Olajcsere? Hol és hogyan?
Adnátok tippeket?
Hogy zajlik egy olajcsere? Én veszem meg az olajat és keresek egy szervizt? és ott megvárom, hogy kicseréljék? vagy hogy működik ez?
Nem szívesen hagynám szervizbe az autómat.
Ti hogy csináljátok?
köszi
én megcsinálom itthon! nem kell hozzá különösebb ész!
elmagyarázom! nem árt ha van egy szerelőaknád! kell szerezned hozzá egy olyan kulcsot amivel kibírod tekerni az olajleeresztő csavart, be kell melegítened a motort üzemi hőfokra, ezután felnyitod a motorháztetőt, az olajbetöltő nyílásról leveszed a kupakot, hogy kapjon levegőt és kibírjon folyni az olaj, és az autó alá teszel egy edényt amibe belér az a pár liter olaj ami benne van, és kitekered az olajleeresztő csavart, csak vigyázz mert az olaj az forró lesz! azért kell bemelegíteni a motort, mert akkor az olaj olyan lesz mint a víz és akkor könnyen kifolyik, ha nem melegíted be akkor valószínűleg nem igazán folyik ki hamar mind, és ameddig folyik az olaj belőle, addig kiveszed az olajszűrőt, beleteszed a másikat, kicseréled a levegőszűrőt, meg esetleg a pollenszűrőt, mire ezeknek a cseréje megvan addigra nem lesz egy csepp olajtól több a motorban, ezután visszateszed az olajleeresztő csavart, jól meghúzod, ezután kiveszed a nívó pálcát, letörlöd arról is az olajat ha maradt rajta pici, aztán az olajbetöltő nyíláson keresztül elkezded bele tölteni az olajat, célszerű tudni hogy mennyi kell bele, meg azt sem árt tudni hogy a nívónak melyik része jelzi a maximumot, és beletöltöd azt a mennyiségű olajat ami kell bele, vagyis ha pl kell bele 3 liter olaj maximum akkor tölts bele 2.8 litert és indítsd be hogy az olaj körbekenjen mindent, ezután leállítod, és vársz minimum 5 percet hogy az olaj összefollyon, és megnézed a nívó pálcán az olajszintet, és ha kevésnek bizonyul akkor töltesz még hozzá mindig egy kicsit, letörlöd a nívó pálcát és úgy teszed vissza, vársz pár percet kb 5 percet és megnézed a szintet, ha még mindig mehet bele akkor még tölts bele kicsit, de ezt mindig látod a nívó pálcán, többet ne öntsd bele, de kevesebbet se, a maximum és a minimum között legyen, de a maximumhoz legyen közelebb mint a minimumhoz! ha kevés van benne akkor megszorul és tönkremegy a motor, ha sok van benne akkor szétnyomja a szimeringeket, meg a tömítéseket, és akkor lehet szétszedni a motort!
Köszönöm, de szervizbe vinném. Nekik is meg kell élni valamiből.
Nő vagyok, 1 autóm, egyáltalán nem értek hozzá, ház előtt nincs akna, csak a szennyvíz, 3 kicsi gyerekem van. Szóval szerviz verzióra tudnátok tanácsot adni?
És megnézetném az autót, hogy van -e egyéb cserélnivalója.
Vezérlőműlánc vagy minek a cseréje mennyibe kerül? esetleg, ha tudnátok?
Nagyon köszönöm a részletes leírást, igazán kedves vagy!!!!!
Akkor szerintem is szerviz.
A vezérműláncot nagyon ritkán szokták cserélni, nem is olcsó. A vezérműszíjat már gyakrabban, de ennek az ára meg nagyon autófüggő.
Ismerősöktől kérdezz körbe, hátha tud valaki egy korrekt kis műhelyt, és oda menj. Ott majd pontosan mennyi az alkatrész, mennyiért tudnak olajat és kb mennyi lesz a munkadíj.
Nemigen van ismerősöm, csak gyerekesek.
Igazából az lenne a kérdésem, hogy ilyenkor ugye nem kell otthagyni az autót? mennyi idő kb egy átnézés, olajcsere? Illetve, hogy megvegyem én az olajat, jót, mert kitudja mit raknak bele. vagy ez már nem így működik? meg lehet bennük bízni?
Közben nézegettem, találtam egy jónak tűnőt:
itt ingyen nézik át az autót és az olajcsere sem tűnik annyira vészesnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!