Automata váltós autót hogyan teszteljem, hogy hibátlan-e a váltója?
Ez egy 5 sebességes vectra c, benzines.
De nézek még 523i BMW-t is, az triptronic váltós.
Azt tudom, hogy menni kell min. 15-20km-t, hogy a váltó is bemelegedjen. Állóhelyből, fékről lelépve kúsznia kell.
Nem rángathat finoman váltson. Mit/hogyan kell még egy használt automata vásárlásnál ellenőrizni?
Egy automata váltós oldalon olvastam, hogy D be rakva bal lábbal fékezni kell jobbal gázt adni és 2500 as fordulatig pörgetni, és itt tartani kell a gázt kis ideig.
Ezalatt nem pöröghet fel a motor, és nem eshet nagyot a fordulatszám.
Ilyet valaki próbált már?
Hát ezt a 2500 fordulatos dolog szerintem nem minden autónál működik, van olyan dizel, amely helyben 2000-nél le is tilt.
Szerintem próbáld minél több szituációban, padlógázas gyorsitás, nyugis gyorsitás, stb. Például egy ismerősömnek az első jel a váltó haláláról az volt, hogy 1-ből 2-be nagyon rángatott. Szerintem ha egy automata minden sebességet finoman vált, akkor nincs vele probléma.
Vidd el mindenkepp szervizbe, hozzaaertovel nezesd meg az a biztos.
En is sok forumot olvasgatok, de sajnos a felet nem lehet elhinni annak amit oda irogatnak, a szervizembernek inkabb hiszek!
köszönöm.
igen, logikusnak gondolnám, az 1-2-3 fokozatok közt feltűnő hibát, hiszen azokat a szeleptömböket használja legsűrűbben az automatika.
Van egy dízel automata a6-os, 5seb. triptronik a családban, az pl hirtelen gázadáskor ránt egyet...na ezt sem hiszem, hogy normális. igaz nem mai csirke, 13 éves, 300.000km-el...
Az enyem (2010-es), akkor rant, ha emelkedon parkol a kocsi es P-bol berakom D-be.
Illetve "keson" kapcsol, ha megallok es D-bol tul gyorsan atrakom R-be, akkor nem valt azonnal. Ez mondjuk tudom, hgy tipus hiba, mert az elozo automataval (japan kocsi) nagyon gyorsan tudtam D-bol R-be es vissza, a mostani lomha dog ahhoz kepest, de ezt tudom, ezert mindig megvarom mig full stoppon van a vas, mielott masik allasba rakom a valtot. A legutobbi olaj cseren a szerviz azt mondta, hogy valto folyadek cseret kell csinalni mert szerintuk koszos a valto olaj, a forumok szerint pedig 80e km-ig nem is kellene cserelni (most van benne 40e)... most kinek higyjek? A szerviznek (tudom, hogy le akarnak venni, de mi van ha igazat mondanak) vagy a sok forumozonak (akik kozott ki tudja hany a tenyleges szerelo?)
5-ös
Nem vagyok szerelő, de én azt ajánlom, hogy 60.000 km után cseréld a váltóolajat, az a tuti.
Jéééézusom...miket össze nem írtok...
Most csak a hidraulikusról beszélnék, a többi nekem nem jön be...
Mindent leírtál, mész egy kört...ha ránt akkor felejtős..simán, hang nélkül..
Az automata váltóban az olajat csak nagyon ritkán kell cserélni..általában 150ezer után..volt olyan automatám, amiben nem is írták elő a cserét...
a régebbi váltók könnyen tönkrementek, ha nem állt meg az autó, és úgy váltottak R be, vagy vissza D be..
a mostaniak elektronikával hülyebiztosak, nem vált, amíg nem áll meg...
méghogy típushiba...pfff.
ezek ki vannak találva, csak a tulajok nem olvassák el a kezelési könyvét az autónak...
egy menő szervízben 30 ezernél váltóolajat(is) akartak cserélni...gyertyát is, stb...mondom a munkafelvevőnek, láttak már ilyen autót, nem, de mindegy...
hogy lenne mindegy..a gyertyát 70 ezernél kell cserélni, a váltóolajat 160 ezernél...Ráadásul mérföldben volt megadva..
elolvasta a gépkönyvet, csak nézett...namost, ha a munkafelvevő ilyen, akkor mit vár az ember egy felhasználótól?
méghogy típushiba...pfff. - sem az elozo (Infiniti), sem az az elotti (Honda), sem a batyam (Toyota), sem a haverom kocsija (Audi) nem csinalja azt, amit az enyem igen, es mivel a ferjeme is csinalja (egyforma kocsink van) ezt a jelenseget szerintem lehet tipushibanak nevezni ugy, hogy raadasul a forumon is sokan beszamoltak errol a viselkedesrol...
De ha te jobban ertesz hozza, akkor en kerek elnezest, csak azt mondom amit tapasztaltam!
Sziasztok!
Látom, ugyan marha régi kérdés, de azért a válaszokat olvasva egy kicsit elképedtem.
Évek óta 10+ csak automata autóim voltak. Több márka...
Japán, Német, most Amerikai...
Nos az első, használt automata váltós kocsit amikor megnézed, a motorolajjal együtt, még ha nem is indítottad be, rögtön kihúz a nívó, letöröl és újra. Ekkor nem a szintet nézed, hanem a váltóban lévő olaj színét és szagát. A színe szép világos piros legyen lehetőleg, majdnemhogy rózsaszín, továbbá szépen lekell húzni fehér zsepivel a nívópálcáról. Az alja se legyen szürke. És a fontos, hogy kb hogy is mondjam édeskés szaga legyen. Ha mondjuk az olaj szürke, netán barna. és égett a szaga, akkor hagyd ott az autót, mert nagy eséllyel a váltóolajcsere után a váltó csúszni fog. már túl kopott.
A másik dolog, hogy a szintet ellenőrízni sok márkánál máshogy van. Valamelyiknél járó motornál P állásban valamelyiknél D-ben valamelyiknél meg R-ben kell. Továbbá fontos kipróbálni, simán váltson, és figyelni, hogy D-be és R-be rakáskor minél kevésbé érezd. A fokozatokat pedig úgyszintén minél finomabban váltsa. Persze ez is váltófüggő... Továbbá a kick-downt kikell próbálni. Padlógázra 1 vagy 2 fokozatot visszavált a váltó. Ekkor nem tragédia ha ránt. Ugyanis ilyenkor elég nagy erők hatnak ott.
Ami viszont ordas nagy baromság és mégnagyobb hiba, hogy menet közbe D ből R be meg ilyen rakni még ha csak 0.1 km/h val halad az autó. Ez szigorúan tilos. Csak álló helyzetben váltunk R-be... D és N között menet közben is lehet, itt sok típusnál, nincs reteszelve a váltókar.
Továbbá fontos dolog, hogy amikor megállunk az autóval a parkolóban akkor előbb a kézifékkel rögzítjük az autót, majd utána rakjuk P-be, hogy ne a váltó reteszelése fogja az autót. Ez úgyszint levan írva a típuskönyvekbe, és még pl Mercinél a váltókar alatt németül.
Olajat szigorúan a gyárinak megfelelő minőségűt, vagy sok váltó esetében szigúran csak gyári olajat szabad beletölteni. Olajszűrő, nem minden típusú váltóban van. Azokat kikell mosni olajcserekor.
És 60 ezrenkét érdemes mindenképpen, nagyon sok kilométerrel és kényelemmel hálálja meg a váltó!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!