Mit jelent a csoportos befecskendezés? Két injektor egy időben fecskendez?
Találtam erről anyagot is:
Az oldal közepe táján: Csoportos rendszer.
Viszont egy autószerelő ismerősöm meg akar győzni arról, hogy ilyen nincs, hanem én értek félre valamit az olvasottakból. Kérem nézze már meg egy hozzáértő és magyarázza ezt el nekem!
Na várjatok próbálom másképp:
Szimultán rendszer esetén az injektorok párhuzamosan, egyszerre működnek a szívószelepek aktuális helyzetétől függetlenül. Csoportos rendszer esetén a szelepek két csoportra vannak osztva, és a csoportok párhuzamosan működnek (korábbi V motorokra jellemző). Szekvenciális rendszer (S-EFI) esetén az injektorok működése egymástól teljesen független, egyesével vezérelhető, így az adott henger üteméhez igazítható.
Itt van leírva feketén, fehéren. Az autószerelők miért állítják mégis, hogy ilyen csoportos rendszer nincs, hanem az injektoroknak mindig külön, külön kell nyitniuk, mind a négynek?
Tényleg én vagyok a hülye és rosszul értem, amit olvasok?
Szerintem arról van szó hogy egy hengerhez 2-3db üzemanyag befecskendező fej tartozik. Ami lehet egy befecskendező szelep helyére integrálva.(beméretezve, betekerve)
Ennek értelme talán az lenne hogy az egy hengerbe elhelyezett több injektor fúvókán keresztül precizebben lehet behangolni a különböző fordulatszámon belőtt üzemanyag mennyiséget és nyomást meg idejét időtartamát. -De nem 100% amit írok csak próbálom kilogikázni miről lehet szó. Bár én nem vagyok autószerelő csak ilyen tuningrider és gondolkodtatott ez a kérdés elgondolkodtam rajta. De ha beletrafáltam akkor tuti valami kompjútervezérléses komoly rendszerről lehet szó. Ezekhez meg nem annyira értek.
Azért állítják, mert a legtöbb szerelőnek kevés a tudása, és ami abban a tudásban nincs benne, az szerintük nincs is.
Addig nincs gond ameddig valami betanított munka színtű szerelést kell végezni (olajcsere, fékbetét, féktárcsa csere, meg egyéb kopó alkatrész csere), de ha valami bonyolultabb hiba van, akkor kezdődik azügyfél zsebére történő alkatrészcserélgetés, hátha megjavul. Ha már azt a nyomorult OBD kábelt rádugja, az haladás...
Szóval a lényeg: igen, vannak ilyen befecskendezők. Azt jelenti, hogy nem egyenként vezérlik az egyes hengerekhez tartozó injektorokat, hanem csoportokban. Például a korai Bosch Motronicoknál fordul elő. Legutóbb egy E23 745i-ben láttam ilyet.
Itt a egy részlete az elektromos rajznak, majd nyomtasd ki és vidd el a szerelődnek:
Itt 3-3 hengerhez tartozó injektorok vannak egy csoportban, amelyek egy-egy vezetéken kapják az áramot, tehát csak egyszerre tudnak működni.
A második bejegyzésedben tökéletesen leírtad, úgy működik... sajnos nem pont a szívószelep nyitására esik a befecskendezés minden hengernél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!