Csuklós Busz: Melyik típusú csuklós busz fogyaszt a legkevesebbet (1994-2002) és kb mennyibe kerülnek?
Egy étterem buszt és egy vip buszt akarok csinálni-átalakítani, de nem ismerem a típusokat. A Man-okat néztem, azok elég jók, mert szinte elejétől végéig alacsony padlós és nincs benne "lépcső". A fő szempont, hogy alacsony padlós legyen végig és keveset fogyasszon.
Egy két helyen olvastam, hogy pl a Man-ok kb 35-45 litert esznek (csuklós)!? Gondolom mert kb 6800 köbcisek.
Sokkal kevesebbet fogyasztó buszt nem fogsz találni főleg városi használatban.
Egyébként étterem buszt hogyan képzelted el? Viccen kívül érdekel. Mert oké, hogy vonaton van étkezőkocsi, de a sínek rendesen vízszintezve vannak, nincsenek éles kanyarok (csak néha állomásoknál váltók).
Hogyan fogod tudni megoldani, hogy a vendégek beletaláljanak a szájukba menet közben, a pincérek ne ejtsenek el semmit, italok ne lötyögjenek ki stb. ? Már ha csak az úthibákat nézzük, nehezen tudom elképzelni, hogyan működhet egy ilyen.
Nem akarom ellopni az ötletedet, nem azért kérdeztem :)
Összehasonlításképp:
Volvo 7700A (FKU széria, Budapest) a 7300 ccm-es motorjával, nyáron, klímahasználat mellett a 86-oson beszívja a 78-80 litert százon, klíma nélkül laza 65-70 literrel dolgozik folyamatos megállózás, indulás, fékezés, stb. mellett.
Ezen adatok alá még nem sikerült mennem sosem.
Ha te egészséges ember vagy (szellemileg) és még mindig ezt akarod, akkor gondold át még egyszer. Ha egy buszból -ami ráadásul csuklós- te éttermet faragsz, az nem olcsó. Hely nincs benne. Hova teszed a WC-t, csapokat? És ha netán el is fér, a szellőzést is meg kell oldani. A hőmérsékletről ne is beszéljünk. Lásd: klíma, radiátor. Nem mellesleg vizet hogy vezetnél bele? Ezek után én bátran kijelenteném, hogy badarság ez az egész, már ha a fogyasztás is fontos szempont. Sőt... Ha az a busz üresen zabál annyit, akkor ha te éttermet pakolsz bele, vizet, tartályokat, asztalokat, stb, akkor a súlytöbblet miatt bőven megduplázódik, neadjisten triplázódik. Oké, hogy kidobsz belőle 30 ülőhelyet. De annak többszörösét rakod vissza. Illetve nem tudom, hogy ennek legalizálása hogy megy. Nem lepődnék meg, ha a "sehogy" lenne a válasz.
De azért az életkorodat megkérdezhetem? :)
Nem véletlen, hogy nincs ilyen. Ennek a kivitelezése, engedélyeztetése szinte lehetetlen feladat.
De ne legyen igazam!
Az a baj, hogy egy 8 keréken guruló büfével semmi profitod nem lesz. A feeling kedvéért (én legalábbis) nem áldoznék fel ennyi pénzt. Az étterem akár jó is lehet. De igenigen problémás. Főleg azért, mert a fogyasztást előtérbe helyezed. Gondolkodj el rajta. Szerinted miért csak hajókon van hasonló? (Segítek: hely, ami egy buszban nincs. Illetve hosszabb útra való ez, nem 3 km-re)
És hidd el, rendezvényekre nem egy büfét fognak rendelni, meg külföldön se. :) Pedig az étterem akár jó ötlet is lehetne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!