csak annyit nem, hogy nekem kicsit túlságosan gömbölyded az egész kocsi. Nem túlzottan fog meg a külseje. :) (ellenben az utód, a Genesis Coupe nagyon szép lett, csak baromi drága)
A Hyundai koreai, ami nem válik hátrányára. A 2000-es években már nagyon közelítettek a japán minőséghez. Viszont a Coupe csak kinézetre sportkocsi, valójában olyan, mint a Corsa-Tigra páros: ráépítettek az Elantra-ra egy sportos kasztnit. Szóval ne várj tőle túl sokat. Persze normális keretek között élvezetes kocsi, mert ha jól olvastam róla, felkeményítették a futóművét.
Igen, sok mindenben! :)
Az oldalak amiket írtál jók, az alfaamore-t én is ismertem, tényleg jó oldal. A Hyundai-ra visszatérve, nekem tetszik formailag is, sőt... Az újabbak tényleg szebbek, aláírom, csak hát van keret, ami elég szűkös véleményem szerint autóra... De első autónak lesz... Bár ennek ellenére nem akarok suzikit, valami 20-25 éves szét hajtott japán autót, hanem valami kicsit sportosabbat, ami szerintem már egyértelművé vált számodra... Meg az is, hogy coupé... :D Egyébként Hyundairól amiről beszéltünk, azt mondják sokan, hogy drágák az alkatrészek... Holott akiknek meg van, és keresgélek neten, azt mondják, hogy nem vészes... Egyébként, ha még mindig lehet kérdezni, egy olyat szegeznék még hozzád, hogy mindentől el tekintve, (főleg a beszélgetésünkre gondolok, mivel tisztában vele, hogy mikre hajlok jobban), szóval Te, mint hozzáértő, és tapasztalattal rendelkező, ennyi pénzért mit vennél, mit ajánlanál, hosszabb távon, előre tekintve... Nyilván amiket tudsz, nem olyan drága fentarthatóság, első autónak, nem sok kerettel rendelkezőnek, de azért ócskavas se legyen...
Mindenesetre nagyon hálás vagyok a türelmedért, és a válaszaidért! Köszönöm!
No, megint itt vagyok. :)
A hozzáértő szó rám azért túlzás, csak szeretek a témában olvasgatni. :)
Hogy én mit ajánlanék ennyi pénzért, hosszabb távra, coupe-k közül? Mert gondolom akkor (legalábbis én ezt szűröm le az eddigiekből) a coupe kialakítású kasztni, és a sportos kinézet nálad a leginkább fix dolog, a 600 ezer ft-os keret mellett. :)
Lássuk csak. Ha nem gond, attól most kicsit eltekintek, hogy olasz kocsikból indultunk ki, mivel te is említetted már a Hyundai-t. Szóval én ezeket ajánlanám a figyelmedbe, a fenti 2 kritérium szerint:
Opel Astra G Coupe [link]
Mazda MX3 (ilyen van az egyik munkatársamnak, nagyon dicséri, persze lehet, hogy csak elfogult) [link]
Citroen Xsara Coupe (ez meg az Opel mellett a legpraktikusabb) [link]
Ford Puma [link]
Renault Megane Coupe [link]
Seat Cordoba Coupe (ezt már csak pluszba említem meg :) [link]
Én ezek között is szét néznék, ki tudja, hátha élőben megtetszik. Viszonylag sok van belőlük itthon (a Mazda-ból kevesebb), az alkatrészárak jók. Az Opel Astra híresen olcsón fenntartható kocsi, A Xsara szintén olcsónak mondható a franciák között, a Megane se sokkal drágább, a Seat Vw konszernes, szóval olyan árral kell kb számolni, mintha Polo lenne (annak az alapjain van). A Mazda-t fenntartani pedig a munkatársam szerint könnyű, és nem egy hibára hajlamos típus.
Egyedül a Ford Puma lutris egy kicsit számomra, de arról meg mindenhol jókat olvasni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!