Melyiket válasszam Aprilia RS125 vagy Honda CBR 125 R?
Van itt 1000+1 ilyen jellegű kérdés,de azért leírom amit tudok.
Az Aprilia kétütemű ezáltal minimum 2x annyi benzin kell neki mint a Hondának.A Honda beéri 2-3 literrel míg az Apriliánál minimum az 5,5-6 liter.A kétütemű motrot állandóan magas fordulaton kell tartani,ezáltal nem alkalmas túrázásra.Ha szeretnél hosszabb utakra menni akkor a Hondát ajánlanám.És ami a legfntosabb (legalábbis szerintem) az a sebesség:Egy jó állapotó RS 165-180 között megy,míg a Hondával alig éred el a 130-at.
Ha nagy távokat szeretnél motorozni kényelmes tempóban akkor a Honda.
Ha a sebességet részesíted előnyben akkor az Aprilia.
5,5-6 litert egy kicsit sokallok. A motorrevü 4,5 litert írt országúti tempóban.
Az RS azért is tetszik, mert nagyobb, mármint szélesebb gumija van. Elvileg stabilabb(nak kellene lennie, nem ismerem).
Még hagy említsem meg a power szelepet, ami magas fordulaton kapcsol be. Nagyon jól jönne a számomra, főleg, ha éppen előzök, mert a 4 ütemben tudtommal nincs akkora nyomaték.
Továbbra azt hiszem az Aprilia pöccre indul hűvösebb időben is.
Minden motor hangjának megvan a maga "szépsége". Hangosabb az biztos, de egy jobb kipufogó segíthet rajta, nem?
Egyetlen egy dolog amitől félek, hogy nem bírja a hosszabb túrákat. Örülnék, ha 500km-t elbírnék vezetni max. 2-3 pihenőt beiktatva. Nyilván egy motorral nem az autópályát használnám, mert nem csak drága, de monoton is.
Szerintetek?
Köszönöm a segítséget idáig!
"Az RS azért is tetszik, mert nagyobb, mármint szélesebb gumija van. Elvileg stabilabb(nak kellene lennie, nem ismerem).
Még hagy említsem meg a power szelepet, ami magas fordulaton kapcsol be. Nagyon jól jönne a számomra, főleg, ha éppen előzök, mert a 4 ütemben tudtommal nincs akkora nyomaték. "
A gumi szélessége nem teszi stabilabbá a motort. A teljes szerkezet összessége felelős ezért. Különben minden 50-es robogóra autógumi szélességű kerekeket raknának...
Ez a "power szelep" gondolom teljesítményt növelni kicsivel, de mondhatni teljesen fölösleges egy 125-ös motoron. Ezekkel nem lehet autó mögül kilőve előzni, kell lendület hozzá. Így viszont tök mindegy van-e ilyen szelep vagy sem.
Az igazság az, hogy mindkét motor sportmotor, de alapvető különbség a hajtóműben van. Tudniillik az Aprilia RS125 kétütemű, így kábé 25-30 lóerő, míg a Honda CBR 125 négyütemű kábé fele, azaz 10-15 lóerő teljesítményű. Nos ez nyilvánvalóan a fogyasztásban is megmutatkozik. Az sem igaz, hogy a "kétüteműt pörgetni kell". Mindkettőnek 11.000 fordulat körül kezdődik a piros tartomány. Alacsony fordulaton egyik sem megy nagyon, de az RS legalább odafönt megindul! Cserébe Kétütemű motorolajat is fogyaszt, s hidegen füstöl... de aki megvan annak is a varázsa. Főleg hogy hiába 4 T a CBR, attól még nokedli. A széles gumi nem minden, sőt nem is jó. Majd ha kanyarra vadászol rájössz, hogy egy 110-es slick hátra s egy 90-es előre mennyivel jobb...
A "power" szeleppel minden ilyesféle kétütemű hajtómű rendelkezik, bár azt hiszem így csak a Yamaha nevezi. Ez általában a kipufogónyílás méretét változtatja. Kis fordulatnál zárva, míg magasabb - kábé 8.000-es fordulat felett nyitva van.
Én biztosan kétüteműt vennék, mert az élvezhető teljesítményt ad olcsóbb vételárért. Főleg ha nem csak az Apriliában gondolkodsz. Kérdezz nyugodtan és nézz szét alaposan!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!