TSkull kérdése:
Hogyan lehet a hidrótőkét (hidraulikus szelep emelő) kicserélni?
Figyelt kérdés
Egyáltalán ki lehet, és ha igen mennyibe fáj?2013. jún. 23. 14:14
1/6 anonim válasza:
Milyen autóhoz? Opel?
Azokon vannak ilyenek régóta.
Biztos az a baja? Én is arra tippeltem, aztán szétszedésnél kiderült, egy szelepvezető törött volt, a vez-tengely bütykei nagyon kopottak voltak, illetve már a himbák alatti korongok is átlukadtak. Viszont a hidrotőkéknek nem volt bajuk.
2/6 T5- válasza:
Legtöbb modern motor hidrós, ez nem GM szabadalom. Veztengely ki, + az összes többi apróság amit ez a művelet magával vonzz. Ha szerencséd van, meg olyan motorod, akkor ki lehet játszani a helyéről úgy is, hogy a veztengely bent marad. Milyen motor ez? Mennyibe fáj? Gondolom nem te cseréled, ezt meg mondja meg a szerelő, hogy ő konkrétan mennyiért csinálja meg. Plusz alkatrészt te is nézhetsz bármelyik webshopban.
3/6 A kérdező kommentje:
Ja nem én cserélem, és nem is az én autóm, hanem a haveromé. Opel Vectra B. Nem is az lenne a lényeges, hanem, hogy egyáltalán lehet csak azt az alkatrészt cserélni, vagy szelephimbákat is kell mindenestől.
2013. jún. 24. 11:51
4/6 T5- válasza:
Az, hogy B Vectra még nem mond semmit, mert van benne 8 meg 16 szelepes motor is, de mindegy az a lényeg, hogy lehet külön hirdotőkét cserélni ha valamelyik(ek) szar(ok), annak a cseréje hozhat megoldást, de úgyis ki kell szedni mindet.
5/6 A kérdező kommentje:
Teljesen igazad van. B Vectra, 1.6-os, benzines, 16 szelepes, 101 lóerős. 94-96-os azt hiszem, de ebben már nem vagyok biztos. Egy ideje panaszkodik, hogy nagyon szelep hangja van. A hidrótőkére gyanakodik egy szerelő, de még nem volt anyagi háttér, hogy teljesen szétszedjék, és megnézzék. Ha tényleg az a baja, akkor elég csak megkeresni hibás emelőt, vagy az egészet szokták cserélni a különböző kopások miatt? Vagy ha nem ez, mi egyéb baja lehet még, és mennyire drága egy ilyen művelet. Ja és a másik, ez lehet-e annak a jele, hogy az előző tulaj szétküldte a motort? Kosz a válaszokat.
2013. jún. 24. 16:14
6/6 T5- válasza:
X16XEL motor gondolom, ki kell venni mind két veztengelyt, hogy hozzáférj a tőkékhez. Ahhoz meg kell bontani egy "keveset". Cserélni csak azt kell amelyik szar, nem kell mind a 16-ot. Az meg hogy mennyi, azt embere válogatja, akár elég zsebbenyúlós is lehet, mert ha valaki úgy akarja, fel lehet rá mit számolni éppen. Az meg, hogy valamelyik nem tartja meg a nyomást, az nem jelent semmi komolyat. Amúgy is, hogy küldesz szét egy ilyen motort. Max, ha hidegen vered neki mint a süket állandóan, meg olajcsere nélkül, légszűrő nélkül jársz vele. 15w40-es olajat meg bele ne rakjatok, ha valami állat azt mondja... meg ezek az hidrotőke tisztító adalékok, meg motortisztító csiribiri cuccok szintúgy szart nem érnek...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!