Japánban VS. Magyarországon gyártott Suzuki Swift. Mi a különbség?
Több kérdésnél is olvastam már ezen az oldalon, hogy az eredeti Japánban gyártott Swiftek és a Magyarországon (Esztergom) gyártottak között ég és föld a különbség. Ez pontosan mit takar? Mik azok a különbségek amelyek miatt a Japán Swiftek jobbak?
U.I.: Ezt a kérdést nem azért tettem fel, hogy a sok barom ideírjon és fikázza a Suzukit! Csupán csak azért, hogy az átlag emberek (pl. én is) megértsék, hogy mennyivel másabb/jobb a Japán a Magyarnál!
A Swiftek itthoni gyártásának beindulása előtt (vagy azzal egyidőben) kicsit módosítottak az autón. Itthon már csak az újabb változatot gyártották.
A régebbinek megfelelő "japán" Swiftek műszerfala szögletes (nekem nem tetszik), a rendszám a hátsó lámpák közé költözött (ettől kicsit másak lettek a lámpák is) és az első lökhárító formája megváltozott (előtte vízszintes rácsok voltak rajta).
Ezek a látható változások. Hogy ezeken kívül mi a különbség, lehetetlen megmondani. Hallottam már, hogy állítólag a japán változatok összeszerelési minősége jobb, sokkal később kezdenek nyekeregni, halkabbak és erősebbek is - de ugye itthon mindig minden jobb, ami angol, német vagy japán (esetleg skandináv). Meg ennek az ellenkezőjét is hallottam, állítólag az itthoniak első szériája mintaszerű volt, később romlott a minőség (mert ugye régen minden jobb volt, még a kerítés is kolbászból volt).
Nem hiszem, hogy egyértelmű döntést lehetne hozni. A japán gyártású Swiftekből kevés szaladgál itthon és azok is eléggé régiek: a legfiatalabbak is jócskán elmúltak 10 évesek, a legidősebbek meg 20 körül járnak. Ennyi idősen már aligha tudják ugyanazt nyújtani, mint egykoron, főleg úgy, hogy az alkatrészhiány miatt sokszor hazai részegységeket kaptak. Sokszor hozzák fel példának, hogy "a japánokból van még húszéves is, a magyar Swiftek meg mind szétrohadtak". De bizony ebben is lehet egy olyan faktor, hogy a magyar Swifteket ütötték-vágták, "mer' abból annyi van, mint a szemét", a japán változat meg ritkább volt, kevesebb volt belőle és sokan nem is merték megvenni melósautónak, mert féltek attól, mi lesz, ha alkatrész kell hozzá.
Szóval ami biztos, az az, hogy voltak műszaki eltérések köztük. Hogy melyik volt a jobb, szerintem soha nem fog már eldőlni.
annyira nem értek hozzá de egy konkrét példa
szélvédősök vagyunk, és hoztak hozzánk egy régi swiftet, hogy betört a hátsó szélvédője. Gondolta a tulaj (jól) 1 max 2 10-esből kijön, nem érték, igen ám de ez japánban gyártott volt aminek kicsit más a hátsó szélvédőnek a sarka, ezért teljesen más kell hozzá, így lett 50 ezer neki ez a művelet:)szóval ilyen apróságokban is eltér, amit a pénztárca szempontjából nem mindegy
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!