Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a Desmodromic vezérlés,...

Mi a Desmodromic vezérlés, Hogyan mukodik a DUCATI-k vezérlése?

Figyelt kérdés
2008. júl. 2. 13:23
 1/3 anonim ***** válasza:
A szelepet többnyire a szeleprugó zárja vissza, de ha Ducatink oldalán a Desmo felirat virít, akkor az desmodromic, azaz szeleprugó nélküli hengerfejet visel. Ilyenkor a szelephimba villás, és a vezérműtengely bütyke nem csak kinyitja, de vissza is zárja a szelepet. Elvileg ez a megoldás fordulatszám-állóbb, hiszen gyenge szeleprugó esetén nagy fordulaton a szelep nem tudja a bütyköt lekövetni, ütni fogja a vezérműtengelyt. A szerkezeti anyagok fejlődésével azonban már lehet elég erős szeleprugót gyártani, így a desmo megoldás valószínűleg ki fog halni. Teszi ezt annak ellenére, hogy az ilyen vezérlés teljesítmény-igénye kisebb, azaz egy desmo vezérművet könnyebb forgatni, mint a rugós változatot.
2008. júl. 2. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
A kihalás még kicsit várat magára. Ugyanis hiába fejlődtek a szerkezeti anyagok, igazán nagy fordulaton (16.000 fordulat/perc fölött) a rugós vezérlés még mindig nem a legjobb. Egyszerűen elkezd lebegni a rugó (hasonló jelenségek játszódnak le, mint a futóműben, ha gyors egymásutánban keresztbordákat kap), a szelep nem zár tökéletesen. Erre két megoldás kínálkozik: a pneumatikus, illetve a kényszervezérelt rendszer. A kényszervezérelt valamivel egyszerűbb, de a versenysportban egyelőre a pneumatikussal még lépést tud tartani: a motoGP-ben a Ducati Desmoseidici fordulatszma magasabb, mint a pneumatikus vezérlésű blokkoké. Azonban nem várható, hogy más márka utcai vagy versenymotorjain megjelenjen.
2008. júl. 5. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim válasza:
Azt még érdekességképp érdemes megjegyezni, hogy eredetileg a Desmo, a Mercedes műve de a Ducati ölt bele ennyi energiát, hogy ez jólhasználható legyen. Amúgy egy ilyen precíz vezérlésnél azt is meg kell említeni, hogy ahogy a szeleptányér visszafekszik a szelepülésre, mindig kopik egy picit és mivel nincs szeleprugó, hogy a kopás miatt hártébbkúszó szelepülésbe belehúzza a szelepet ezért 5000 km-enként érdemes meglesni és ha kell utánaállítani. Szerintem is a Desmo előnyösebb a rugós vetérléssel szemben, viszint igényesebb is.
2015. márc. 29. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!