Az alábbi szempontok alapján milyen autót javasoltok?
Német autót vegyél!!! Opel Corsa, Astra. VW, Polo, Golf. Ford Fiesta, Focus.
Ha műszaki analfabéta vagy az olasz és francia kocsik feljtősök.
Köszönöm szépen!
Kedves utolsó, leírnád, hogy évente össz mennyit költesz rá benzinnel? Totál amatőr vagyok.
A ti elvárásaitoknak rengeteg tipus megfelel. Nézzük sorban a kritériumokat:
- kaszni: én is kisgyermekes apuka vagyok, kombit vettem, hasznos, a babkocsi, hordozó és egyéb cuccok miatt, sőt van hogy még az sem elég. Persze ha nincs sok cucc, akkor elég a sima ferdehátú is. Kis autót nem ajánlok, az én nagy kombim is mindig egyre kisebbnek bizonyul.
- motor: ha sokat mentek autópályán, akkor nagyobb motorú autó kell, ha városban mentek sokat, akkor kisebb. El gondolkozhattok gázos autón is, 20%-kal kisebb az üzemanyag költség, csak a csomagtartó lesz kisebb a tartály miatt.
- felszereltség: érdemesebb jól felszereltet választani, mert nem drágább mint a fapadosak és kényelmessé tezsi a használatot egy klíma, elketromos ablakok, tükrök, stb.
Az üzemeltetési költségek nagyban függnek az autó állapotától, így ezt nehéz előre kalkulálni.
Egy általános kalkuláció, normál esetben, évi 15e km-hez, éves szinten:
- üzemanyag: 400-500e Ft
- kötelező szervíz: 15-20e Ft
- egyéb javítások, kopó alkatrészek: 10-50e Ft, ezt nem lehet előre számolni
- gumik: 50-70e Ft, de néhány évente kell rá költeni
- biztosítás, adó: 30-50e Ft
- spórolás: ha nem szervízbe, hanem magánszemélyhez hordjátok, akár 50%-ot is megspórolhattok a munkadíjon
Amiket ajánlani tudok: Opela Astra G, vagy bármelyik japán. Ezek megbízhatók, takarékosak és nem szervízigényesek.
Amiket kevésbé ajánlok: francia, spanyol, olasz autók, szervízigényesebbek az átlagnál.
Amiket nem ajánlok: Audi, Bmw, Mercedes, vannak az igényeiteknek megfelelő tipusok ezeknek is, de sokkal drágább a fenntartásuk mint másnak.
Remélem segítettem vmennyit.
Amilyen utak vannak magyarba Ladaniva..