Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Első autó megvételekor az...

Első autó megvételekor az autón mikre / miket kell figyelni?

Figyelt kérdés

Úgyértem ,milyen árulkodó jeleket kell keresni,amiket az eladó eltitkolt?


Pl:Kék füst,rozsdás karosszéria elemek ...



2013. szept. 6. 17:47
 1/7 anonim ***** válasza:

Pont ugyanarra kell figyelni, mint második, harmadik vagy akárhanyadik autó megvételekor.


Egyébként ha nem értesz hozzá, inkább vigyél magaddal olyat, aki igen. Az igazán drága hibákat te nem fogod látni...

2013. szept. 6. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Jó ezt tudom,hogy magammal kell vinni egy hozzáértőt,de kiváncsi vagyok,hogy mikre kell úgy átlagosan tipikusan figyelni?
2013. szept. 6. 17:51
 3/7 anonim ***** válasza:
Ha amúgy tetszik az autó, akkor el kell vinni állapotfelmérésre egy közeli, ehhez megfelelő szervizbe.
2013. szept. 6. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Igen a kék füst olajfogyasztásra, olaj égetésre utal, ha a hűtővízben olaj van, az is észrevehető, ez esetben hengerfej tömítési probléma áll fenn. Meg kell nézni a motorolaj szintet beindítás előtt. A többi olajszintet is megnézni, fékszervó, kormányszervó. Ha valamelyik tartályban már bele sem ér az olajba a nívó, akkor az a rendszer ereszti az olajat, utántölteni meg nem szoktak csak úgy otthon. A motor járása egyenletes-e, vannak-e be-beütő kopácsoló hangok. Kipróbálni mindent, a-z-ig, el.ablakok, klíma, stb. Kis próbakör, van-e a motornak megfelelő nyomatéka az autónak, gyorsításkor, fékezéskor elhúz-e valamelyik irányba. Ez nem nagy gond, vagy a fék fog kicsit féloldalasan, vagy futóműbeállítás kell, amit amúgyis meg kell tenni, a vezérlés és olajcserével egyetemben. Gyújtás ráadásakor felvillan-e a check engine ikon a műszerfalon, ha igen, akkor jó, nincs kiégve. Ha menet közben gyullad ki a check engine lámpa, akkor valamilyen hibát észlelt a vez.egység, szervizben ki kell olvastatni. Alá kell nézni az autónak, futómű elemeket jól megrángatni, ha valahol kotyog, ott cserélendő elemek vannak, de ezek is fogyóeszközök. Rozsda a főbb tartóelemeken ne legyen. Korosabb autónál már előfordul a rozsda, ha van itt-ott, de nem vészes, attól még meg lehet venni, nem kell kétsége esni. Ki tudják javítani úgy is, hogy nem kell egész elemet telibe fényezni, hanem csak a javítás helyén teszik ezt meg. Ha valami gond van az autóval, akkor amúgyis az állapotának megfelelően olcsón adják. Akár már eleve a hirdetések között is lehet eszerint válogatni. A drágábbak általában jobb passzban is vannak.
2013. szept. 6. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 Dörmögő ***** válasza:
2013. szept. 6. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 jancsiur válasza:
Vannak nagyon rafkos eladók akik tudnak pár trükköt hogy csak vásárlás után párnappal derülnek ki dolgok. pl.: kopott benzines motornál adalékot tesznek a motor olajhoz hogy ne kopogjon és ne füstöljön annyira,gömb csuklókat fel lehet újítani ha kalapáccsal rá ütsz az aljára így már nem kotyog,dízelnél ha kevés a kompresszió egy mérettel nagyobb gyűrűt tesznek rá és már van kompresszió egy pár napig stb,Vásárlásnál előszór nézd meg az autót kívülről van-e látható sérülés rajta.A karosszéria,ajtó hézagok illesztések nagyjából egy formák legyenek küszöbök sárvédő ívek nem rohadnak-e(opel betegség)Csomag térben hajtsd fel a kárpitot szőnyeget nincs kirohadva ha hegesztve van valószínűleg törőt volt.Utas térben is nézd a szőnyeg alatt mi van.Ha frissen van festve az már gyanús,lámpák irány jelző burák nem sérültek(törőt repedt)Beletér milyen állapotban van.Minden működik benne(kapcsolók gombok)Motor tér fel nyitásakor nyúlványok nincsenek javítva hegesztve. Nem e meleg a motor a hűtő mert egy bemelegíttet motor szebben jár és könnyeben indul mint egy hideg motor (dízelnél nagyon fontos)ne legyen olajos a motor,nincs csepegés alatta.Nem csörög csattog a motor járás közben dízelnél mikor jár a motor húzd ki a nívó pálcát és ha kartellja van(füstöl)akkor már kopott a motor.Gumiknál nézd meg milyen a kopása ha foltokban kopott akkor lengés csillapító halott.Ha egyik oldala kopott akkor a futóművet kell beállítani. Ha első kerekes az autó és jobb állapotú az első gumi mint a hátsó akkor lehet fel cserélték őket ezért nézd meg a hátsókat is.A motor indítást hagy legutoljára.ne hagyd hogy a tulaj vezessen mutogasson Szánj rá időt és nézd meg jól a dolgokat.Próba úton te vezess hogy lásd érezd milyen a fék elég stabil e az autó milyen a váltó nem lötyög nem morog.Milyen a motor van e erő benne (dízelnél ha úgy érzed hogy nagyon pörög akkor az nem jó mert a melyik dízel nagyon meg az már haldoklik a motorja).Elinduláskor szed teljesen alá a kormányt mind a két irányba ha recseg akkor féltengelyes lesz.Ha van rá lehetőség és a tulaj is bele megy akkor vidd be egy autó szervizbe hiba feltárásra.A végén alvázszám motor szám.Olcsó használt autó az ami 1 éves és ingyen adják amiért pénzt kérnek az már nem olcsó.Ha sikerült autót venni akkor ha szíjas a vezérlés akkor azt azonnal le kell cserélni(mert ha elszakad az nagyon drága múltság).Motor olaj csere olajszűrő,levegő szűrő,váltó olaj csere.
2013. szept. 6. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
attól függ milyen autó, mert lehetnek tipushibák is és az azért nem mindegy
2013. szept. 6. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!