Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért kell az autókba több...

Miért kell az autókba több henger? Nem elég egy ami nagyobb?

Figyelt kérdés
2013. jún. 21. 23:39
 1/10 anonim ***** válasza:
94%

Nem tudom, láttál-e már Hofherr traktort élőben. Ha igen, emlékezz vissza rá, hogyan járt. Alapjáraton majdnem elemeli az első tengelyt minden egyes főtengelyfordulatban, annyira ugrál.

Hogy miért? Azért, mert egyhengeres. Az egyetlen, jó nagy henger ilyen. Ott van benne a bazi nagy, jó nehéz dugattyú, ezt kell minden fordulatban kétszer megállítani és elindítani a másik irányba. Ez hatalmas erőket gerjeszt, amitől remeg a motor. De ott van még a hasonlóan nagy és nehéz hajtókar, az is tud ilyet. Az egyetlen főtengelycsapos főtengely is eléggé ráz, mert kiegyensúlyozatlan.

Illetve a nyomatékleadás is igen kedvezőtlen: van egy nagy lökés, aztán majd' két fordulaton át semmi. Alacsony fordulaton úgy rángat a motor, hogy a benn ülőknek visszajön a vacsorája, ha nem elég erős a gyomruk.

Egy traktoron a kutyát nem zavarja az ilyen karakterisztika, mert ott az ekét kell húzni, ahhoz meg jó így is. Személyautón viszont sokkal kényelmesebb a többhengeres motor: a dugattyúk mozgási erői kiegyenlítik egymást, a nyomatékleadás pedig egyenletesebb, mert egy fordulatra több munkaütem is esik.

2013. jún. 21. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
6%

Most lehet hülyeséget írok, ne kövezzetek meg, ha így van, de ugye a henger az a gyújtógyertya, nem igaz?


Volt már úgy, hogy útközben nekünk a kocsin kiment egy, sőt néha 2 henger is és haza tudtunk vele jönni majd elvinni egy szerelőhöz vagy egyszerűen csak kicseréltük itthon. Nah, de ha 1 henger lenne és az ha kimegy, onnantól kezdve nem tudsz vele tovább menni, ott maradsz az út szélén.


De ha hülyeséget írtam, akkor bocsi mindenkitől!

2013. jún. 21. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
94%

A henger nem a gyújtógyertya. A gyújtógyerty a hengerben van, de van azon kívül még pár dolog ott.

Egyébként az, hogy gyújtáshiba miatt kimegy 2-3 henger, nem olyan súlyos, mint ha eleve csak egy van. Az üresen futó hengerek is segítenek kiegyensúlyozni a motort, bár ilyenkor jobban ráz, mint egyébként. De egy négyhengeres motor egy hengerrel még mindig finomabb, mint egy egyhengeres.

2013. jún. 21. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Ez még így sem pontos. A gyújtógyertya a hengerfejben van. Az első jól leírta hogy miért használnak több hengert. Az egyhengeres olyan mint egy légkalapács. Minél több a henger, annál több hasznos ütem jut egységnyi időre. Ettől finomabban jár és egyenletesebben adja le a teljesítményét a többhengeres motor.
2013. jún. 22. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
A 250-es MZ-knél is egy henger van é hallani, meg látni is lehet ahogy egyesével "üt" a henger, és eléggé rázza is a motort. :)
2013. jún. 22. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Stabilitás szempontjából gondolom 4 hengertől felfelé már nincs sok különbség igaz?
2013. jún. 22. 10:34
 7/10 anonim ***** válasza:
45%
Inkább 6 hengertől mondanám.
2013. jún. 22. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
90%
Még egy 3 hengeresnek is nagyon buta hangja van és alapjáraton is rezonál az egész kocsi. Ülj be egy 3 hengeres Poloba vagy Swiftbe. Aztán rájössz miért kell 4 henger minimum. :D
2013. jún. 22. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Öthengertől felfelé vannak igazán finom járású motorok, főleg a V elrendezésűek.
2013. jún. 22. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
4 hengertől felfelé vannak különbségek. A soros hathengeres nyújtja a legjobb kiegyensúlyozottságot, szebben jár, mint a négyhengeresek. Bár a négy henger is elég jó kompromisszum. A nyomatékleadás viszont a hengerszám szaporításával egyre finomodik: négyhengeresnél félfordulatonként, hathengeresnél egyharmad fordulatonként, nyolchengeresnél negyed fordulatonként van munkaütem.
2013. jún. 23. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!