Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Teljesen elvettem a benzint a...

Teljesen elvettem a benzint a motoromtól, lesz valami baja? Etz250

Figyelt kérdés
Tehát leengedtem a szabályzótűt a mélybe :) Mennyivel fog kevesebbet enni? eddig 7-8 litykót leengedett,remélem lemegy 5-6-ra.Úgy vettem észre hogy rosszabbul nem megy,de csak gázzal indul.

2013. júl. 13. 08:35
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Meleg motorral menj 2-3 kilométert, majd vedd ki a gyertyát és nézd meg hogy melyikre hasinlít a legjobban: noob.hu/2010/01/07/gyertyak.JPG


Szegény keverékkel (benzin-levegő) azért nem tanácsos járni, mert a motor túlmelegedhet és meg is szorulhat.

2013. júl. 13. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 Una válasza:

Normál esetben az ideális égéshez egy megfelelő levegő - üzemanyag arány kell. Ha alámész szegény, ha fölémész dús lesz a keverék. Ha a legjobb arányt állítod be akkor jó a teljesítmény és a fogyasztás. Ezt kell megkeresned és nem túlhajtani a gépet mert akkor irreálisan megemelkedik a fogyasztás. Ha a teljes teljesítmény 70 %-a fölött használod minden további százalék elérése aránytalan többletfogyasztással jár és a fogyasztási görbe az égbe emelkedik teljes gázon. Sajnos nagyobb motorra kell váltanod ha a 250-es ETZ csak erőltetve tudja azt amire vágysz. Műszakilag és gazdaságilag is túllépted a géped határait ha nincs rossz állapotban, jól van beállítva és ennyit eszik.

Még valami. Ha nagyon szegény a keverék 2 ütemű motorban, elégtelenné válik a kenés és nagyon gyorsan tönkre megy a motor!

2013. júl. 13. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Ez olyan mintha a kisgyerektől vennéd el a fagyit!
2013. júl. 13. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
a 8 liter azért mégis egy picikét sok.Egy 200 lovas speedgépnek elnézem de ennek nem.Úgyhogy elvettem a kaját lesz ami lesz.Hosszabb túra után még egy pár tized mp-ig állja a kezem a hengerfejet,melegebb mint eddig volt de nem érdekel.Tehát gondolom nincs 100 fok közelében.HA megragad,akkor megragad. utolsó:elveszem a gyerektől a fagyit xD ez jó
2013. júl. 13. 18:35
 5/11 Una válasza:

Ha érzed (lehet hallani, hogy megmélyül és ciripelni kezd a motor) hogy megszorul a motor, azonnal kuplung és bő gázfröccsök. Három másodperc elég, hogy visszahűtsd a hengert a veszélyes zónából de a szegény keverék meg fogja enni a tűgörgőket és a megszoruláshoz közel álló henger és dugó is sérül. A fogyasztásod nem fog lemenni ennyit mert rosszabb hatásfokkal üzemel mint ha ideális volna a levegő és üzemanyag aránya. Ugyan annyi levegőben kevesebb üzemanyagcsepp van. Egyikről a másikra terjed az égés. Ennek a folyamatnak a gyorsasága változik ha szegény a keverék (detonálni és csörögni fog ha jól van beállítva a gyujtásod) és oxigén hiányában kormolva ég ha dús. Hidd el az a teljesítmény és vele a fogyasztás valamint az élettartam szempontjából a legjobb ha pontos a karburálás és ez minden gázállásnál meg is marad.

Be kellene lőni a gyujtást, belőni karburátort. Üzemanyagszint, fúvókaméretek ellenőrzése, tömítések ellenőrzése, hogy ne kapjon fals levegőt, levegőszűrő cseréje vagy tisztítása, gumicső a karbi és a szűrő között, a súber cseréje ha kikopott és jöhet a hangolás. Már a levegőszűrő is okozhat túlfogyasztást, ellenőrizz mindent mielőtt ilyen drasztikusan belenyúlsz. A hangolást nagyjából elvégezheted úgy is, hogy hosszú egyenletes emelkedőn menet közben tekergeted kézzel a keverékszabályzó csavart amire húzz és melegíts rá egy zsugorcsövet benne valami közel olyan vastag pálcával mint a csavar recés feje, hogy megfogható legyen. (Keverék beállító az a vizszintes, a ferde az a suber alsó pozícióját, az alapjárat magasságát állítja) Amikor a legjobban húz akkor nagyjából OK. Ha mész egy jót ellenőrizd a gyertya őzbarna színét. Ha világosabb, szegény, ha kormos, dús.

Bocs a sok papolásért. Jó munkát, jó motorozást!

2013. júl. 13. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
köszönöm a segítséget!
2013. júl. 13. 22:58
 7/11 anonim ***** válasza:

"HA megragad,akkor megragad"


Tudod milyen érzés amikor megragad?jártál már így?mert ha nem és nem időben húzod be a kuplungot akkor úgy földhöz vág mint egy rongybabát!!!Ahaverommal mentem és neki megragadt de nem egy 250-es mz hanem csak egy 50-es simó és az is elégvolt simán,akkor képzeld már el mit csinálna az mz de te tudod

2013. júl. 14. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Azt egyértelműen látni, hogy az előttem szólók nagyon alaposak, és ismerik a témát.


Tulajdonképpen mindenre megkaptad a választ.

A nagy spórolásban nekem is állt már be motor, de a beállás pillanatában kuplungoztam...és ha nem sikerül?

A benzinszegény keveréket a gyertyán lehet először észrevenni.


(ez az én problémám, de ha sokat eszik, akkor sokat, csak menjen, mint a szél)

2013. júl. 14. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
tudom,hogy nagyon veszélyes ha beáll mert 99% hogy zakózás a vége.Egy kopott motor is képes megragadni amit már fúratni kellene? MErt az enyém ebben a stádiumban van.
2013. júl. 14. 09:14
 10/11 Una válasza:

Megszorul a kopott motor is.

Hordósodik használat közben a henger. Minél kopottabb annál inkább de az új és nem hordós henger sem a középső nagy dugattyúsebeségű szakaszban szorul meg. Szinte mindig felső rész fogja meg a dugót ahol az égés kezdődik. A munkaütemben legtöbb ideig ez a rész van kitéve a magas hőnek és nyomásnak. Ott ráadásul karimás a henger teteje kevésbé tágul emiatt. Ahogy elindul lefelé a dugó hihetetlen sebességgel csökken a hő a nyomáscsökkenés hatására viszont ott a legnagyobb a nyomatéknak és a forgattyúscsap oldalirányú kitérésének hatására a hengerfalra ható eredő erő. Ez nekifeszíti a dugót a hengernek ami kikopik és kimutathatóan kitágul. Mire leér a dugó már megint lecsökken a hő, a nyomás és bejön a dugó alá a forgattyúscsap, nincs a nyomásból és a kitérési szögből eredő oldalfalra ható erő. Itt megint szűkebb a henger kicsit. Az igénybevétel hatalmas többsége a felső traktust éri. Ha sokáig szegény keverékkel jársz a dugó felső oldalrésze össze lesz marva és a marások kormosak a bennük elégő üzemanyag miatt. Ezekben a mély marásokban nincs gázáramlás és intenzív hűtés ami a felömlőkön érkező levegő - üzemanyag keveréknek köszönhető nagy részben és nem külső levegő hűtő hatásának. Lehetne még erről mérnöki szinten beszélni de a lényeg már elhangzott.

Ne kockáztass. Vagy váltasz nagyobbra vagy meg kell fizetned az árát a túlzott igénybevételnek akár eséssel, akár a kenés hiánya miatt tönkre ment motorral akár extra tudású drága kenőanyagokkal amikkel bírja a motor ezt a fokozott igénybevételt.

Inkább költs nagyobb teljesítményű motorra mint orvosokra!

2013. júl. 14. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!