Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Csuklós Busz: Melyik típusú...

Csuklós Busz: Melyik típusú csuklós busz fogyaszt a legkevesebbet (1994-2002) és kb mennyibe kerülnek?

Figyelt kérdés

Egy étterem buszt és egy vip buszt akarok csinálni-átalakítani, de nem ismerem a típusokat. A Man-okat néztem, azok elég jók, mert szinte elejétől végéig alacsony padlós és nincs benne "lépcső". A fő szempont, hogy alacsony padlós legyen végig és keveset fogyasszon.


Egy két helyen olvastam, hogy pl a Man-ok kb 35-45 litert esznek (csuklós)!? Gondolom mert kb 6800 köbcisek.



2013. szept. 21. 14:50
 1/10 anonim ***** válasza:
91%

Sokkal kevesebbet fogyasztó buszt nem fogsz találni főleg városi használatban.

Egyébként étterem buszt hogyan képzelted el? Viccen kívül érdekel. Mert oké, hogy vonaton van étkezőkocsi, de a sínek rendesen vízszintezve vannak, nincsenek éles kanyarok (csak néha állomásoknál váltók).

Hogyan fogod tudni megoldani, hogy a vendégek beletaláljanak a szájukba menet közben, a pincérek ne ejtsenek el semmit, italok ne lötyögjenek ki stb. ? Már ha csak az úthibákat nézzük, nehezen tudom elképzelni, hogyan működhet egy ilyen.

Nem akarom ellopni az ötletedet, nem azért kérdeztem :)

2013. szept. 21. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 Amado atya ***** válasza:
92%

Összehasonlításképp:

Volvo 7700A (FKU széria, Budapest) a 7300 ccm-es motorjával, nyáron, klímahasználat mellett a 86-oson beszívja a 78-80 litert százon, klíma nélkül laza 65-70 literrel dolgozik folyamatos megállózás, indulás, fékezés, stb. mellett.


Ezen adatok alá még nem sikerült mennem sosem.

2013. szept. 21. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 Amado atya ***** válasza:
92%
(Viszont egy jól beállított, dinamikus, erős IK 280-assal [D-10 -es motor, ZF 4HP500 aut. sv.]ugyanezen vonalon, spórolós vezetéstechnikával 28-30 )literrel el lehet dolgozni.
2013. szept. 21. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Nem utasokat akarok szállítani, hanem étterem buszt és/vagy vip buszt kialakítani. Ami a legfőbb szempont, hogy alacsony padlós legyen!!! S persze keveset fogyasszon. Ami felesleges azt kidobom. S nem mozgó busz lesz... Hanem főleg álló, de rendezvényekre is el kell jutni vele ami a költségeken változtat..
2013. szept. 21. 17:42
 5/10 anonim ***** válasza:

Ha te egészséges ember vagy (szellemileg) és még mindig ezt akarod, akkor gondold át még egyszer. Ha egy buszból -ami ráadásul csuklós- te éttermet faragsz, az nem olcsó. Hely nincs benne. Hova teszed a WC-t, csapokat? És ha netán el is fér, a szellőzést is meg kell oldani. A hőmérsékletről ne is beszéljünk. Lásd: klíma, radiátor. Nem mellesleg vizet hogy vezetnél bele? Ezek után én bátran kijelenteném, hogy badarság ez az egész, már ha a fogyasztás is fontos szempont. Sőt... Ha az a busz üresen zabál annyit, akkor ha te éttermet pakolsz bele, vizet, tartályokat, asztalokat, stb, akkor a súlytöbblet miatt bőven megduplázódik, neadjisten triplázódik. Oké, hogy kidobsz belőle 30 ülőhelyet. De annak többszörösét rakod vissza. Illetve nem tudom, hogy ennek legalizálása hogy megy. Nem lepődnék meg, ha a "sehogy" lenne a válasz.


De azért az életkorodat megkérdezhetem? :)

2013. szept. 21. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Nem véletlen, hogy nincs ilyen. Ennek a kivitelezése, engedélyeztetése szinte lehetetlen feladat.

De ne legyen igazam!

2013. szept. 21. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
93%
Valóban ez így elég családias étterem lenne, mert 2 embernél több egyszerre nem tudna benne kajálni. Ha minden felszerelést, ami egy étteremben kötelező (mosogatónál 3 tálca, tisztítószerek, külön húshűtő, tejtermék hűtő, italos hűtő, egyéb alapanyag hűtő, edények, személyzet, személyzeti és vendég WC és még ki tudja mi, ezek csak azok voltak, amik hirtelen eszembe jutottak) belepakolsz, kb éppen marad hely egy pici asztalnak és két széknek.
2013. szept. 21. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 Amado atya ***** válasza:
A belső berendezés (pultok, székek, asztalok, stb) is nyomnak annyit nyers súlyban, mint a rendes forgalomban számított 60-75%-os utasterhelés.
2013. szept. 21. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
PONTOSÍTOK: Büfé jellegű busz lesz! Nem komplett étterem! Érted/értitek? De mielőtt át alakítanám, nem fogom itthon forgalomba helyezni, mert itthon mindenbe belekötnek. SŐT, lehet nem is itthon fogok vele dolgozni. Mert itthon még egy hirdetést sem tudsz úgy feladni, hogy ne moderálják, a képekről nem is beszélve... Aljas ország. Sajnálom, hogy a sok k...g kapzsi ember tönkre tette.
2013. szept. 22. 08:27
 10/10 anonim ***** válasza:

Az a baj, hogy egy 8 keréken guruló büfével semmi profitod nem lesz. A feeling kedvéért (én legalábbis) nem áldoznék fel ennyi pénzt. Az étterem akár jó is lehet. De igenigen problémás. Főleg azért, mert a fogyasztást előtérbe helyezed. Gondolkodj el rajta. Szerinted miért csak hajókon van hasonló? (Segítek: hely, ami egy buszban nincs. Illetve hosszabb útra való ez, nem 3 km-re)

És hidd el, rendezvényekre nem egy büfét fognak rendelni, meg külföldön se. :) Pedig az étterem akár jó ötlet is lehetne.

2013. szept. 22. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!