Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata váltós kocsinál, ha...

Automata váltós kocsinál, ha D-be áll a sebváltó és úgy indítják, megindulna?

Figyelt kérdés
Filmekben gyakran látom, hogy ha megállnak vissza tolják N-be. Mivel ott csak gázzal lehet indulni nem hinném, hogy megindulna mint manuálisnál, ha sebességbe van. Akkor mi értelme egyáltalán az üresnek? Ha sebességbe hagyják legalább az megfogja az autót.

2013. aug. 15. 22:36
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
D-ben alapjáraton van az autónak kúszása, ha nem nyomod a féket.
2013. aug. 15. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
100%

Ha jól emlékszem az Audi pereskedett az idióta amcsikkal egy D-ben indításos baleset vagy mi miatt, persze végül kiderült,hogy a sofőr hibázott és az Audi nyert.

Ezzel egy időben - részben pont e miatt- lett kifejlesztve ( és szerintem ma már kötelező is ) a shift-lock. Csak P és N fokozatok kapcsolásakor tudod beindítani az autót, a többi fokozat esetén a védelem nem engedi az indítást.


Önmagában a kúszás is veszélyes, ha épp közben derékig vagy a kesztyűtartóban... :D P fokozatból a legtöbb esetben csak a fékpedál benyomása és a reteszgomb megnyomása után tudsz mást kapcsolni. Így biztosítják, hogy a vezető fejben is jelen legyen az autó elindulásakor.

2013. aug. 15. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 A kérdező kommentje:
A P az az 1-es, nem?
2013. aug. 15. 22:56
 4/15 anonim ***** válasza:
Nem, a P az a parkolás.
2013. aug. 15. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 A kérdező kommentje:
Tehát 1-es :P
2013. aug. 15. 23:16
 6/15 anonim ***** válasza:

Nem.

P-ben egy mechanizmus ( park lockout ) fizikailag rögzíti elfordulás ellen a váltó tengelyét. nagyon nem úgy működik, mint amikor 1-be rakod a manuálist :D

2013. aug. 15. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:
Nem baj, nekem az akkor is 1-es marad, én ragaszkodom a hagyományokhoz :D
2013. aug. 15. 23:45
 8/15 anonim ***** válasza:
100%
Azért az emelkedőn majd ne P-ben akarj majd felmenni :D
2013. aug. 16. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
100%
P (park állás) az olyan mint a kézifék, D az amikor sebességben van. D-ben, R-ben eleve nem tud elindulni az autó, mert letilt, csak N (üres) vagy P-ben enged indítani. Az üres állás akkor jó, ha pl. tolod az autót, vagy szervízben dolgoznak rajta.
2013. aug. 16. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

P=az rögzítés, de néha, pl leejtőn tanácsos a kézifék. Ez nem ' es fokozat.

R= Hátramanet, csak álló kerékkel szabad kapcslni, fékpedált nyomva.

N=(neutrál) ez egy szervíz állás, a motor indítható, tolható, vontatható, javítható...nem szükséges a féken állni, ha vízszintesen áll a vas, nem kúszik semerre.

D= előremenet, az összeset kapcsolja a vezető csekély ráhatásával...például lassú menetben hirtelen padlógáznál visszakapcsol, és akár a legalacsonyabb áttétellel gyorsul..

L= ez egy speciál fokozat, vontatásnál erős emelkedőn, terepen, meredek garázskiállón..

szóval az üres az szervíz, vontatás..

Mint már írták, a fokozatok az újabb kocsiknál hülyebiztosak, pl- állóhelyben csak fékrelépve indítható,menetközben nem engedi a váltót rossz fokozatba váltani...stb...


Ja, és az egyes az az L jelzés..de a nagyobb gépeknél csak D van, és a váltó majd beosztja.

2013. aug. 16. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!