Diesel autót lehet hosszan vontatni? Messze van a szerviz, amit meg tudunk fizetni.
A motor mindegy hogy milyen.
A váltó a mérvadó. Manuálisat megkötés nélkül lehet vontatni.
Automatát nem, vagy bizonyos feltételekkel, pl. sebesség, km.
Az, hogy dízel van benzin az mindegy. A váltója számít Ha automata akkor nem szabad.
Manuálist meg nyugodtan. Sőt, ha szükséges akkor be lehet kapcsolni a legnagyobb sebességi fokozatba hogy működjenek a rásegítések és legyen motorfék.
Egy dci Renault Thalia. 1,5. Nem teherautó.
Köszönöm szépen!
Tedd üresbe, és hagyszóljon... Lábad a féken, mindig feszes a vontatókötél, és a vészvillogót se felejtsd el!
Azt hiszem 40-nel lehet közlekedni így.
A vészvillogót inkább felejtsd el. Szabálytalan, ugyanis nem tudod tőle használni az irányjelzőt.
Ilyen esetben tedd ki a hátsó ablakba az elakadásjelző háromszöget aztán indulás.
Azt meg már írtam hogy nem feltétlen kell üresbe rakni. De próbáld ki úgy először(úgy azért a vonó járművet kevésbé terheled), aztán ha rásegítés nélkül nehezren boldogulsz a géppel akkor rakd legnagyobb fokozatba. Úgy elég rásegítés lesz. És persze ha lejtőn mész akkor szintén motorfék(persze ezt csak akkor ha nem a motorral lett valami súlyos probléma, ha kikönyökölt a hajtókar akkor ezt a lehetőséget hanyagold)
Tisztelt Kérdező!
Azokat a válaszokat fogadd el, amelyek a váltóra vonatkozóan - helyesen! - a kézi váltó esetében "igennel" válaszoltak a kérdésedre.
A "higany" féle választ azonban FELEJTSD EL!
Ez a legnagyobb fokozatba tétel baromság!
1. A vontató autó a "motorfék" (???) miatt a dupláját fogja fogyasztani, ami nem mellékes, ha messze van a cél.
2. A dízelmotor és összes alkatrészének kenésébe erősen bele van számítva az üzemanyag (dízel"olaj"!) Azaz ha az autóban elektromos üzemanyag szivattyú van (ami vontatáskor nyilván nem működik), akkor néhány km után a motornak annyi (ha vontatni más hiba miatt kell. De ha a motor nem jó, akkor sem!) Minden dízelest azért óvnak attól, hogy benzint keverjen az dízelbe, mert az rontja a kenést! Gondold el, mi van ha egyáltalán nincs kenés!
3. Egy motor üzeme MINDEN tekintetben a normál üzemi hőmérsékletre van méretezve, a sebváltó felől forgatva MINDEN alkatrész többszörös igénybevételnek (kopásnak) van kitéve.
A kormányt és a féket rásegítés nélkül kell használni, ezért (is) javasolt nem túl nagy sebességgel vontatni. A 40 azért egy kicsit túlzás, de 80-nál tényleg nem javasolt gyorsabban vontatni.
evribodri, tanultál-e vezetéstechnikát? Amikor én tanultam ott volt erről szó.
A motor fő részeit a motorolaj keni(4T esetében természetesen). Ehhez annyi kell hogy forogjon a főtengely, ami motorféknél megvan. Normál használatnál motorféknél sem kap semennyi üzemanyagot. Csak levegőt. Az üzemanyag fő feladata a hengerek hűtése, de mivel nincs égés így erre szükség nincs. A dízelnél kenésére pedig főként a porlasztónak van szüksége, ami ugye motorféknél nem üzemel.
Írtad a vonó jármű fogyasztásnövekedését, ezt én is írtam. Ez tény. Ezért írtam azt is hogy ha nem szükséges akkor nem kell sebességbe tenni.
Mivel így jelentősen kisebb terhelés hat a motorra mintha az hajtana így nem számottevő az hogy a motor nem üzem meleg.
A sebesség lehet akármilyen kevés, de képzeld csak el, mi lenne akkor ha egy hosszú lejtőn szeretnétek lemenni. Itt motor nélkül annyi lehetőséged van hogy folyamatosan fékezel, aztán ne csodálkozz ha egy kanyarban hiába taposod a féket két lábbal nem történik semmi. És nem a szervó hiányát fogod érezni, csak a megsült fékbetéteket. Ilyen esetben kell a motorféket használni(vagy rúddal vontatni).
Az meg más dolog hogy ha valaki szervó nélkül nem tud biztonságosan vezetni akkor szintén szükség lehet erre.
Ha nincs komoly gond a motorral, olajnyomással, olajozással... akkor lehet legnagyobb sebességi fokozatba kapcsolni ha szükséges.
Lehet hosszan vontatni diesel autót,de vontatási sebesség max 40Km/h.Ez le van a írva a közlekedési rendészeti szabályzatban.Pl. autótó pályán csak a következő kijáróig vontatható.
Itt tájékozódhatsz a KRESZ szabályokról is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!