Derbi sendára 70-80ccm-es tuning henger milyen hatással van?
gondolom marni kell, mivel a persely egész egyszerűen nem fér bele a blokkon található furatba, ugyanúgy mint bármi más motoron, és a főtengely is cserés, különben kinyírja a csapágyakat még bejáratás alatt a nagy nehéz dugattyú oszcilláló mozgásából adódó "rángatás", váltónak nem lesz baja, viszont a kuplung csúszni fog a nagyobb forgatónyomatéktól
bár ha karbit meg kiput nem cserélsz akkor nem lesz látványos különbség
Nem biztos hogy marni kell a blokkot szerintem.
Ami viszont rizikós az a főtengely.Mivel 50ccm-re tervezték,így csak minimális tunning jó hozzá.Lehet erősebb hajtókar kell bele meg ilyesmi..
a gyári furat 38 mm, azonos lökethossz mellett legalább 45 mm-es furat kell a 70 ccm eléréséhez, tehát kb semmi falvastagság nem maradna ha akkora lenne a persely külső átmérője mint a gyárié...
a főtengelyt pedig nem a hajtókar miatt kell cserélni, hanem a sonkák miatt, ha láttál volna már valaha tuning főtengelyt, észrevetted volna, hogy nem kör alakúak a sonkák, hanem le van csapva belőlük két húr mentén
mivel a sonkák arra szolgálnak, hogy a dugattyú oszcillálásából következő rángatást ki egyensúlyozzák, és ne a főtengelycsapágyaknak kelljen elviselni még azt az erőt is, így ha nagyobb dugattyút teszel a hajtókar végére, az nehezebb is lesz mint az eredeti, így rángatni fogja a főtengelyt, aminek az lesz az eredménye hogy előbb lesz csapágyas minthogy bejáratnád a hengert...
Előfordult már hogy hogy gyári hajókar is nem bírta.
Igen képzeld láttam már tunnig főtengőt ,de az nem olyan volt amilyet leírtál.A tunning főtengőnél a sonkák ugyan olyanok mint a többinél csak a megfelelő helyen van megfaragva,olyat még nem láttam amilyet te írtál(mármint derbi sendában...)
az tökmindegy hol van faragva, a hatás a lényeg... képzeld az erőket úgy mint egy kétkaros mérleget. ha növeled a dugattyú tömegét, nagyobb ellenirányú erő kell, hogy kiegyensúlyozza, különben nagyon rángatni fogja a csapágyakat
az erősített hajtókar pedig nem azt jelenti, hogy vastagabb a rúd, és egyéb ökörségek... hanem a tűgörgőket kenő olaj számára a rések ki vannak bővítve, illetve plusz rések vannak rá marva, ezzel javítva a kenést, de ha kötelező az egész főtengelyt cserélni, azon nyilván olyan hajtókar van ami "erősített"...
a könnyítést nagyon sokféle módon szokták megoldani, hol lyukkal, hol húrral, hol bemarással de látszik mindegyiken...
Istenem...ha nem ismeritek a blokkot minek szóltok hozza? Ez nem simson hogy 60ccm felett marni kell a blokkot.
Ebs és D50b0 illetve AM6 típusú blokkokat 90ccm től kell marni, a főtengely és a kuplung viszont mindenképp módosítást igényel(Derbiben Ebs és d50 blokk van).
Kivéve ha egy Naraku cagy hasonlo viszonylag alacsony teljesítmenyű hengert teszel fel, mert azt a gyári főtengely és kuplung bírja.
De ha már egy erősebb alumínium vagy magasabb teljesítmenyű öntöttvas hengert akkor fog kelleni egy sport kipufogó, egy erősített főtengely valamint legalább erősített kuplung rugók de lehetőség sherint erősített rugók+kevlár kopó lamellák, na meg persze egy legalabb 17.5kmaximum 26os karburátor 70eshez, 80ashoz legalabb 19 maximum 28, ez attól függ mennyire durva hengerszettet választassz.
Nyilván amit leírtam maximális torok átmérőt azt már egy nagyon komoly highEnd henger mellé erdemes, de érdemes nézni a gyártó kit ajánl hozzá és aszerint válaaztani.
Remélem tudtam segíteni!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!