Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Valaki segítsen légyszi,...

Valaki segítsen légyszi, miért kapcsol ki a turbóm ha 130al megyek? (lent)

Figyelt kérdés

A jelenség a következő: Dinamikusan jól gyorsul az autó (octavia 2000 res 1,9 tdi) egészen 130 ig majd "meghal" szinte vissza is lassul kicsit...és utána már ha továb megyek vele alig gyorsul 2 esben is!

Ha utána leállítom és újraindítom akkor megtáltosodik és simán mehetek vele 130

fölé is. és nem kapcsol ki a turbo..talán valami elektronikus hiba?


2013. szept. 17. 12:58
 1/7 anonim ***** válasza:
turbó takarítás?
2013. szept. 17. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Nem vagyok autószerelő azt sem tudom hogy azt lehet takarítani.
2013. szept. 17. 15:39
 3/7 anonim ***** válasza:

Ezt sejtettük, mivel akkor nem írnál olyat, hogy kikapcsol a turbó.

Szerintem vidd el szerelőhöz, kezdd egy diagnosztikával, az csak pár ezer forint, ha nem derül ki semmi/nincs eltárolt hiba, akkor lehet rendesen belenyúlni.


Lehetséges- ahogy írták is - hogy tele van már a feltöltő és a waste-gate korommal és az okozza a problémát.

2013. szept. 17. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
És ha újraindítom a kocsit akkor kirepül belőle a korom, amíg a ház előtt áll éjjel meg visszamászik bele?
2013. szept. 17. 18:33
 5/7 anonim ***** válasza:
Olyan nincs hogy egy turbó kikapcsol! Első körben egy diagnosztika, mint ahogy írták is. Csak ez után lehet konkrétat mondani.
2013. szept. 17. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Ha nem kapcsol ki akkor godolom "üzzemmódot vált"
2013. szept. 17. 20:55
 7/7 anonim ***** válasza:

Látod, itt kezdődik a baj. Fogalmad sincs róla, hogy működik, de találgatsz.


Akkor egy kis gyorstalpaló:

a turbó az gyakorlatilag egy tengely két végére szerelt lapátkerék. Az az egyiket megforgatja a kipufogógáz és emiatt forog a másik, ami a friss levegőt tolja a motorba. Mivel a kipufogógáz máshol nem tud távozni a motorból, ezért beindítás után leállításig ( vagyis tehetetlensége miatt picit tovább ) folyamatosan forog a turbó, olyan nincs hogy megáll. Minél jobban nyomod, annál több lesz a kipufogógáz és annál gyorsabban forog, aminek következményeként több levegőt tol bele a motorba. Szóval nincs több üzemmód, nincs megállás az forog. ( a változó geometriájú turbók esetében van némi eltérés, de az elv itt is ugyanaz )


Ezzel az a gond, hogy így jóval több levegőt lehet betolni a motorba, mint ami sokszor szükséges, ennek kivédésére beépítenek a kipufogó oldalra egy szelepet ( ez lenne a waste gate ), ami egy nem túl bonyolult mechanizmusnak köszönhetően kinyit ha a töltő oldal elérte a maximum nyomást és elvezet némi kipufogógázt a turbó mögül, hogy feleslegesen ne gyorsuljon tovább.


Mivel a te esetedben dízelről beszélünk, ami kormol rendesen, előfordulhat, hogy a szelep elkoszolódik/kormolódik, aminek következményeként nem zár rendesen vagy félig/teljesen nyitott állásban megszorul. Ilyenkor nem jut elég gáz a turbóra>..>..> nincs töltőnyomás és nem megy az autó. A korom innen nem mászik ki majd éjszaka vissza de előfordulhat olyan, hogy olyan szerencsétlenül koszolódik el, aminek következtében melege nyitva megragad , viszont ha leállítod, akkor a mozgató rudazat másik végén lévő szelepnél megszűnik a túlnyomás és ha nincs összerohadva minden, akkor vissza tud zárni ( vákuum vagy rugóerő hatására ) és következő indításnál megint jó.


Na ez csak egy hibalehetőség, és ez is csak az egész szétbontásával és szemrevételezéssel ellenőrizhető. Ezért is írtuk, hogy vidd szerelőhöz, az a legegyszerűbb. Ha a gép előtt fogsz ülni , mi meg 30-an találgatunk, attól még nem fog megjavulni :)

2013. szept. 17. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!