Mi a különbség az 1.3 16V és a GTI Swift között?
A 16V 84 lóerő, a GTI 101.
Ez sokat számít? Illetve miben különbözik ezen kívül?
A GTI eleve Hothatch-nek épült, azaz kis kasztniba minél erősebb motor. Természetesen sokat számít az a plusz 15LE.
Ezen kívül a motorkarakterisztika is tök más. Jobban ki van hegyezve a motor, így aztán az élettartam ugyan csökken, de piszkosul megy a gép. Ez 113NM-ert ad le, ellentétben a sima 103Nm-ével. De ehhez pörgetni kell. A futómű is más, meg van ültetve gyárilag, és fel van keményítve. Ha jól tudom, a kerékméret se azonos.
Fékből is nagyobbat kapott a GTI, azt hiszem a féknyergekben is nagy az eltérés. Emellett hátul plusz kanyarstabilizátor is tartozik a GTI-hez, ezt sima Swiftben csak a Sedan kapott.
A karosszéria is más volt, gyárilag fel volt spoilerezve alul körbe mindenhol. És sportkormány illetve kagylóülések is jártak a GTI tulajoknak.
Nagyjából ennyi. Ma már nemigen éri meg ilyet venni, mert nagyon széthullóban vannak. Viszont a GTI-esítés igazi aranykorát éri. Ezt olvasd végig, ha bővebben érdekel a téma: [link]
Remélem tudtam segíteni.
Az előttem szólót még annyival egészíteném ki, hogy a GTI-ben a hátsó kerekeknél is tárcsafékek vannak.
A 80as/90es évek fordulóján gyártották ezeket a gépeket, szóval a legtöbb példány már elmúlt 20 éves. Viszont szerintem nem éri meg egy 16V-t tuningolni GTI-vé, mivel maga a tuning legalább annyiba kerül, mint egy jó állapotú V16-os Swift. És egy GTI-t se nagyon érdemes venni mivel annak a felújítása is elég drága mulatság lenne... Ergó ma már nem nagyon éri meg a Swift ezen változatát venni... pedig mekkora élmény volna már egy ilyen. :D De ha netán mégis hasonlót akarsz venni, akkor ott a Swift Sedan 1.6 változat, az sem semmi a maga 90 Lovacskájával. :D
Az 1.6-ot nem 'sportosították' annyira, mint a GTI-t. Ellenben sok nid for szpid rajongó azt hiszi, hogy még is, aztán nyomják neki, mert ez már 1.6-os és megy mint Schumacher. Hát így nem nehéz hazavágni még 1 suzukit sem. Ezeket inkább futózáshoz jobb választani, mert ugye a nagy súly nem fogja le (annyira) a motort. Na meg teltházzal is jobb lehet vele utazni.
Talán ki lehetne még ebből is préselni vagy 20-30 lovat, de akkor megint ott vagyunk, mint az előbb. Drága lenne az átalakítás és a kocsi élettartama is jelentősen megrövidülne.
Ha már ennyire sportos(abb) kocsit akar valaki venni, inkább vegyen egy 1.8Mazda MX3-at. Az már kinézetre is jobb. ;)
Az 1.6 hoz még hozzá tenném hogy könnyű őket csapágyasra hajtani.(nekem kétszer sikerült) Alacsony fordulaton lehet vele dinamikusan közlekedni de magas fordulaton kifullad . A gti strapabírobb állatkodásra az alkalmasabb csak képtelenség olyat kifogni ami nincs széthajtva. Az 1.3 16v SOHC motornak egyel kevesebb vezérműtengelye van mint a gti nek , kissebb a kompressziója is, viszont nem simultán befecskendezéses mint a gti, a befecskendezők nem egyszerre fecskendeznek hanem a szivószelepek nyitásához vannak igazitva. Sohc böl lehet találni jó állapotút is nem megy sokkal rosszabbúl mint egy GTI , és fel lehet húzni azt is 100 le-re nagyobb módositás nélkül.
Itt egy nagyon,nagyon gyors 1.6 16v (ültem benne brutális! :) ) :
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!