Az autók számítógép miért nem fagy le soha, vagy ad kék halált?
Már 20 éve szgép vezérli az autó motorját mégse halt meg emiatt senki, hogy kifagyott volna, vagy akármi.
Akkor az asztali gépekkel miért van gond állandóan?
Félvállról írják meg a Windowst?
Egy autóipari gyárban dolgozok mérnökként, ahol többek között fedélzeti számítógépeket is gyártunk. Saját tapasztalatból írom, hogy igenis le tud fagyni és tud érdekes dolgokat művelni (persze nagyon ritkán, tehát szinte elhanyagolható).
Végül megjegyezném, hogy ezeken az eszközökön csak egy egyszerű szoftver fut, még a Windows egy operációs rendszer, azaz ő maga futtat számos szoftvert. A bonyolultabb felépítés több hibát is eredményez.
Ennek összetett okai vannak:
Az ECU egy specifikált hardverre írt célszoftver, meglehetősen kicsi utasításkészlettel. Relatíve kevés, pár száz feladta van.
Míg egy személyi számítógépnél - pl. egy Windowsnál - a hardverösszetevők variálhatósága is üti a több százezer kombinációt (ugye az ECUnál EGY KONKRÉT hardver van, arra írták a célszoftvert), e mellett pl. nem pár száz feladatot kell ellátnia, hanem több százezret vagy néha akár milliót is.
Amúgy a windowsnál főként a grafikus felületek "fagynak le". A Windows szerver változata (ahol ugye nincs grafikus felület) összehasonlíthatatlanul stabilabb, általában hónapokat futnak folyamatosan újraindítás nélkül (természetesen fagyás nélkül).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!