Csuklós Busz: Melyik típusú csuklós busz fogyaszt a legkevesebbet (1994-2002) és kb mennyibe kerülnek?
Egy étterem buszt és egy vip buszt akarok csinálni-átalakítani, de nem ismerem a típusokat. A Man-okat néztem, azok elég jók, mert szinte elejétől végéig alacsony padlós és nincs benne "lépcső". A fő szempont, hogy alacsony padlós legyen végig és keveset fogyasszon.
Egy két helyen olvastam, hogy pl a Man-ok kb 35-45 litert esznek (csuklós)!? Gondolom mert kb 6800 köbcisek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Sokkal kevesebbet fogyasztó buszt nem fogsz találni főleg városi használatban.
Egyébként étterem buszt hogyan képzelted el? Viccen kívül érdekel. Mert oké, hogy vonaton van étkezőkocsi, de a sínek rendesen vízszintezve vannak, nincsenek éles kanyarok (csak néha állomásoknál váltók).
Hogyan fogod tudni megoldani, hogy a vendégek beletaláljanak a szájukba menet közben, a pincérek ne ejtsenek el semmit, italok ne lötyögjenek ki stb. ? Már ha csak az úthibákat nézzük, nehezen tudom elképzelni, hogyan működhet egy ilyen.
Nem akarom ellopni az ötletedet, nem azért kérdeztem :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Összehasonlításképp:
Volvo 7700A (FKU széria, Budapest) a 7300 ccm-es motorjával, nyáron, klímahasználat mellett a 86-oson beszívja a 78-80 litert százon, klíma nélkül laza 65-70 literrel dolgozik folyamatos megállózás, indulás, fékezés, stb. mellett.
Ezen adatok alá még nem sikerült mennem sosem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha te egészséges ember vagy (szellemileg) és még mindig ezt akarod, akkor gondold át még egyszer. Ha egy buszból -ami ráadásul csuklós- te éttermet faragsz, az nem olcsó. Hely nincs benne. Hova teszed a WC-t, csapokat? És ha netán el is fér, a szellőzést is meg kell oldani. A hőmérsékletről ne is beszéljünk. Lásd: klíma, radiátor. Nem mellesleg vizet hogy vezetnél bele? Ezek után én bátran kijelenteném, hogy badarság ez az egész, már ha a fogyasztás is fontos szempont. Sőt... Ha az a busz üresen zabál annyit, akkor ha te éttermet pakolsz bele, vizet, tartályokat, asztalokat, stb, akkor a súlytöbblet miatt bőven megduplázódik, neadjisten triplázódik. Oké, hogy kidobsz belőle 30 ülőhelyet. De annak többszörösét rakod vissza. Illetve nem tudom, hogy ennek legalizálása hogy megy. Nem lepődnék meg, ha a "sehogy" lenne a válasz.
De azért az életkorodat megkérdezhetem? :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem véletlen, hogy nincs ilyen. Ennek a kivitelezése, engedélyeztetése szinte lehetetlen feladat.
De ne legyen igazam!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az a baj, hogy egy 8 keréken guruló büfével semmi profitod nem lesz. A feeling kedvéért (én legalábbis) nem áldoznék fel ennyi pénzt. Az étterem akár jó is lehet. De igenigen problémás. Főleg azért, mert a fogyasztást előtérbe helyezed. Gondolkodj el rajta. Szerinted miért csak hajókon van hasonló? (Segítek: hely, ami egy buszban nincs. Illetve hosszabb útra való ez, nem 3 km-re)
És hidd el, rendezvényekre nem egy büfét fognak rendelni, meg külföldön se. :) Pedig az étterem akár jó ötlet is lehetne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!