Nem mindennapi problemam van az automata valtos,1,2-es,2001-es Renault Clio-mal. Neha leall, majd ujrainditas utan olyan, mintha csak 3 vagy 2 henger menne. Talalkozott mar valaki hasonloval?
A Renault-ok nagy hibaforrásai a gyújtótrafók, a gyáriak még attól is képesek kipurcanni, ha túl nagy a gyertyahézag!
A motormosás pedig egyenesen megöli azokat!
Amikor úgy érzed, hogy kevesebb henger megy, érdemes lenne ránézni a gyertyákra és amelyik kormos, annak kicserélni a trafóját!
Persze ha régiek a gyertyáid, akkor azokra is érdemes beruházni 5-6 ezer Ft-ot, és beépítés előtt belőni rajtuk azt a 0,9 (+/-0,05) mm-es hézagot.
Szerintem.
Trafóból meg legalább Denso-t, és lehetőleg ne Valeo-t vegyél.
Koszi a valaszt! Sajnos ezeken mar tul vagyunk. Ugy ertem gyertya csere volt az elso, aztan gyujto trafok, aztan elosztofedel, majd a gyujtokabelek, majd szep lassan minden ami a gyujtassal kapcsolatos, sot az egyik alkalommal meg a lambda szondat is kicsereltek, mondvan, hogy az is okozhatja (???). En szemely szerint valami egeszen hihetetlen kicsi elektronikai kontact hibara gondolok (bar a computernek azt is ki kellene mutatni), amibe majd egyszer valamelyik szerelo talan veletlenul belenyul...
Azert koszonom szepen!
2001-es Clio és van benne elosztó, meg komputer is egyszerre?
A kontakt hibát nem jelzi a komputer, kivéve, ha valamelyik eszköz elvesztése is megtörténik olyankor.
A hibát kizárólag akkor lehet azonosítani, ha épp hiba van. Furának találom, hogy a szervízben elkezdtek szépen kicserélgetni sorban mindent, hogy hátha az a baj. Pedig kis vizsgálódással kizárhatók egyes hibák, és végül marad a valódi. A szervíznek az jobb, ha nem kezd méricskélni, hanem kicserél ezt azt, neki ebből lesz pénze.
A leírtakból, 2 hibaforrás lehet: gyújtás vagy üzemanyag
Bár, írtad, hogy a gyújtásnál kicseréltek szinte mindent, érdemes megvizsgálni akkor, amikor pont a hibát észleled.
Amikor ismét előjön a probléma, akkor szép sorban vedd le a gyertyakábeleket (mindig egyet, ne az összeset), és figyeld a motor járását. Ha leveszel egy kábelt és a motor elkezd jobban dadogni, rázkódni, akkor annak a hengernek a gyújtása jó. Ha vmelyik hengernél nem változik semmi, akkor ott gyújtás gond lesz.
Ha a gyújtás minden hengernél jó, akkor üzemanyag probléma. Ez lehet villamos probléma, vagy elkoszolódás. Hasonlóan tudod megállapítani. Sorban lehúzod a kábelt a befecskendező fúvókákról és figyeled a működést. Ha dadog, rángat, akkor ott rendben van, ha nem változik, akkor ott a gond.
Így már viheted a szervízbe, hogy ennél v annál a hengernél nincs szikra vagy nincs befecskendezés. Így akkor is tudják ellenőrizni vagy javítani, ha ott nem produkálja a hibát.
Igazad van nem elosztofedel, hanem az a valami, ambol jonnek ki a kabelek a gyujtogyertyakhoz. Persze ugy nez ki mint egy fedel, csak lapos...mindegy. Koszi azert sokat segitettel. Most megint szerelonel vagyunk, es azt hiszem o megtalalta a hibat. Az ECU (motor vezerlo egyseg), valamely resze hibasodott meg. Ezt a hibat ugyan nem tudja lokalizalni, de ismer olyan cegeket, akik ezzel foglalkoznak, es most epp az arajanlat keres alatt van a dolog...
Meg egyszer koszi, hogy segitettel..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!