Ha Magyarország elkezdene autót gyártani, szerintetek milyen lenne?
Figyelt kérdés
2013. aug. 22. 21:02
1/12 Shai-Hulud válasza:
2/12 anonim válasza:
Magyarország gyárt autót! Saját márkája viszont jelenleg nincsen.
3/12 anonim válasza:
Bizony, a nem is olyan távoli múltban még gyártottunk ilyen kisautókat, mint a Puli, de az Ikarus is próbálkozott Scolo néven egy hasonlóval. Ha viszont egy komoly, soroztgyártott autóra gondolsz, abban nem látok rációt. Munkaerő van hozzá, még talán képzettebb is, szakértőket külföldről, a Rábától és a buszgyáraktól lehet verbuválni, de hitelezőt nem nagyon találnál hozzá. Nyílván lentről kell elkezdeni építkezni, tehát először csak egy pici, gagyi, túlárazott autót tudnék elképzelni amit senki nem venne meg, hacsak nincs valami különleges tulajdonság. Szóval lehet a francia mopedautó gyártók mintájára alapozni, vagy előre gyártott alkatrészekből egy átmatricázott, régi konstrukciót gyártani. Őszintén szólva nekem egyik sem tűnik sokáig járható útnak, viszont egy tuning- vagy átalakító céget el tudnék képzelni, ahol egyedi igényekre szabva gyártanak autót (á'la ABT Sportsline) - erre talán még lenne is kereslet.
4/12 anonim válasza:
CNG üzemű városi kisteherautókra van most nagy igény Európába.
5/12 anonim válasza:
Szerintem valami licensz lenne (fiat punto, régi swift stb), mert nincs itt annyi ész, hogy csak úgy az ujjából kiszopjon bárki is egy autót. Az anyagminőségek nyilván meg sem közelítenék az eredetit (lásd P20 vs. Yamaha YDS), idővel kicsit belepancsolnának az eredeti dizájnba hogy elvault autóból kifejezetten randa autót csináljanak, majd végül az egész kurclifircli jól becsődölne.
6/12 anonim válasza:
A Dacia is ezt csinálja, mégse csődölt be...
7/12 anonim válasza:
Csak csinálta. Amikor a nagy műgonddal összekendrácsolt Novával is bebuktak, az egész csődtömeget eladták a rönyónak, ez volt 1999-ben, 700 millió eurójukba került a franciáknak, hogy annyira felhozzák a gyárat, hogy a logannal előrukkolhassanak.
8/12 anonim válasza:
Mérnöki tudás és minőség meglenne hozzá, anyagi háttér azonban nem.
De ha a pénztől eltekintünk, szerintem Suzuki szintű járműveket (mármint minőségileg) képesek lennénk előállítani. Aztán idővel rá lehetne gyúrni a minőség fejlesztésére, mint pl a koreaiak esetén. Gondoljunk csak bele, hogy 15 éve milyen volt a Kia Hyundai páros, és milyen most.
9/12 anonim válasza:
Az a baj, hogy egy autógyárhoz nem elég felhúzni egy üzemet, ahol összeszerelik. Nézzétek meg Győrt 20-30 évvel ezelőtt meg ma, az Audival. Egy egész iparvidék épült ki rá, pedig azt az autót csak részben gyártatják itt, a java még mindig német és a tervezés/kutatás/marketing/design meg mittudomén még milyen központok is ott vannak. Persze alkatrészt elég csak részben Magyarországról kukázni, mert a Bosch, Magneti Marelli, Valeo meg a többi nagy cég olyan bő kínálattal rendelkezik, hogy bárki be tudja rendelni a kellő összetevőket és otthon kilegózhat akár egy teljes autót is. Ha a kínaiaktól vásárolunk, még olcsó is lesz. De nekünk magyaroknak pont a legfontosabb, vállalati résszel lenne gondunk. Tessék összehasonlítani egy magyar nagyvállalatot egy külföldivel: ég és föld, a magyarokkal kapcsolatban valószínűleg elsőként a korrupció, rossz minőség, állami kapcsolatok jutnak az ember eszébe. S amíg a jelenlegi emberi morál, 27.5% áfa és társaik vannak, nem is nagyon lesz ez másként.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!