Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata klímás autónál ha...

Automata klímás autónál ha alapból be van kapcsolva a klímakompresszor és mondjuk be van állítva 22 fok, de kint csak 16 van, akkor is megy a kompresszor és ezáltal többlet fogyaszt az autó?

Figyelt kérdés
Vagy ezt olyankor ő automatikusan kikapcsolja, hiszen inkább fűteni kéne mint hűteni. Vagy bután megy akkor is kompresszor csak a hideget nem juttatja az utastérbe?
2013. jún. 29. 11:10
1 2
 11/13 A kérdező kommentje:

Másképp kérdezve, hátha úgy érthetőbb:


Tegyük fel télen akarok egy használt kocsit venni. Az autó kint állt a kereskedő telepén.

Mondjuk tetszik az autó, de még le akarom tesztelni, hogy működik-e a klímakompresszor. Felnyitjuk a motorháztetőt, motor jár alapjáraton, én rátapasztom a fülemet a kompresszorra, hogy hallom-e ahogy behúz a kuplung. (A legtöbb autónak a hangja is megváltozik alapjáraton, ahogy megkapja a terhelést.)

Szólok a kerekedőnek, hogy nyomja be az "AC"-t. Az autóban kint is, bent is -10 fok van. A hőfokszabályoz letekerve minimumra, ami általában 16 fok.

A gomb megnyomására nem fog történni semmi, majd csak tavasszal ha jó idő lesz vagy ha fűtött garázsba viszem az autót?


Kérek szépen egy igen, vagy egy nem választ!

Köszönöm.

2013. jún. 29. 15:37
 12/13 anonim ***** válasza:

Én tényleg ráérek de te meg nem tudod kihamozni a lényeget. Írtam hogy ha kell fűt ekkor nyilván nem kapcsol be a klima. Azt is írtam hogy nem q külső hőmérséklet számít. Télen a szelvedo parat is klimaval nyomja le. Nem az van hogy én nem ertelek hanem már nem tudjuk jobban elmagyarázni neked. Próbáld atolvasni amiket írtunk.


De akkor újra. Ha melegebbre allitod mint a belső hőmérséklet akkor nem kapcsol be a klima hanem felfűt. A külso hőmérséklet kb 4 fokig nem számít nem ahhoz viszonyit.

2013. jún. 29. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 Az énekes Vazul válasza:
100%

Szia! Kicsit késve, de itt a válasz a kérdésedre. Igen, a klíma akkor is bekapcsol, ha hidegebb van és fűteni kellene.

Azonban: nem mindegy, melyik típus ECO módjáról van szó, ugyanis a Mazda pl. járatja a kompresszort, csak ritkábban, mint Auto módban vagy AC módban, ezzel spórol. A VW ECON módban kikapcsolja a kompresszort, csak a légellátás és az irányítás marad aktív.

Mint tudjuk, a klíma nem csak hűtésre, hanem párátlanításra is használható. Így ha Te bekapcsolod a klímát, az szárítja a levegőt és az elpárologtatón lecsapódó kondenzvíz egy csövön át távozik a kocsiból.

Ez a párátlanítás mindaddig működik, míg a levegő hőmérséklete melegebb, mint az elpárologtató hőmérséklete. Ez tehát kb. 6°C. A Seatok például 5°C alatt kikapcsolják a klímát, vagyis egyáltalán nem tudod azt működtetni. Ez a klímakompresszor védelme miatt van, ugyanis nagy hidegben folyadék jutna bele, hiszen a hűtőközeg nem tudna elpárologni teljesen, így tönkremenne a kompresszor.

A másik válaszadónak írnám, hogy a kompresszorban csak nagynyomású, meleg gőz képződik, nem hideg folyadék. Az csak a kondenzátor után keletkezik a nagynyomású körben. A kompresszor pedig 2010 óta a legkevésbé van szerelve elektromágneses tengelykapcsolóval, vagyis kuplunggal, ugyanis a legtöbb esetben ECV vagy MCV szelep szabályoz egy bolygótárcsát, így a kompresszor tengelye mindig forog, a dugattyúk(már ha dugattyús egyáltalán a kompresszor)pedig mozognak. Igaz, hogy kis lökettel, de keringetik a hűtőközeget. A tárcsa pedig nyomatékra törik. Vezérműtengely pedig nem hajt kompresszort. Csak a főtengely, illetve speciális esetekben egyéb szerv. Vagy az újabb elektromos autókban villanymotor.

Szóval, ha elektromágneses tengelykapcsolós kompresszorod van, és nem VW típusod,akkor igen, a klíma menni fog és többet fogyaszt a kocsid. Ha viszont direkt hajtású kompresszorod van, akkor a klíma mindig megy, csak kis intenzitással. Az ilyen rendszert jobb bekapcsolni többször is, mert a dugattyúk mindig ugyanott mozognak, így kikopik a henger azon a ponton. Mivel az újabb rendszerek ECV szabályzóval vannak ellátva, csak annyit fogyasztanak, amire szükségük van, tehát csak 1-2dl-es fogyasztásnövekedést tapasztalsz alaphelyzetben. Ez nem számottevő, ennyit a kúton is csal az óra...


Amúgy a párátlanításnál a fűtőmotor az elpárologtatón is keresztülfújja a levegőt, szóval kicsit hidegebb lesz, vagyis lassabban melegszik be az utastér. De legalább kilátsz az ablakon. Ennyit megér az a pár deci üzemanyag.


Remélem, így érthető a dolog.

2017. febr. 8. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!