Mit szóltok a MultiAir motorokhoz?
Ez tényleg innováció, az audi az AVS rendszerével a közelében sincs ennek.
Eddig amúgy tényleg ez volt a motoroknál a fejlődés gátlója, mert ahány féle vezérműtengely, annyi féle motor karakteriszika létezik. Próbálták menet közben állítható vezérműtengellyel, de az nem az igazi.
Itt tényleg olyan szelepemelők vannak amit a mérnök megtervez, és már szoftveresen lehet a járó motornál kipróbálni a különböző üzemmódokat. Egyszerre lehet a motor nagyon halk és finoman járó alapjáraton, jó nyomatékos alacsony fordulaton, és pörgős motor magas fordulaton.
Ellenben a szelepmozgató pneumatika nem tudom mennyire bírja a strapát, ott is van nem egy tömítés, szóval ez is valószínű olyasmi lesz mint a common rail rendszereknél a befecskendező injektorok, mármint meghibásodást tekintve.
És pont az utolsó bekezdésem miatt nem szívesen vennék ilyen autót. Tudom, nem olyan nagy rá az esély hogy 100e km alatt elromoljon, de az ördög nem alszik.
Inkább majd egy régi adagolós kis Ford Oriont veszek, amivel azért 4-5 literrel el lehet járkálni városon kívül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!