Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata váltós busz hogyan...

Automata váltós busz hogyan tud lefulladni?

Figyelt kérdés
Gyakran utazok helyi busszal melyek automata váltósak és gyakran lefulladnak. Ez hogy lehet? Az automata híres arról, hogy azért jó, mert nem lehet vele lefulladni.

2013. okt. 2. 16:27
 1/8 anonim ***** válasza:
Bővebben? Mikor fullad le?
2013. okt. 2. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Indulásnál kereszteződésben, buszmegállóból. Mi ennek az oka? Nagyobb tömeg és nem bírja a váltó?
2013. okt. 2. 17:40
 3/8 anonim ***** válasza:

A hidrodinamikus nyomatékváltó elvéből adódik hogy nem lehet lefullasztani.

A motor hajt egy szivattyúkereket, ami olajat áramoltat. Ez az áramoltatott olaj pedig a váltó behajtótengelyén lévő turbinakereket forgatja.

A váltó belsejében lévő bolygóművek csak a sebességfokozatokért felelősek, de az itt most nem lényeg :D


Szóval úgy van megtervezve áramlástanilag ez a két lapátkerék (plusz még van egy, de nem bonyolódok bele) hogy alapjárat környékén kis nyomatékot vigyen át a váltóra, és ahogy emeli a motor fordulatszámát a sofőr, úgy növeli az átvitt nyomatékot ez a szerkentyű.

Ezért van az hogy egy határozott nagy gázzal indul sok sofőr, mert van hogy csak akkor tud elindulni rendesen a busz.


De hogy lefulladni miért fullad, passz...

2013. okt. 2. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Az lehetséges, hogy félautomata? Ott eltudom képzelni, hogy mondjuk 2-be nem tud elindulni, de az viszonylag új technológia, ezek meg régi buszok.
2013. okt. 2. 21:34
 5/8 anonim ***** válasza:

Nekem egyszer sikerült úgy megbolondítani a személyautóm váltóját, hogy lefulladt, pedig ez is hidrodinamikus (igaz itt a vezérlés hibázott, Volvo - Geartronic ).

Az lenne a kérdés, hogy milyen buszról van szó. Az újabb automatákban már nem nyomatékváltó van hanem rendes száraz kuplung. Nekem pl sikerült már ZF-Astronic automataváltós Ivecot lefullasztani. Itt is sikerült a vezérlést becsapni. :)


Viszont ha rendszeresen előfordul, ott valami probléma állhat a háttérben, mert egy jól működő váltó esetén nem lenne szabad lefulladnia a busznak kb soha .

2013. okt. 2. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Ja ezt el is felejtettem... :D


Milyen Volvód van? S80?

2013. okt. 2. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Ahham.
2013. okt. 3. 03:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:

Ezek az idióta legendák: Jajj a dízel azért jó, mert nem lehet vele lefulladni, jajj az automata azért jó, mert nem lehet vele lefulladni....


Ha minden jó mechanikailag, téynelg nem tud lefulladni az automata váltós kocsi (csak ha ő maga akarja...) Viszont az ikarusz buszok... nos elment már a fejük felett 30 év. Már mindegyik oldtimer :D amúgy meg a volvo-k is utánuk öregedtek :D és budapest útjain a merga buszok is szépen haladnak efelé :)

2013. okt. 3. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!