A Honda miért állt le az NSR széria gyártásával?
Azért álltak le vele, amiért általánosságban egyre jobban fogynak a kétüteműek: egyszerűen nem lehet velük teljesíteni a környezetvédelmi normákat. Tudom, motorra nincs zöldkártya, de a forgalomba helyezés feltétele, hogy bizonyos határértékeket produkáljon a motor. Nem tudom, most épp melyik Euro-szabvány az irányadó, de hozniuk kell a szintet az új típusoknak.
Ebben pedig a négyüteműek jobbak: egy "mezei" szívócső-befecskendezős négyüteművel gond nélkül lehet hozni a szintet, míg a kétüteműeknél közvetlen befecskendezés kell ehhez, amivel sokkal több a baj.
Éppen ezért váltott a Honda is NSR-ről CBR-re, arról nem is beszélve, hogy a négyüteműek jobban fekszenek nekik, azokhoz értenek igazán. És éppen ezért váltott az Aprilia is: ma már ők sem gyártanak kétütemű 125-ös vinnyogókat. Az új RS-ek már RS4 típusjelzéssel készülnek, utalva a négyütemű motorra (meg az RSV4-re). A 125-ös és az 50-es is négyütemű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!