A bioetanol miért jó? Tényleg igaz, hogy nagyon mennek tőlük a versenygépek?
Hát ha arra van építve a motor akkor mehet tőle jobba. Ha nem, és optimalizálva sincs hozzá akkor ne csodálkozz hogy valamivel rosszabb lesz.
Az égéshője kisebb mint a benziné, tehát több kell belőle.
Ladába nem kéne, rosszabb lenne.
Igazán jó egy ilyen célra épített motorban (jóval nagyobb a kompressziótűrése, mint a benzinnek), nagyobb kompresszió, nagyobb előgyújtás... ugyanakkor a kisebb égéshő miatt nem veszi igénybe annyira a kipufogószelepet.
Ahol még valami érzékelhető hatása van, azok a korszerű motorvezérléssel rendelkező kocsik, amikben van kopogásérzékelő, és a gyújtás időpontját a kopogási határ közelében tartják. Itt, mvel a negyobb előgyújtás lehetséges kopogás nélkül, valamelyest nőni foga nyomaték (nem kell sokra gondolni, épp csak észrevehető). De ehhez az is kell, hogy a motorelektronika képes legyen annyival dúsabb keveréket adni, amennyi az E85-höz kell (kb 20-25%). Ha erre nem képes, be kell építeni egy elektronikát, ami az injektrorok nyitási idejét 20-25%-al megnyujtja, illetve hidegindítás alkalmával még nagyobb dúsítást alkalmaz. Mivel az ezeröcsi karburátoros, azt csak átfúvókázni lehetne, aztán próbálkozni hogy mikor a legjobb... szóval én lebeszélnélek róla annak ellenére, hogy évek óta tiszta E85-el járok.
Ez korrekt, köszi!
A kerozinnal mi a helyzet?
A kerozin már egy nehezebb kőolajpárlat, közelebb van a gázolajhoz mint a benzinhez. majdnem olyan mint a petróleum. Magyarul: Otto-motorokba nem való.
Nem keverendő össze a repülőbenzinnel, ami az autókban használt benzintől csak az adalékolásban tér el (pl. nincs belekeverve etanol)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!