Nemrég lett megfurva a simsonom, gyári 37,97es méretröl 38,25re. Kapott uj dugót, gyűrűt, és azt hallottam hogy megfurás utána ha bejáratom érdemes gyürüt cserélni a nagyobb kompresszio miatt Igaz ez? Ha igen akkor kell e valamennyit járatni?
Jól mondták. A hengert amikor megfúrják utána hnolják, a hónolás egy olyan folyamat ahol apró keresztirányú karmolásokat karmolnak a hengerfalba, hogy a bejáratás ideje alatt, amíg ezek a karmolások kikopnak olajfilm tapadjon meg, csökkentve a surlódást, és a hőterhelést. Bejáratás végén a hengerfal felülete tükrös. A hónolás "kikoptatása" a bejáratás alatt a gyűrűk fokozott kopásával járnak együtt, azért a már tükör sima hengeredbe ha teszel új gyűrűket, te leszel a legfaszább gyerek. Én is most járatok, járattam be egy Simoson hengert és a gyűrűk 450 km alatt annyit koptak, hogy nagyobb hézag volt a gyűrűvégek között 1 mm-nél, ami szervíz könyv szerint is kopott. beteszel egy gyűrűt a hengerbe a gyűr két vége között 0,1 - 1 mm hézag a megengedett. Valamint a szétszerelés alkalmával, legalább látod, milyen állapotúak az alkatrészek, ilyenkor érdemes a dugattyú tetejét koromtól megtisztítani, esetleg felpolírozni, a hengerfejen meg lehet szemlélni, mennyire szimmetrikus a felömlés, a hengertalptümítés nem-e "takar" a csatornákból, ha nem szakadt el, itt érdemes kicsit kozmetikázni. Látod, hogy ferdén ég-e a dugattyúd. Ami rossz dolog. A hajtókar megfelelő irányú és mértékű görbítésével lehet orvosolni a problémát.
Tehát bejáratás után érdemes gyűrűt cserélni, ez így igaz.
Valami nem világos kérdezz, nyugodtan!
Bejáratás 30-as keverék, könnyű járás, laza terhelés, ne főzd a motort, nem kávé!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!