Peugeot 307-et tényleg nem szabad vontatni, vagy bikázni, vagy róla bikázni, vagy ezt csak a szervíz találja ki, hogy inkább őket hívjuk ki? Fedélzeti komputer miatt mondták.
A 307 sem különlegesebb, mint a mai átlagautók. Ugyanolyan, ECU által irányított motorok vannak benne, mint amiket ma használnak. A bikázást túléli: nem 220 volttal csapatod széjjel az elektromos hálózatot, vannak ugyan kisebb-nagyobb feszültségcsúcsok, de elviseli. Azt is, ha róla bikázol: van neki generátora, majd visszatölti. A vontatással csak annyi a gond, hogy ha nem jön össze, akkor a katalizátorba üzemanyag kerülhet, amitől túlhevül. De valószínűleg inkább csak a márkaszerviz beszélt mellé, hogy jó sok kiszállási díjat számlázhassanak fel.
(azt természetesen mondanom sem kell, hogy a rendszeres bikázást azért kerüljétek: ha egy autó rendszeresen nem indul, ott csak az akkucsere segít)
Nyugodtan vontathatod (ha csak nem automata) és gond nélkül ki-be rakhatod az akkut is,nem lesz gond.
A szervíz zömmel a laikusból él.
Az üresben vontatás nem árt neki, csak mivel a bikázással együtt emlegetted, azt hittem, a "behúzásra" gondolsz, mikor is így próbálják indítani az autót.
Ha kéziváltós a jármű, lehet üresben vontatni, nem fog tönkremenni. Automata váltó esetén viszont csak akkor lehet vontatni, ha a hajtott kerekek nem forognak, mert az automata váltók nagy része nyomóolajzású és az olajszivattyút a motor hajtja, ezért álló motor mellett hamar besülnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!