Első autómat szeretném venni, mik a teendők az alábbi kérdéseknél?
Ugyebár,ha megvolt a próbakör ,és az eladóval az adás vételi (vagy nem tudom milyen papírt kitöltöttük) utánna mit kell csinálni ,pontosan,illetve mik a költségek?
Ha egy autónak lejártak a papírjai akkor mik a teendők illetve szintén mik a teendők,ha ki van vonva a forgalomból és mik a hátrányai ha külföldi papírokkal van?
Adásvételi szerződést kell írni, de már csak az újfajta a jó. Biztosítást meg kell kötni mielőtt elindulnál. Eredetiség vizsgálat. Át kell íratni az okmányirodában 15 napon belül.
Ha nem nagyon értesz az autóhoz érdemes megnézetni egy hozzáértővel mielőtt megvennéd.
Ha az autó még érvényes műszaki vizsgával rendelkezik:
1.Adás-vételi szerződést aláírjátok, kifizeted az autót.
2. Rögtön, még mielőtt hazavinnéd a kocsit, kötsz egy kgfb-t rá. (Neten pár perc alatt elintézhető. A költsége ennek igen változó, függ atttól, hogy te hány éves vagy, mióta van jogsid, mennyi idős az autó, mekkora teljesítményű, mire használod majd, mekkora településen laksz. Ezek mind rizikófaktorok, de google segítségével keress biztosítás kalkulátort, ott először ki tudod számíttatni, mennyibe kerül, utána kell csak fizetni, szóval előre is megnézheted mennyi lenne.)
3. Ha ez megvan, miután hazaértél 15 napod van elintézni a következőket:
4. Elviszed az autót eredetiségvizsgálatra. Erről kapsz egy kártyát, 16 000 Ft-ba kerül.
5. A biztosítási kötvénnyel, az adás-vételivel és a törzskönyvvel bemész a hozzád legközelebb eső Okmányirodába.
Odaadod a papírokat, az ügyintéző pedig átírja a tulajdonjogban bekövetkezett változást, plusz kapsz egy nevedre szóló új forgalmi engedélyt.
Ennek az ára 6000 Ft, plusz egy un. vagyonszerzési illetéket is ki kell csengetned, ez az autó teljesítményétől függ, van errre is kalkulátor (átírás kalkulátor)
6. Ha ez is megvan, akkor immáron hivatalosan is a birtokodba került a gépjármű, már csak használnod kell.
Az eredetiségvizsgálat időpontjában nem vagyok egyedül biztos, azt lehet az adás-vételi aláírása előtt kell megcsináltatnod.
Ha nincs műszaki az autón, akkor annyival bonyolódik a dolog, hogy csak útvonalengedéllyel viheted haza, de leginkább a legközelebbi vizsgaállomásra. Ez utánajárást igényel, és nincs ingyen. Miután levizsgáztatták az autót, akkor indulhat az egyes ponttal az ügyintézés.
Külföldi papíros autónál meg kell fizetned a regisztrációs adót, új rendszámokat kell kérned, ezek elég magas költségek. Természetesen a fentieken felül pluszban fizetendők. Regisztrációs adó kalkulátor is van a neten.
Ha ideiglenesen van kivonva a forgalomból, akkor csak vissza kell helyeztetni, és kész. Ez az eladó felelőssége és költsége, vagy éppen ahogy megegyeztek. Ha véglegesen van kivonva, akkor az olyan, mint ha nem is létezne, papíron egy ilyen autó már darabokban van, egy bontóban. Ilyet ne vegyél meg, lehetséges, hogy kétes eredetű cuccról van szó, ráadásul nem fogod tudni soha legálisan közúton használni.
Ha külföldről hoznád be, akkor igen, gyűjtened kell még.
Ha magyar az autó, és még műszaki is van rajta, akkor még a "kötelező" vétel utáni szervízre is jut belőle :)
Mert ugye használt autónál minél hamarabb illik cserélni a vezérlést, olajat, hűtőfolyadékot, esetleg fékfolyadékot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!