Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Magyarországon is szerintetek...

Magyarországon is szerintetek ezért hal meg sok ember az utakon?

Figyelt kérdés
Én arra jutottem hogy a rossz gazdasági helyzet miatt az emberek egyre régibb autókkal járnak (átlag 12 év) amikben nincs semmi féle légzsák ESP, illetve a minden ülést figyelő biztonsági öv becsatolásra figyelmeztető jelzés sincs.Tehát szinte az emberek balesetkor teljesen védtelenek és így eléggé kevés az esélyük.Szerintem ha mindenki újabb autókkal járna nem lenne ennyi baleset illetve haláleset sem mert legtöbször az autó kicsúszik.

2013. júl. 22. 07:39
1 2 3 4
 11/32 anonim ***** válasza:

A #2. vagyok. Nem tartom magam sem szánalmasnak sem irigynek. Volvo S80-am van, talán nevezhető biztonságosnak. Viszont nem lennék boldog, ha ha valaki valaki megpróbálná egy kereszteződésben a nyakamra tekerni a B oszlopot, vagy épp benézne egy előzést és ki kéne próbálnom, hogy ketté tudom-e csapni a szembejövőt.


Azt kellene belátni, hogy ha mindenki betartaná a szabályokat akkor járhatnánk akár Swifttel is, nem lenne probléma. Probléma, baleset mindig csak abból adódig, ha valaki szabályt szeg. Ha felnőnénk végre a vezetéshez, a normális közlekedéshez akkor nem azon függne az emberek élete, hogy Swiftben vagy X6-ban ül. Nem az a helyes irány a probléma megoldására, hogy mindenki ultrabiztonságos autókat vesz, mert így a végén mindenki Krazzal fog járni... :)


Nem azt mondom, hogy nem hasznosak a 3 betűs ketyerék, nekem is volt már szükségem az ESP-re ( igaz a saját hülyeségem miatt ), de az nagyon rossz, ha csak ezeken múlik a közlekedés biztonsága.

2013. júl. 22. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/32 anonim ***** válasza:

"Én egyenlőre csak gondolkodom autóvásárláson, de nincs az az isten, ami rávenne arra, hogy egy elektronikus vackot vegyek. Ha autót veszek, akkor azt azért veszem, hogy én vezessem! Ha valaki nagyon kényelmes akar lenni, nem akar se gázpedált nyomni (tempomat), se a kormányt eltekerni (sávtartó- visító mittoménmi'), az menjen szépen vonattal, busszal, taxival. Ez a röhejes gondolkodásmód, nem az, hogy irigykedik a magyar ember! Ha valaki tele van pénzzel, de hasztalan dolgokra költi, azt persze, hogy megirigyli egy átlag alatti ember!"


Akkor a te autód egy Lada lesz. Én is vezetni veszem az autót, de tudod mi a különbség egy ABS-el szerelt és ABS nélküli autó között? Segítek! lehet hogy ABS-el megállsz a kifutó kisgyerek/zebráról lelépő ember/eléd véletlen kikanyarodó biciklis előtt, de ABS nélkül nagyobb az esély hogy telibekapod.

Azért a biztonsági és kényelmi dolgokat ne keverjük, lehet venni autót tempomat, sávtartó, meg minden nélkül, de ABS, ASR, ESP, ESR meg 20 légzsákkal, ezek a te biztonságodat szolgálják, nem a kényelmedet.

Azért kiváncsi lennék a véleményedre egy teherautós-buszos "biztonsági" elemről, a tachorgáfról, mert akárhogy is nézzük biztonságosabb ha csak 9 órát vezet a szerencsétlen sofőr, és rá van kényszerítve a pihenésre, mint az, hogy hulla fáradtan kinyírjon 50 embert, mert már 20 órája vezet. Vagy szerinted ez is felesleges?

2013. júl. 22. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/32 anonim ***** válasza:
A tachográf nem jó példa. Ezer módon kijátszható ( ami meg is történik ) és a szúrópróba szerű ellenőrzéssel nem lehet kiszűrni a nagy kockázatot jelentő járműveket - egyelőre.
2013. júl. 22. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/32 anonim ***** válasza:
persze kijátszható, több kártya, mágnes stb, de azért használják is, meg sokan félnek a nagy büntetésektől, jobb így mintha nem lenne.
2013. júl. 22. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/32 anonim ***** válasza:
53%

A lényeg az összefoglalva,hogy lehetőleg kerüljük a balesetveszélyes helyzeteket. Mivel ezt nem lehet 100%-ig megoldani (részben mások hibája miatt is) ezért lehetőleg csökkentsük a baleset esélyét az autó műszaki felszereltségével. Végül pedig,ha bekövetkezik,akkor legyenek megfelelő védő eszközök,amik megvédenek a sérülésektől vagy csökkentik azok méretét.

Tehát erre mindre szükség volna.

2013. júl. 22. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/32 anonim ***** válasza:

A kütyüs vagyok.

Valóban felháborít, hogy egyesek így beszélnek ezekről a biztonsági berendezésekről mert ember társaink azért tanulnak és dolgoznak, hogy minél kevesebb baleset és halál történjen és sokan a munkájukat kütyünek nevezi.

Nem értem, hogy miért kell keverni az elméletet a gyakorlattal.

Elméletben minden jól működik. Mi az, hogy a mindenki betartaná a kreszt akkor nem lenne baleset és halán eset?!

Ilyen hü'yeséget, istenem. Már előttem is említették, hogy hiába vezetsz biztonságosan ha zebrán kirohannak eléd egy gyalogos vagy ha úton keresztbe átfut egy vadállat és még lehetne sorolni az egyéb váratlan eseményeket...

Ez esetben hiába nyomod a féket két lábbal a kerék megcsúszik és már be is következett a baleset.

Egy ABS-es autóval se biztos, hogy meg tudsz állni de az esélyeid meg többszörösödnek, arról nem is beszélve, hogy az újabb típusú autókban már rá se kell taposni a fékre mert az autó megteszi helyettünk és ez által elkerüljük a balesetet.

Sokaknak az a problémája, hogy elveszi az élveszhetőséget a sok biztonsági berendezés... nem azért de egy III golfot vagy egy ladát "hatalmas" élvezet vezetni... még ha egy '66-os 6000ccm V8 as Mustangról lenne szó de egy 1.4es 60 csikós autónál vezetési élvezetről beszélni...nevetséges

Meg lehet nézni a balesetek statisztikáját, hogy aki túlélte milyen autóban ült és aki meghalt az milyenben.

Q7 meg ML-ből karc mentesen szállnak ki míg a kis opelekből meg II-es golfokból flexel kell kivágni a delikvenseket.

Évek óta különböző követelmények vannak amiknek meg kell felelnie az autó gyáraknak különben nem dobhatnák piacra a termékeiket.

2013. júl. 22. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/32 anonim ***** válasza:
44%

"lehet hogy ABS-el megállsz a kifutó kisgyerek/zebráról lelépő ember/eléd véletlen kikanyarodó biciklis előtt, de ABS nélkül nagyobb az esély hogy telibekapod."


A jogosítvány megléte nem egyenlő azzal, hogy vezetni is tudsz! ESP, ASR meg hasonló hülyeség kell a kutyának, meg azoknak a töketleneknek, akik fix 70-nel mennek. Városon belül és kívül egyaránt. Gondolom te is pont ilyen vagy, ezért pártolod ezt a sok marhaságot...

2013. júl. 22. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/32 anonim ***** válasza:
44%

"Valóban felháborít, hogy egyesek így beszélnek ezekről a biztonsági berendezésekről mert ember társaink azért tanulnak és dolgoznak, hogy minél kevesebb baleset és halál történjen és sokan a munkájukat kütyünek nevezi."

1. Ne idiótaságokra költség a dollármilliókat, hanem fejlesszék a jelenlegi álláspontokat.

2. A kütyü, az egy megnevezés, ami rendszerint elektromos eszközt jelent.

3. Ha egy ilyen aprócska, hangyaherényi dolog felidegesít (aminek kifejlesztésében ráadásul egyáltalán nem is tevékenykedtél), akkor nem ártana pszichológushoz fordulnod!


"hiába nyomod a féket két lábbal a kerék megcsúszik és már be is következett a baleset."

Ez igaz. Ezért kellene megtanulni vezetni!

Egyébként meg ha HIRTELEN a tökébe lépsz egy ABS-es autónak, az se fog neked pumpálni. Blokkol és vagy megállsz, vagy nem. Gondolom neked nem mondták el oktatáson, hogy a lélekjelenlét a fő.


"nem azért de egy III golfot vagy egy ladát "hatalmas" élvezet vezetni... még ha egy '66-os 6000ccm V8 as Mustangról lenne szó de egy 1.4es 60 csikós autónál vezetési élvezetről beszélni...nevetséges"

Hidd, el, jobban élvezném a hármas Golfot, meg a Ladát, mint bármelyik 2010 utáni szappantartót! A kevesebb néha több...


"Q7 meg ML-ből karc mentesen szállnak ki míg a kis opelekből meg II-es golfokból flexel kell kivágni a delikvenseket."

Szállj már le a földre, ecsém'!

A Q7 egyrészt újabb, kidolgozottam gyűrődési zónákkal rendelkezik, mint a Golf, ami ráadásul a '80-as években gurult le a sorról.

Sőt, ne egy 5 ajtós kisautót hasonlíts már össze egy SUV-val!


A légzsákkal nincs semmi gondom, az ABS-sel sem. Ezek nem szólnak bele a vezetési élménybe. Bár sokak ilyet nem tapasztalnak a sok vacak elektronika miatt.

Illetve a te életedet mentette már meg a kipörgésgátló? És a menetstabilizátor?

Kettő választási lehetőséged van:

1. Igen - Tanulj meg vezetni, vagy marad a tömegközlekedés

2. Nem - Mi a francért háborogsz?

2013. júl. 22. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/32 anonim ***** válasza:
58%
költség = költsék. Nem tudom hogy sikerült. :D
2013. júl. 22. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/32 Beviz Elek ***** válasza:

12:35


Na látod, itt a probléma. Ha valaki benéz egy előzést és nem tud idejében visszatérni a saját sávjába, akkor nem neki kell menni. Esetleg elveheted a gázról a lábad. Ha nem elég, esetleg fékezhetsz is. Sőt, ha ez sem elég, akkor le is szabad húzódni! Én előbb megyek le az útról minthogy a szembejövő nekemjöjjön. Sőt, előbb húznám végig a kocsi oldalát a szalagkorláttal...


Sajnos ezt látni lehet az utakon, hogy sok esetben a szembejövő csak villog hogy "némmá há nem fér be és nekemjön". Ez a hozzáállás nem vezet semmire.


Én úgy gondolom, hogy ha valaki szeretne egy kicsit tanulni, az menjen el keletre és közlekedjen az ottaniakkal egy picit

2013. júl. 22. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!