Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tudom, hogy hülye kérdés, és...

Tudom, hogy hülye kérdés, és lehet, hogy nincs is rá magyarázat de azért leírom?!

Figyelt kérdés
Az miért van, hogy egy 3-4-5-6-8-10-12-16 hengeres autónak más hangja van? Igazából ami még nagyon furcsa, hogy BMW, Mercedes V8-asok egészen másképp szólnak, mint az igazi amcsi v8-ak. Ez miért van? Másképp: Hogyan tudják a motorhangot (nem a kipuffot) hangolni? Nem vagyok gyenge felfogású az autók iránt, de ezt máig nem értem.
2009. okt. 13. 18:53
 1/5 anonim ***** válasza:
én se értek hozzá, csak zenész vagyok így ezen a téren otthon vagyok valamelyest... A hangszereknél, például a trombitáknál is teljesen másként szól a német az osztrák és a japán hangszer, pedig mind ugyan olyan réz és trombita, a titok kulcsa a megmunkálás. Szerintem valami ilyesmi lehet a kocsiknál is...
2009. okt. 13. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Hát ez tényleg buta kérdés:) De ha nem vagy benne a témában mégsem! Mért fogyaszt többet egy teherautó mint egy személygépkocsi? A súly a motorhoz képest sem mindegy, nagyobb hengerűrtartalomban az égéshez több üzemanyag kell, alapjáraton is. Kipufogóval lehet variálni, kisebb fojtása van, nagyobb hang, többet fogyaszt. Egy 1,4-es benzines motort pl. betesznek 800kg-os kaszniba, vagy 1300kg-osba hát egyértelmű hogy jobban meg lesz terhelve ezáltal többet is fog fogyasztani. Tehát a ccm-vel nő fojtás a hang is és a fogyasztás is. De azért nem kellene nekem az 1,3-as régi suzuki, mert milyen jól gyorsul és a súlya miatt nem stabil.
2009. okt. 13. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Van rá magyarázat. Egy-egy munkaütem során egy hangimpulzus indul el, ez a legerősebb, amit a motor "zajai" közül hallasz. Minél több hengere van egy autónak, annál több munkaütem történik fordulatonként (négyüteműnél pontosan feleannyi, mint ahány henger van), tehát időegység alatt több ilyen impulzust hallasz. Ezért van az, hogy az egyhengeres motor munkaütemeit meg is tudod számolni (alacsony fordulaton), egy 8-10-12 hengeres motor pedig finoman jár. Az pedig, hogy a német V8-asok másképp szólnak, mint a tengerentúliak, szintén nagyon egyszerűen magyarázható. A német motorok hengerenkénti űrtartalma kisebb, mint az amerikaiaké (a "klasszikus" nevezett V8-asok közt volt 7 literes összelökettérfogatú is), így a egy-egy munkaütem "kisebbet szól", finomabb hangja van. Ezen kívül a németek által alkalmazott OHC- és DOHC-vezérlés más hangot ad ki, mint a tengerentúlon közkedvelt OHV: hosszabb a vezérműlánca, így a lánchang intenzívebb (már ha nem szíjas), viszont a nyomódudak, himbák működéséből adódó zaj nem hallható. Ezen kívül rá lehetne fogni a dolgot arra a sztereotípiára, hogy a német motorok finomabban kidolgozottak, kisebbek az illesztési hézagok, így kevesebb mellékzörejt keltenek, de erről nem tudok semmit sem biztosan, mert "amerikai" V8-ast még nem szedtem szét.

Egyébként a fent leírtakon kívül még millió dolog befolyásolhatja a motor zaját. A láncos vezérlésnél mindig van lánchang, a szíjasnál nincs. A kényszervezérelt motoroknál két himba működik, így ezek hangja intenzívebb. A gyári vezérműtengelyes motorok vezérlési hangja alacsony, azonban az "éles" vezérműtengellyel, kemény szeleprugókkal szerelt motoroknál néha bizony csattog a szelep záráskor. A léghűtéses motorok hangját nem tompítja a vízköpeny, illetve nagyobbak az illesztési hézagaik, jobban csörög a motor. A szívócsonk is gyakran lehet érdekes rezgések, hangok forrása: egy kanyargós, egykarburátoros szívócsonk néha tud "zenélni", míg a sport- és versenymotorok egyeneshez közeli szívócsatornái jóval halkabbak (ott helyette ordít a légszűrő). Extrém esetekben pedig az égésfolyamat megváltozása is hangváltozást eredményezhet: dízeleknél, ha megnő a gyulladási késedelem (hirtelen gázadás hatására), keményebb hangja lesz a motornak, a magas fordulatra tervezett motorok pedig alacsony fordulaton "dadognak".

2009. okt. 13. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Én annyit tudok hogy az amerikai motorok lassabban forognak az európai/japán motorokhoz képest, erre a dugattyú-löket hosszabb útja ad magyarázatot. Ezzel kismértékben tartósabbá válik a motor élettartama,a végtelen amerikai utakra lett tervezve, párosítva a hatalmas cm3-el. Emiatt másabb a hangjuk.
2009. okt. 13. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

A másodiknak üzenem, hogy egyáltalán nem ezt kérdeztem! Semmi köze sincs a kérdésemhez a válaszodnak! Azt meg ne magyarázd, hogy kipufogóval lehet variálni, mert azt is leírtam, hogy tudom.

Harmadik: Köszike, megértettem :)

2009. okt. 14. 14:55

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!