Automata klímás autónál ha alapból be van kapcsolva a klímakompresszor és mondjuk be van állítva 22 fok, de kint csak 16 van, akkor is megy a kompresszor és ezáltal többlet fogyaszt az autó?
Na, a kérdésre még mindig nem jött válasz úgy látom...
Tudom, hogy van benne egy elektromágneses kuplung, nem is ez volt a kérdés.
Automata digit klímám van és bizony a menüben be lehet állítani "eco" funkciót, amikor állandóan lekapcsolja a klímakompresszort beállított hőfoktól függetlenül és van az "AC" állás. amikor megy a kompresszor. Csak épp azt nem tudom, hogy mi van akkor ha kint is hideg van. Akkor tudja hog y le kellene állítani a kompresszort a kuplungon keresztül mert fölösleges járatni?
Nem gondoltam volna hogy ez ennyire bonyolult kérdés, de legfeljebb kitapasztalom...
Mi meg nem gondoltuk, hogy ennyire bonyolult megérteni a válaszokat.
A beállított hőfokot fogja tartani az autó, ha kell fűt, ha kell hűt. A kinti hőmérséklet nem érdekes, mert lehet kint 16 fok és bent 24 is, ha egész nap besütött a nap. Be fogja kapcsolni a kompresszort, hogy lehűtse a kívánt hőfokra. Ha pedig magasabb a beállított hőfok, fűteni fog.
Akkor még egyszer: Még mindig nem ezt kérdeztem!
Tegyük fel, borult idő van, vagy éjszaka. Akkor mi van? Lekapcsolja magát a kompresszort is, vagy csak nem hűti az utasteret de a kompresszor jár?
Ezek szerint a kompresszor működésével nem vagy tisztában, ez nekem nem volt egyértelmű.
A kompresszorban az összes elektronika egy mágneskuplung, amiről már írtál is. Ha ez beránt, akkor forog a dugattyú, ha nem akkor nem. Mert az ékszíjtárcsáját egyébként mindig hajtja a vezérműtengely.
Szóval nincs olyan, hogy be van kapcsolva, de nem hűt. Ha mozog a dugattyú, akkor jár a hűtőközeg (R134A) ezáltal hűt.
Vagy beránt a kuplung, vagy nem. Ennyit tud.
Ezt pedig a már fentebb módon szabályozza.
Adok egy komplex választ, mert sejtem, hogy ezt se fogod érteni.
Szóval együk fel, hogy kint van 20 °C, egy hűvös nyári este, az utastér egész nap tűző napon állt, és van bent 35°C.
Te beállítod 22 °C-ra, ami több, mint a kint hőmérséklet. Ezt érzékeli, és - járó motor mellett - beránt a mágneskuplung (egy egyszerű tekercs, ami egy tolattyún mozgatja a kuplungot). Ezáltal a hajtás a szíjtárcsáról átadódik a kompresszor dugattyújára, elkezdi szállítani a gázt. A tömörítás hatására cseppfolyósodik, azaz lehűl, az elpárologtatón lecsapódik a hideg, kondenzvíz keletkezik, ami kifolyik a kocsiból, a felmelegedés hatására ismét gáz formában visszajut a kompresszorba, és így tovább.
Ha elérte a 22°C-ot a mágneskuplung kikapcsol, vagy kever hozzá egy kis meleget, és úgy tartja a hőfokot.
ECO módban van egy hiszterézis, mondjuk lehűti 18°C-ra, és 24-nél kapcsolja vissza, így nem terheli folyamatosan a motort. De a szíjtárcsát ekkor is hajtja, de mivel az szabadon fut, nincs terhelés.
Most ennyire ráérsz vagy tényleg nem érted a kérdést?
Tegyük fel, nincs 35 fok az autóban. Bent van mondjuk 20 fok (és ennyire van állítva a hőfokszabályozó is), kint 16. Tehát inkább fűteni kéne. De be van nyomva az AC. Ekkor mi a helyzet? Tudja az elektronika, hogy ilyenkor nem kéne jelet adni a kuplungnak és nem is teszi?
Tehát nem ránt be a kuplung, nem jár a kompresszor dugattyúja? Ezt kérdezem már sokadjára.
"Eco" módban garantálom hogy soha az életbe nem fog berántani a kuplung még ha 40 fok is van az autóban és letekerem minimumra a hőfokszabályozót. Csak ugyan azt a 40 fokos levegőt fogja keringetni a ventilátor, a kompresszor ékszíjtárcsája meg csak szabadonfutózik. Pontosan ezt írja az autó kezelési útmutatója is. Eco állásban olyan mintha nem is lenne benne klíma.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!