Ezek milyen szokások? Miért nem tudom leszoktatni róluk a fiamat?
19 éves, és nagyjából egy éve kapott tőlem egy új autót, egy dízeles Renault Grand Scénicet. Azóta több, számomra bosszantó szokása is lett:
1. Fél óránál tovább is képes járatni a motort, eszébe nem jutna leállítani. Most hétvégén akadtam ki igazán, mentünk le 2 autóval a családi nyaralóba (10-en, ismerősökkel - csak mielőtt kérdeznétek hogy miért nem csak 1 kocsival megyünk) És páran bementek vásárolni a Tacskóba. Háromnegyed óráig járt a motor, utána meg már jöttek a többiek..
2. Olyan kigyorsításokat csinál, hogy majdnem behorpad a homlokom. Jól és sportosan vezet, de ez szerintem már tényleg sok.
3. Ha manuális autóban ül, csúnyán kihúzatja. A dízelt is. Szerencsére az övé automata.
4. Imádja, sőt túlzottan is imádja a kocsiját. Olyan nincs hogy nincs 6 000 kilométerenként olajcsere, folyadék és szűrőcsere, átnézetés, satöbbi. 15 000 km-enként kuka egy 150 000 Ft-os Michelin vagy Pirelli kerékszett, ez szerintem durva.
5. Lassan vécére is kocsival megy, nagyon hozzánőtt. Kicsit szeretném róla leszoktatni.
Csak én lennék ennyire fásult, hogy ezek nekem furcsák? Vagy van benne valami igazam? Ja és még annyit hozzá szeretnék tenni, hogy mindez az ő pénzéből megy, nem apuci állja.
1. Ezt én sem értem. Fölösleges. Talán azt akarja elkerülni, hogy kihűljön a dízel, mert köztudott, hogy annak bemelegítése bőőőven időbe telik. Csak ugye az nem hűl ki túl hamar.
2. Szerintem, ha ő tankolja, akkor azt csinál, amit akar. Egyébként kérd, hogy hagyja abba, amikor bent ülsz. Biztos nem egysejtű élőlény, meg fogja érteni.
3. Az autókban van elektronikus tiltás, ami megakadályozza a túlpörgést. A tiltásig BIZTONSÁGOSAN, SÉRÜLÉSMENTESEN kihúzatható. Tovább pedig értelemszerűen nem lehetséges.
4. Jól teszi. Addig jó, míg foglalkozik vele. A gumis rész talán kicsit túlzás, de az ő biztonságát kockáztathatja egy esetlegesen elkopott gumiszett. Nem feltétlenül a márka a lényeg. A Pirelli is el tud kopni.
5. Mivel leírtad, hogy mindez az ő pénze, szerintem fölösleges ebbe beleszólnod. Mindenkinek van hobbija. Neki az autó, és ezt el kell fogadni. Ha le akarod erről beszélni, akkor hatalmas vita lehet a vége köztetek. És az nem biztos, hogy bárkinek is jó lenne. :)
1. Ha 5 percekig járatná, az még oké, de háromnegyed óra az rengeteg. Majd ha már elég kopott lesz a turbó, akkor az egyik ilyen huzamosabb alapjáraton való pöfögés alkalmával fel fogja kapni a turbó az olajat és szét fog pörögni a motor. Ilyenkor csak lefullasztással lehet leállítani. Be 5.-be ráengedni a kuplungot és satufék.
2. Ez nem baj, csak ne hideg motornál csinálja.
3. Mint már írtam, ha meleg a motor, akkor ez nem probléma. A tiltásnál úgy sem tudja tovább forgatni, az pedig azért van hogy megvédje a motort a szétpörgetéstől.
Dízelt meg lehet ezzel főzni, de ahhoz nagyon gyilkolni kell és látná is a műszerfalon hogy megy fel a hűtőfolyadék hőmérséklete. (Ha megfő a moci, akkor szerencsésebb esetben csak hengerfejtömítés csere, rosszabb esetben hengerfej síkolás is. Legrosszabb esetben pedig megszorul az egész blokk és a dugók belemarnak a hengerfalba.)
4. Kissé autóbuz(i) a srác, de ez nem gond. Bár szerintem túlzásba viszi egy picit. Olajcsere elég lenne 10k kilóméterenként is, még ez is jobb mint a gyári 30 ezres.
A gumikat szerintem hamar elkoptatja, gondolom amikor nem vagy mellette, vagy a környéken akkor csikorognak rendesen.
5. Ha megteheti, akkor miért ne? Ha nekem is lenne annyi pénzem, én sem sajnálnám autózásra költeni.
Nem tudom mivel foglalkozik, de gratulálok a fiadnak hogy 19 évesen nem csak hogy eltartja magát, de még az autójára is ennyi pénzt el tud költeni.
Első: Nagyon köszönöm! Szerintem a szervízzel is nagyon túlzásba esik, 15 000 kilométerenként indokolt az olajcsere, ennek kevesebb mint a felénél már csere történik. A szűrőket is 3-szor annyi idő után lenne indokolt cserélni. Nála nagy szempont a gumi márkája is (ami guminál nagyrészt helytálló) de ennyire drága gumit sportkocsira, nem dízel egyterűre kéne venni. Ráadásul az a 40 000 km nagyrészt autópálya-kilométer, szóval főleg nem lenne indokolt sok alkatrésznek a cseréje. De én csak örülök ha foglalkozik a kocsijával, mert van egy mondás, hogy a jó férfi az autójáról ismerkszik meg.:) Csak ő már kezd átesni a ló másik oldalára.
Második: Neked is köszönöm a válaszod, de szerintem fusd át a kérdés végét mégegyszer.
Tessék mondani, ez gerilla marketing, ez egy Renault Grand Scénic reklám? Csak mert nehezen tudom elképzelni, hogy valaki beleszeressen egy ilyen autóba. Jó autó, családi autó. De beleszeretni?
Különben ha jól keres, akkor miért is ne cserélne olajat 6e, gumit meg 15e kilométerenként. Legalább tovább tart majd a motorja és biztonságos lesz az útfekvése az autónak. A WC ajtót érdemes kiszélesíteni. A hozzánövés leoperálásához meg egy jó sebészt kell keresni.
Legközelebb egy turbós benzinest vegyen neki, azt húzathatja és jól is fog vele bánni a gyakori olajcserével.
#6
Általában az első kocsijába mindenki szerelmes lesz. Van nem egy ismerősöm, akik trabantot, fiat unot és még öreg autókat hajtottak elsőnek, de alig bírtak tőle megválni!
De azért az is igaz, hogy egy Trabant, vagy Fiat Uno nem egy francia egyterű... ;)
/A hangsúly NEM a francián van/
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!