Mennyit érhetne egy autó ha gyári állapotában évtizedekre leállítom?
Csak gondolkozom, hogyha mondjuk vennék egy 2013-as Ford Focus Titanium autót, ami mostújonnan 5.460.000 HUF és beállítanám egy garázsba, letakarnám egy ponyvával és 50 évig ott hagynám úgy,hogy senki nem nyúl hozzá akkor mennyit érne?
Tehát olyan mintha most egy 1963-as Trabant 600-at elővennék, 0 km-el 100% gyári állapotban.
Az mennyit érhetne?Nyilván a gumi alkatrészeket lehetne kidobni mert elfáradtak, valószínű,hogy kicsit bedohosodott volna, de úgy mégis mennyi érne?
Vagy ha nem egy tömeg autóval tenném ezt hanem valami ritkábbal, pl, egy Ford Focus ST-vel, full extra meg stb...
(Gyengébbek kedvéért nincs ennyi pénzem amit kidobhatnák, csak felmerült bennem a dolog és elgondolkoztam,hogy mi lenne HA lenne egy ilyen.)
Valószínű hogy akkor alig kapnál érte valamit, sőt semennyit.
Akkor ugye valóban nagy az esély rá hogy nem lesz benzin és addigra kifejlődnek annyira az elektromos autók technológiája hogy már csak az lenne valószínűleg, szóval azzal a ford-al te semmit sem tudnál kezdeni, maximum annyit hogy akkor kibelezed és át alakítod arra a technológiára ami akkor van és ennyi.
Szóval nem érdemes ezt.
meg ugye ha bent van a garázsba amúgy is csak fáradni fog, mert ugye a gumi alkatrészek tönkremennek, akkor teljesen le kell engedni a benzintankot, olajat, vizet mindent. Plusz ugye magát a kasznit is megenné az idő.
Tehát ez így belegondolva csak veszteség lenne.
Maximum úgy érne valamit ha használnád szépen és akkor ha már lesz jó 30 éves az autó akkor felújítani mert akkor érne többet mintha full gyári állapotban adnád el.
Hiába lenne letakarva az idő megenné, plusz kerülhet be pára a ponyva alá akkor befülledne az sem egy előny.
Szóval profit szerzésre ez nem túl jó ötlet.
Gyűjtőknek 50 év múlva is érdekes lehet egy gyári állapotú példány.
De egy másik szempontból is meg kell közelíti a kérdést: 50 év múlva olyan 3D nyomtatók (vagy azoknak az utódai) lesznek, hogy bármit le lehet velük gyártani, egy régi típusú de új állapotú autót is, amelyet meg sem lehet különböztetni egy valóditól.
Annyit érne, mint most egy 50 éve letakart trabant.
De! 50 év múlva mennyit fog érni egy most 50 éves gyári állapotó trabant? Mint most egy 100 éves Ford?
És egy 150 éves Ford mennyit fog érni 50 év múlva? :D
És még az mondják, hogy az autó nem jó befektetés :D
és ki a franc akarna gyűjteni egy unalmas tömegcikket? egy focus nem olyan forradalmi, korszakváltó, történelem alakító autó mint a T modell volt... konkrétan a focus egy teljesen átlagos szürke átlagautó, semmi kiemelkedő innovációt nem mutat, nem olcsó, nem különleges...
pl a VW bogár az eladott darabszám miatt lett legendás, olcsó autó volt, viszonylag jó minőségű, így népautó lett, és sokat ér egy szép gyári állapotú, de egy focusban mi a különleges, hogy bárki is emlékezne rá 50 év múlva?
Attól lesz különleges a Focus,hogy 50 év múlva már alig lesz belőle pár darab.
De a Focus csak példa, ha neked jobban tetszik legyen Ferrari 458 Italia.
Miért a Ladában, vagy a Trabantban, Barkasban (vagy bármilyen régi tömegautóban) mi olyan különleges?
Itt az lesz a különleges hogy egy fél évszázados autó gyári állapotban krúzol egy olyan világban ahonnan a hasonló autók már régen kipusztultak. 10-15 éve még senki nem foglalkozott az ezerkettes zsigulikal sem. Most viszont hogy ha egy kalapos kisöreg végighajt egy makulátlan példánnyal a városban, akkor annyira megnézik mint ha a legújabb X5-ös Bömbi lenne.
Így lene ez a Focusal is, vagy bármelyik mai autóval is, 40-50 év múlva az elektromos szappantartók között.
Azért azt, hogy jó befektetés lenne-e eléggé meghatározza az autó gyártási darabszáma, illetve egyéb tulajdonságai.
Ha megnézed drágán szinte kizárólag a különlegességek kelnek el - egy kézzel fogható példa: MZ ES250 Trophy forgalmival, átírhatóan 120-140e elfogadható állapotban, a TS250 80-100e max., míg a kettő közötti időben gyártott ETS csak 250e felett. Nem is beszélve az ETS Eskortról, ami romként is 2 misi lehet (8-12e euró Deutschlandban)...
Inkább megérte volna az utolsó Saabok közül venni ha ezzel a gondolattal játszunk.
A Focus első generációja szerintem különlegesebb lesz, mert az volt "sokkoló" újdonság amikor kijött, a második generáció, illetve a ráncfelvarrás és az utána következők már nem ütöttek akkorát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!