Egy turbódiesel kocsit is a max fordulatszmig, tiltásig kell pörgetni ahhoz hogy a lehető leggyorsabb 0-100-160-ra gyorsulást érhessük el?
Abszolút nem kell tiltásig pörgetni!
Szerintem kb nyomatékcsúcs közelében kell használni hogy jól gyorsulj.
A saját kocsim is jó példa hogy 3500 f/p felett "elfogy" és már csak pörög és nem nagyon gyorsul már
Üzemanyagtól függetlenül semmilyen kocsira nem igaz, hogy tiltásig kell pörgetni a legjobb gyorsulás kedvéért.
A legjobb gyorsulást akkor kapod, ha a fordulatszám amennyire csak lehetséges a legnagyobb nyomatékhoz tartozó, és a legnagyobb teljesítményhez tartozó fordulatszám között marad. Egy normálisan tervezett váltónál a legnagyobb teljesítmény fölöttkicsivel elváltva kb. a legnagyobb nyomaték alá érkezel egy hajszállal a következő fokozatban.
Jól írják a többiek. Nekem 2500-3500 között húz a legjobban. Váltáskor 3500-ról pont ilyen 2400-2500 körülire esik vissza a fordulat.
5200-nál tilt. Amúgy a tiltásig való pörgetéstől sem lesz semmi baja. Legalábbis nekem műszaki vizsgán a környezetvédelmi mérésen úgy mértek emelt fordulatszámon, hogy lepadlózták és tartották tiltáson. Mikor először láttam, én is néztem egyet, de gondolom mindenhol így csinálják.
Egy TDI-t sosem szabad tiltásig pörgetni, mert egyrészt felesleges, másrészt nem tesz jót a motornak és egyébként is jóval előtte nyit a lefújószelep, hogy ne nyomja szét a motort a nagy töltőnyomás.
A következő képen is látszik:
4000 rpm után zuhan a nyomaték, ezért felesleges tovább húzni, ugyan ezzel a motorral egy benzines nyomatékgörbéje kb 4500-5000 körüli szintnél adná a maximum értéke, de persze ez nagyban függ a motor és a vezérlés típusától. Pl egy Ignis VVTI motorja vagy egy Honda V-tech motor teljesen máshogy viselkedik mint egy normál vezérműtengelyes motor.
Magyarul: nem kell, sőt nem is ajánlott tiltásig pörgetni sem egy TDI sem egy benzines motort.
Persze megint más egy kihegyezett motornál a helyzet, amit egyébként is csak jórészt versenykörülmények között használnak, de ebbe most ne menjünk bele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!