Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mire jó az hogy amikor leállít...

Enduro-Sokk kérdése:

Mire jó az hogy amikor leállítja egy motoros a motorját előtte meghúzza a gázt?

Figyelt kérdés
Szóval ettől jobb lesz a motornak? én azt hallottam..
2013. júl. 9. 13:52
1 2
 11/15 petizacc ***** válasza:
TDI autókat meg kifejezetten tilos úgy leállítani, hogy közvetlen előtte még adjuk neki az érzést, mivel a turbó kenés nélkül forog tovább.
2013. júl. 9. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:

Ez ha jól tudom a trabantos korszakból való szokás. Nyomtak leállítás előtt egy gázfröccsöt, levették a gyújtást, de a gázt nyomták tovább. Ettől hidegen könnyebben indult a motor.

Modern autóknál/motoroknál már értelmetlen ezt csinálni, bár megmagyarázhatatlan módon én is szoktam néha csinálni. :)

Az a teória hogy felolajozza a hengerfalat azért sántít

, mert a gyűrűk úgy is lehúzzák.

2013. júl. 9. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
Ne hiszem, hogy sok értelme van, legtöbbször régebbi traktoroknál láttam ilyen leállítási módot, rossz szokás lehet.Most gondoljatok bele, régebbi traktor, egyszerű felépítésű dízel motorral amin minden mechanikus, és a pilóta olyan motor hengereibe akar üzemanyagtöbbletet generálni amiket
2013. júl. 9. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:

Na mégegyszer xD


Ne hiszem, hogy sok értelme van, legtöbbször régebbi traktoroknál láttam ilyen leállítási módot, rossz szokás lehet.Most gondoljatok bele, régebbi traktor, egyszerű felépítésű dízel motorral amin minden mechanikus, és a pilóta olyan motor hengereibe akar üzemanyagtöbbletet generálni amiket az üzemanyag ellátás megszüntetésével tud leállítani.

2013. júl. 9. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:

Ezt a szokást én is láttam sokszor - néha elég csodálkozva is, hogy miért bőgeti valaki a négyütemű autóját.


Ahogy valaki írta, ez a dolog a kétütemű korszakból maradt fenn: a lényege tényleg az, hogy több keverék kerüljön be, így következő indításkor egyszerűbb lesz működésre bírni.

Hasonló technika, amikor a vezető a motort a szivató működtetésével lényegében "belefojtja" a benzinbe - ugye egy jól beállított, üzemmeleg kétüteműnél annyi többletbenzin lefulladást fog okozni.

Persze ha csak rövid ideig (pár percig) fog állni a technika, akkor felesleges, csak megnehezíti az indítást (pl. csak a gázpedál benyomása mellett lehet indítani, mert kevés a bejutó levegő a már a motor tereiben lévő benzinhez - ez rosszul beállított karburátornál is előfordulhat, akár négyüteműnél is).

2013. júl. 9. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!