Autó vásárlási tanácsokat szeretnénk kérni, ti milyen autót vennétek?
Autót szeretnénk vásárolni és kb. 800.000 Ft.-unk van rá. Mivel nem rég bővült a család egy kombi vagy vmi egyterűre gondoltunk. Sajnos az autókhoz nem nagyon értünk, de ha autókhoz értő ismerősöket kérdeztem homlok egyenes ellentmondás van a válaszok között. Egyik, h. megéri diesel-t venni a másik "csak azt ne". Persze, mi is úgy szeretnénk, h. minél szebbet, minél jobbat jó áron. Egy diesel nem volna rossz, mert kevesebbet fogyaszt, de vajon megéri-e?
Az autó többnyire városi használatra kellene + évi néhány hosszabb út (1600km.). Mindennel együtt kb. évi 10.000 és 15.000 közé saccolnám a forgalmunkat.
Ha tudtok légyszi írjatok pár sort, h. milyet tartotok érdemesnek (esetleg azt is, h. miért).
Lehetőleg valamilyen Német, vagy Japán modellt, én inkább a németeket favorizálom, de az újabbakból már van azokból is sok vacakabb. Pl egy dízel Opel Astra G több fejtörést okoz, mint egy dízel F Astra. Azokkal még gond nélkül el lehetett menni 4-500 ezer km-t is.
A francia autókat lehetőleg kerüljétek, lehet, hogy olcsóak, meg szépek, de van rá ok...
Meg a szervizük eléggé lehúzósak, pl a Gyöngyösi Renault szervíz, nagyon átverik az embereket.
Drágák hozzá az alkatrészek. Az Olasz autókról meg ne is beszéljünk...
Felépítmény szerint:
Kisbabával kombit/egyterűt ajánlok a babakocsi és egyéb cuccok elhelyezése miatt.
Motor szerint: Erre a használatra nem javaslok dízelt, mert többnyire városban, főleg télen, rövidebb távon nem melegszik be, fűtés alig lesz, a hideg motor pedig gyorsabban tönkremegy. Dízel azoknak valók, akik sokat mennek és hosszú távon, mivel drágább a javíttatás, az 1km-re eső költség nekik kevesebbre jön ki. Nektek 1.4-1.6 l-es benzines motor való, erre a használatra.
Márka szerint: Német autók jók, megbízhatók, gazdaságosak, olcsón javíthatók, kicsit fapadosak. A jobban felszerelt változatok viszont szervízigényesebbek. Japán autók a németeknél megbízhatóbbak, kevesebbet fogyasztanak, de az alkatrészek drágák. Viszont kevesebbszer kell rá költeni, szervízet sem nagyon kell látogatni. Francia/Olasz autók csinosak, kényelmesek, jól felszereltek, de azokkal van a legtöbb gond, és szervizelésük sem olcsó, mert általában bonyolult a javításuk, sokszor még egy izzócserét is csak szervízben lehet elvégezni. Igaz, kis futásteljesítménynél ez kevésbé jelentkezik, tehát ezek sincsenek eleve kizárva.
Az én javaslataim egyterűekre, nem jósági sorrendben:
- Opel Zafira 1.6, akár 7 személyes is lehet, de külsőleg kissé szürke főnök autó benyomását kelti
- Renault Scenic 1.4, szép és kényelmes, jó családi autó, sok kis elektromos problémával, de nem vészes
- Citroen Berlingo 1.4, univerzális autó, nagy dolgok szállítására is jó, teherautósabb, egy jól felszerelt változatban elektromos problémák lehetnek
- Mitsubishi Space Star 1.3, jól felszerelt, jól kinéző, nagyon kényelmes és nagyon megbízható autó, ez az egyik javaslatom
Kombikból 10x ennyi a kínálat, így javaslataim általánosabbak:
- Opel Astra G 1.4 vagy 1.6
- Ford Focus 1.6, régebbi változat (1.4 nem jó)
- És bármelyik japánt szívből ajánlom
Ne ijedjetek meg egy magasabb futásteljesítménytől sem, az állapot a fontos. Az én Mazda kombimat is 350e km-rel vettem, már lassan 500e van benne, de olajcserén meg fékbetét cserén kívül mást nem csináltam rajta.
Köszönöm a válaszotokat!!!
Tudjátok nagyon jól esik az embernek, hogy rendes válaszokat és nem csak egy általános "oda dobott" választ kap (igaz, amikor én írok valakinek én se két szóban válaszolok). Ugyanakkor minden infó fontos lehet akár az autóval akár némelyik szervizzel kapcsolatosan. Köszönöm a rám fordított időt.
Szerintem 800.000-ért ne vegyél dieselt, mert nagyon öreget, vagy nagyon leharcoltat kapsz ennyi pénzért, amivel komoly problémátok lehet, másrészt az évi 10-15.000km sem indokolja a dieselt.
Ezért a pénzért én egy 1-es Focus-on gondolkodnék. Nagyon megbízható, nagy autó, korrekt fogyasztással. Az 1.6-os verzióra gondolok, 6-8 liter között eljár. 6 országúton, 8 városban. 170.000-220.000 km között futottakat lehet venni ennyiért. Hogy ez mennyire reális...nem lehet tudni, mert valóban sok ex céges példány van közöttük.
Esetleg G-s Astra-t, bár azok előszeretettel eszik az olajat 100.000km felett.
Őszintén szólva főleg városi használatra én inkább a benzinest tartom jobb ötletnek. A dízeleknek kell egy kis idő, míg bemelegednek, és rövid távokon ez kicsit megerőltetőbb a motornak.
800 ezer ft már az a tartomány, ahol van bőven miből válogatni.
Írok pár típust ,ami jó lehet nektek, tekintve, hogy családi autó kellene: Citroen Xsara Picasso, Renault Scenic, Mitsubishi Space Star, Fiat Multipla, Opel Zafira, Suzuki Ignis, Volkswagen Sharan. Ezekből mind találni jó állapotúakat 800 ezer ft környékén. mind tágas autó, elől és hátul is kényelmesen elférni bennük, és még pakolni is jól lehet őket.
Sok szerencsét a keresgéléshez.
"A dízeleknek kell egy kis idő, míg bemelegednek, és rövid távokon ez kicsit megerőltetőbb a motornak. "
Sőt, konkrétan tönkreteszi a diesel-t a folyamatos hideg üzem. Szóval egyetértek, sőt megerősítem
Akkor még egyszer...
Egyik autót sem illik hidegen terhelni. Se a diesel-t, se a benzinest. De egy benzines 2-3 km alatt teljesen bemelegszik, nyáron meg akár 500 méter alatt is. A Diesel kb. 4-5ször ekkora távon melegszik be, tehát akár 10-15 km-t is megtehetsz, mire eléri az üzemi hőfokot. Ha én diesel-el járnék dolgozni (~10km), akkor lényegében mindig hidegen használnám a kocsit, mert be sem melegedne mire odaérek a melóhelyre, vagy vissza haza.
A diesel-nek pedig a legnagyobb ellensége a tartós hidegjárat. Ez ennyi...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!