Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Aprilia RS 125-be Dellorto...

Aprilia RS 125-be Dellorto karburátor?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Most szeretnék tenni az Apriliámba egy 34-es Dellorto karbit.Azt szeretném kérdezni,hogy a karburátorban gyárilag be van állítva a benzin-levegő keverék vagy nekem kell beállítanom?A másik kérdés pedig az lenne,hogy ezzel a karbival érezhetően jobban menne a motor?



2013. aug. 11. 11:55
 1/3 anonim ***** válasza:

A karbi gyárilag be van állítva valahogyan. Lehet, hogy ez neked jó, de az is lehet, hogy nem. Ha jó, akkor örülsz, hanem, akkor újrafúvókázod, illetve beállítod. A profik is így csinálják, azzal a különbséggel, hogy ők már eleve olyan karbit választanak, amiről tudják, hogy jó lesz. Nekik a torokátmérő, a karburátor működési elve és felépítése fontos.

Ha gyári motorról van szó, akkor tök felesleges lecserélni a gyári karbit. Hidd el, nem vagy okosabb a típust tervező mérnököknél. De még a szomszéd Peti gyerek sem az, aki a legtutibb tuningot tudja az utcába'. A gyárinál nagyobb torokátmérőjű karbiban lassabb a légáramlás, így csak magas fordulaton működik normálisan a motor. Ha a motor magasabb fordulatot bírna, mint a gyári, akkor van értelme (de akkor sem árt ésszel megtervezni, mekkora karbi kell), de ha nem, akkor csak annyit érsz el, hogy az alsó és középső tartományban a lassú légáramlás miatt rossz lesz a keverékképzés, a motor erőtlenül fog döglődni.

(jobb, ha még az elején megtudod, hogy a "lecserélem a karbit nagyobbra" nem működőképes tuningolási módszer - a karbit mindig a kész blokkhoz választjuk ki és fúvókázzuk be, vagyis ez az utolsó lépés)

2013. aug. 11. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
semmivel sem menne jobban, mivel nem tudod a gyári értéket beállítani, de még szervizekben is nehéz teljes szinkronba hozni. Azért vannak mérnökök hogy megtervezzék, és kialakítsák a legjobb konstrukciót.
2013. aug. 23. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

A konkrét típust nem ismeritek, de a sablon interneten/könyvben olvasott szöveg az megy :D

A lényeg h a korai évjáratos Rs-eken Dellorto 34 karbi van, az újabbakon meg Dellorto 28. A blokk ugyan az a Rotax 123. Adatok szerint a régebbiek 6lóval többet tudnak. Amúgy ez a csere elterjedt az apriliások között, legyen szó RS,MX,SX stb-ről.

2013. szept. 20. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!