Melyek a legrosszabb autómárkák?
Márkára ezt így nem lehet mondani. Sőt, típusra sem, mert van, aki sokat szív eggyel, míg más imádja.
A legtöbb a tulajtól függ szerintem, hogy mennyit foglalkozik a kocsijával, mennyire tartja karban.
Hát 95 után elég jó autókat gyártottak, mindegyik elfogadható. Szivni lehet akármivel.
De hogy mégis mondjak egyet: Daewoo Matiz. Nagyapámnak van. Az tényleg papir, mikor esik az eső, olyan, mint ha földindulás lenne, mintha pléhből lenne (talán az is). Rozsdás már 7 évesen pedig törve nem volt. Elektronika nincs benne, de ami van az is elromlik. A futómű 30.000 km után kuka.
De én is szivok most például egy E34-es BMW-vel, de ettől nem fogom le*arozni a BMW-t, mert aprópénzért vettem, nem is vártam mást, nem az autó hibája, hogy úgy elvan hanyagolva.
Aki rossz autót gyárt, az hamar tönkremegy, vagy legalábbis kivonul a piacról. Ez alapján én valamelyik amerikai márkát mondanám. A Plymouth, a Pontiac és az Oldsmobile utolsó próbálkozásai például kísértetiesen hasonlítanak arra, hogy hogyan nem szabad autókat gyártani, még ha ezt leginkább az anyacég ügyetlenkedéseink is köszönhetik.
Ha az európai piacról kéne rossz márkát mondani, elég nehéz helyzetben lennék, bár a Rover eléggé el volt maradva mindig is a többi márkától, és a friss kínai autók sem a legjobbak, de a nagy, közismert cégek között szerintem nincs ilyen.
Szerintem a Fiat egy hulladék, 2002-es benzines seicento, 14e km-el vezérműtengely jeladó csere, (még gariban szerencsére, amúgy 60e lett volna...) 39e km-el ECU csere (már nem gari... 150e + 50e kulcsok + 3 hétig állt), és újonnan vettem szalonból 3,2 km volt az órájában, tehát nem nyolcvanadik tulajtól 5x visszatekert 300e km-es szar.
Ezek mellett folyamatosan szar a gyújtáskapcsoló, 3-ból 2x beakad és nem lehet elfordítani a kulcsot csak ha kiveszem és berakom újra, az index kapcsoló 10-ből 5x nem akad be, tehát folyamatosan tartanom kell, hogy villogjon különben visszaugrik középállásba... Mechanikailag nincs gond, de az elektronikája SELEJT, egy olasz SZAR, jobb szó nincs rá.
Hát igen, de érdekes, hogy pl egy lelakott, sosem karbantartott Audi jobb állapotban tud lenni, meg megbízhatóbb, mint egy pár éves, Fiat, Peugeot, stb.
Bár az újabb német, japán autóknál meg más sajna az van, meg a használtakkal is, hogy sok utángyártott vackot raknak bele, és kb annyi ideig bírják, mint egy olasz gyári új tragacs.
Aki meg megveszi ezeket a használt verdákat, szidják mint a bokrot, közben valami kínai vezérműtengelyt rakott bele egy szerelő, amit sárgarépából esztergáltak.
Azért tettem fel a kérdést, mert vannak autógyárak pl a Peugeot, ahol látszik, hogy nagyon minőségit akartak alkotni, és akkor egy olyan banális baromság van az autóban, hogy nem ér semmit a Bosch adagoló, önindító. Pl a folyton levegősödő hűtőrendszer, a hengerek hibás olajozása, torziós hátsó rugózás, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!