Suzuki Swift alapjárata miért ugrál?
Ilyen akkor fordul elő, ha a rendszer valahol fals levegőt szív, vagy tönkrement a szívató (ez ritka), vagy valamelyik érzékelője (vízhőfok, légtömeg mérő, levegő hőmérséklet mérő) tönkrement. Én más tipusoknál találkoztam ezzel a hibával, tehát nem tipikus Suzuki hiba.
Amit te is meg tudsz nézni, hogy a légszűrő és szívócső közötti szakaszon nincs e repedés, vagy az oda menő kisebb csövek közül nincs e vmelyik elrepedve, eltörve, kiesve a helyéről.
Ha ott minden rendben, akkor a többi már mérés kérdése, végig kell mérni az érzékelőket, és a csatlakozásokat, hogy megfelelő e az ellenállásuk, persze ehhez tudni kell a helyes értékeket.
Első körben vedd le a komplett pillangószelepet az alapjárat szabályzóval együtt, és alaposan mosd át benzinnel. Ha jó koszos, akkor jó helyen jársz. Tedd vissza, aztán próbaút.
Ha ez nem oldja meg: A levegőszűrő után vedd le a szívócsövet, indítsd be a motort, és tenyérrel dugd el a csövet. A motornak hörögve le kell fulladnia, de ha mellé magas sípoló hangot halassz, akkor falsot szív valahol.
Ha ez sem, akkor irány a szerelő, diagnosztikai műszert rá, és a szenzorok élő adatait összehasonlítani a gyár által megadott referencia értékekkel. A legesélyesebb szenzor, ami a hibát okozhatja a fojtószelep helyzetjelző. Ezt diagnosztikai műszer nélkül is lehet ellenőrizni, kiszereled a motorból, mikométerrel figyeled az ellenállását, miközben tekergeted. Azonnal reagálni kell, és fix helyzetben álladó értéket kell mutatnia.
A lambdaszonda hiba csak meleg motornál jelentkezik, hideg motornál nincs szerepe a motorvezérlésben. Egyébként könnyen kiszűrhető, lehúzod csatlakozóját és elviszed egy körre.
Ha ezek után sem, akkor jöhet az üzemanyag rendszer diagnosztikája nyomásmérés, ezt már otthon nem tudod megoldani.
Legvégső esetben pedig a komputer bolondult meg, de reméljük nem...
'99-es 1,3 Swiftem alapjárata jelenleg akkor ugrál kb 1500-200 között, ha bekapcsolok jelentősebb elektromos fogyasztót, pl lámpát,ventilátort, hátsó ablakfűtést. Álló helyzetben alapjárat ok, ha be- majd kikapcs. valamelyik fogyasztót az alapjárat röviden megemelkedik kb 2000-ig, és visszaáll. Ha menet közben kapcsolom be, az alapjárat ugrálni kezd, a motor olykor rángat, ha annyi gázt adok, hogy 2000 fölé menjen a ford.szám, akkor rendben működik. Kezdetben csak emelkedett alapjárat volt egy ideig, majd ez megszűnt. Aztán gyertyacserék és gyújtáselosztó tömítések cseréje után kezdődött a jelenség. Egyébként jellemző, hogy az egyidőben használt fogyasztók gyengítik egymás teljesítményét.
Köszönöm, ha van megoldási javaslat, tapasztalat végett osztottam meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!