Teljesen elvettem a benzint a motoromtól, lesz valami baja? Etz250
Meleg motorral menj 2-3 kilométert, majd vedd ki a gyertyát és nézd meg hogy melyikre hasinlít a legjobban: noob.hu/2010/01/07/gyertyak.JPG
Szegény keverékkel (benzin-levegő) azért nem tanácsos járni, mert a motor túlmelegedhet és meg is szorulhat.
Normál esetben az ideális égéshez egy megfelelő levegő - üzemanyag arány kell. Ha alámész szegény, ha fölémész dús lesz a keverék. Ha a legjobb arányt állítod be akkor jó a teljesítmény és a fogyasztás. Ezt kell megkeresned és nem túlhajtani a gépet mert akkor irreálisan megemelkedik a fogyasztás. Ha a teljes teljesítmény 70 %-a fölött használod minden további százalék elérése aránytalan többletfogyasztással jár és a fogyasztási görbe az égbe emelkedik teljes gázon. Sajnos nagyobb motorra kell váltanod ha a 250-es ETZ csak erőltetve tudja azt amire vágysz. Műszakilag és gazdaságilag is túllépted a géped határait ha nincs rossz állapotban, jól van beállítva és ennyit eszik.
Még valami. Ha nagyon szegény a keverék 2 ütemű motorban, elégtelenné válik a kenés és nagyon gyorsan tönkre megy a motor!
Ha érzed (lehet hallani, hogy megmélyül és ciripelni kezd a motor) hogy megszorul a motor, azonnal kuplung és bő gázfröccsök. Három másodperc elég, hogy visszahűtsd a hengert a veszélyes zónából de a szegény keverék meg fogja enni a tűgörgőket és a megszoruláshoz közel álló henger és dugó is sérül. A fogyasztásod nem fog lemenni ennyit mert rosszabb hatásfokkal üzemel mint ha ideális volna a levegő és üzemanyag aránya. Ugyan annyi levegőben kevesebb üzemanyagcsepp van. Egyikről a másikra terjed az égés. Ennek a folyamatnak a gyorsasága változik ha szegény a keverék (detonálni és csörögni fog ha jól van beállítva a gyujtásod) és oxigén hiányában kormolva ég ha dús. Hidd el az a teljesítmény és vele a fogyasztás valamint az élettartam szempontjából a legjobb ha pontos a karburálás és ez minden gázállásnál meg is marad.
Be kellene lőni a gyujtást, belőni karburátort. Üzemanyagszint, fúvókaméretek ellenőrzése, tömítések ellenőrzése, hogy ne kapjon fals levegőt, levegőszűrő cseréje vagy tisztítása, gumicső a karbi és a szűrő között, a súber cseréje ha kikopott és jöhet a hangolás. Már a levegőszűrő is okozhat túlfogyasztást, ellenőrizz mindent mielőtt ilyen drasztikusan belenyúlsz. A hangolást nagyjából elvégezheted úgy is, hogy hosszú egyenletes emelkedőn menet közben tekergeted kézzel a keverékszabályzó csavart amire húzz és melegíts rá egy zsugorcsövet benne valami közel olyan vastag pálcával mint a csavar recés feje, hogy megfogható legyen. (Keverék beállító az a vizszintes, a ferde az a suber alsó pozícióját, az alapjárat magasságát állítja) Amikor a legjobban húz akkor nagyjából OK. Ha mész egy jót ellenőrizd a gyertya őzbarna színét. Ha világosabb, szegény, ha kormos, dús.
Bocs a sok papolásért. Jó munkát, jó motorozást!
"HA megragad,akkor megragad"
Tudod milyen érzés amikor megragad?jártál már így?mert ha nem és nem időben húzod be a kuplungot akkor úgy földhöz vág mint egy rongybabát!!!Ahaverommal mentem és neki megragadt de nem egy 250-es mz hanem csak egy 50-es simó és az is elégvolt simán,akkor képzeld már el mit csinálna az mz de te tudod
Azt egyértelműen látni, hogy az előttem szólók nagyon alaposak, és ismerik a témát.
Tulajdonképpen mindenre megkaptad a választ.
A nagy spórolásban nekem is állt már be motor, de a beállás pillanatában kuplungoztam...és ha nem sikerül?
A benzinszegény keveréket a gyertyán lehet először észrevenni.
(ez az én problémám, de ha sokat eszik, akkor sokat, csak menjen, mint a szél)
Megszorul a kopott motor is.
Hordósodik használat közben a henger. Minél kopottabb annál inkább de az új és nem hordós henger sem a középső nagy dugattyúsebeségű szakaszban szorul meg. Szinte mindig felső rész fogja meg a dugót ahol az égés kezdődik. A munkaütemben legtöbb ideig ez a rész van kitéve a magas hőnek és nyomásnak. Ott ráadásul karimás a henger teteje kevésbé tágul emiatt. Ahogy elindul lefelé a dugó hihetetlen sebességgel csökken a hő a nyomáscsökkenés hatására viszont ott a legnagyobb a nyomatéknak és a forgattyúscsap oldalirányú kitérésének hatására a hengerfalra ható eredő erő. Ez nekifeszíti a dugót a hengernek ami kikopik és kimutathatóan kitágul. Mire leér a dugó már megint lecsökken a hő, a nyomás és bejön a dugó alá a forgattyúscsap, nincs a nyomásból és a kitérési szögből eredő oldalfalra ható erő. Itt megint szűkebb a henger kicsit. Az igénybevétel hatalmas többsége a felső traktust éri. Ha sokáig szegény keverékkel jársz a dugó felső oldalrésze össze lesz marva és a marások kormosak a bennük elégő üzemanyag miatt. Ezekben a mély marásokban nincs gázáramlás és intenzív hűtés ami a felömlőkön érkező levegő - üzemanyag keveréknek köszönhető nagy részben és nem külső levegő hűtő hatásának. Lehetne még erről mérnöki szinten beszélni de a lényeg már elhangzott.
Ne kockáztass. Vagy váltasz nagyobbra vagy meg kell fizetned az árát a túlzott igénybevételnek akár eséssel, akár a kenés hiánya miatt tönkre ment motorral akár extra tudású drága kenőanyagokkal amikkel bírja a motor ezt a fokozott igénybevételt.
Inkább költs nagyobb teljesítményű motorra mint orvosokra!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!