Mire jó az hogy amikor leállítja egy motoros a motorját előtte meghúzza a gázt?
Ez ha jól tudom a trabantos korszakból való szokás. Nyomtak leállítás előtt egy gázfröccsöt, levették a gyújtást, de a gázt nyomták tovább. Ettől hidegen könnyebben indult a motor.
Modern autóknál/motoroknál már értelmetlen ezt csinálni, bár megmagyarázhatatlan módon én is szoktam néha csinálni. :)
Az a teória hogy felolajozza a hengerfalat azért sántít
, mert a gyűrűk úgy is lehúzzák.
Na mégegyszer xD
Ne hiszem, hogy sok értelme van, legtöbbször régebbi traktoroknál láttam ilyen leállítási módot, rossz szokás lehet.Most gondoljatok bele, régebbi traktor, egyszerű felépítésű dízel motorral amin minden mechanikus, és a pilóta olyan motor hengereibe akar üzemanyagtöbbletet generálni amiket az üzemanyag ellátás megszüntetésével tud leállítani.
Ezt a szokást én is láttam sokszor - néha elég csodálkozva is, hogy miért bőgeti valaki a négyütemű autóját.
Ahogy valaki írta, ez a dolog a kétütemű korszakból maradt fenn: a lényege tényleg az, hogy több keverék kerüljön be, így következő indításkor egyszerűbb lesz működésre bírni.
Hasonló technika, amikor a vezető a motort a szivató működtetésével lényegében "belefojtja" a benzinbe - ugye egy jól beállított, üzemmeleg kétüteműnél annyi többletbenzin lefulladást fog okozni.
Persze ha csak rövid ideig (pár percig) fog állni a technika, akkor felesleges, csak megnehezíti az indítást (pl. csak a gázpedál benyomása mellett lehet indítani, mert kevés a bejutó levegő a már a motor tereiben lévő benzinhez - ez rosszul beállított karburátornál is előfordulhat, akár négyüteműnél is).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!