A hidrotőkének mi a funkciója?
Sokat hallom hogy így meg úgy a hidrótőkét kell cserélni.
Hol van az a hidrotőke és mi a funkciója? Minden dízelbe van?
Automatikus szelephézag kiegyenlítő berendezés.
Hogy miért kell? Azért mert üzemmeleg motornál a szelepek hossza a hőtágulás miatt megnő a hideg állapothoz képest. A kipufogó szelepé jobban, míg a szívószelepé kevésbé. És mivel a vezérműtengely alapköre, és a szelepülék közel fix helyen vannak (ezek közt helyezkedik el pár plusz alkatrésszel a szelep, mint pl a hidrotőke, vagy pl a himba, ha olyan elrendezésű a hengerfej), ezért ha megnyúlik a szelep, azt kompenzálni kell.
Voltak különféle megoldások erre, mint például a csavaros hézag állítás, vagy a lapkás.
De az okos mérnökök kitalálták a hidrotőkét, így a hézagállítás teljesen automatikus lett.
Ez a szerkezet a motor olajnyomását használja fel. Amíg a forgó vezérműtengelynél az alapkörön jár a szelepemelő (még nem emelte meg a bütyök a szelepet) addig a hidrotőke felpumpálódik olajjal. Már itt nulla lesz a szelephézag. Aztán ahogy elkezdi szép lassan megemelni a szelepemelőt a vezérműtengely, a hidrotőke szelepe bezár, és a benne lévő olajjal együtt egy fix egységet képez, és továbbítja az emelést a szelepnek.
Egyértelmű előnye a régi motorokhoz képest, hogy hidegen nem csattog úgy a nagy szelephézag miatt.
Ellenben rossz karbantartás mellett, vagy egyéb kellemetlen körülmények miatt tönkre tud menni, és ilyenkor cserélni kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!