Opel astra F 1.4,8v-es motorral ha 50 km/h-val megyek, akkor melyik seb. fokozatban érdemes menni a nagyobb üzemanyagtakarékosság érdekében?
Ha nem erőlködik a motor,felrakhatod 5be,szerintem belefér.
Természetesen mindig a lehető legmagasabb fokozatra kell törekednide úgy hogy a motor megfelelő fordulatszám tartományban legyen,azt azért hallod a hangján ha esetleg nincs benne fordulatszámmérő.
Nekem H Astrám van. 50-nel épp hogy tudom kapcsolni a 4. sebességi fokozatot, de van hogy inkább hagyom 3.-ban.
5.-be nekem már fuldokolna a motor. (Dízel, hosszú áttételes váltóval. A benzinessel simán felváltok 4.-be.)
Nem csak a fordulatszám számít, hanem a nyomaték is, hogy mennyire erőlködik a motor.
80 km/h-nál nekem pl kevesebbet ír ki fogyasztásnak 4.-ben, mintha felváltanék 5.-be és alacsonyabb fordulatszámmal mennék.
Én is 4-ben szoktam városban menni 50 környékén, ott érzi jól magát bemelegedve. Ha még hideg akkor 3-as :)
De amúgy, ha fogyasztásról van szó, akkor itt az lenne a lényeg hogy mennyire nyomod le a gázpedált. Ugyanis nyilvánvaló hogy alacsonyabb fordulaton kevesebbet fogyaszt ugyanakkora gázpedálállásnál konstans sebesség tartása esetén. Tehát ha nem kell annyira, vagy ugyanannyira kell benyomni a gázpedált 5.-ben úgy hogy az 50-es sebességet tartod, akkor kevesebbet fog fogyasztani. Mondjuk az alapjárati motor bizonyos fordulatszám alatt kinyit egy megkerülőcsatornát a fojtószelep mellett, tehát ez belekavarhat a kakiba, mert anélkül ad többletlevegőt a motornak hogy te jobban lenyomnád a gázt.
A fogyasztását csak ennek tudatában lehetne kideríteni, hogy melyik az a fordulatszám, ahol még nem nyúl bele a motor ECU-ja. Kéne hozzá egy szkóp ;D
Amúgy meg, érdemes finoman gyorsítani, ha nem sietsz sehova akkor nem muszáj félgázt nyomni hogy elérd az 50-es sebességet. Fékezni pedig motorfékkel is lehet sokszor, amikor mondjuk messziről látod hogy piros a lámpa, elkezded visszapakolgatni a sebességeket. A mienkben mondjuk a kettes sebesség szinkrongyűrűi sajnos már kikopóban vannak, de azért duplakuplung gázfröccsel meglehet oldani a dolgot. :D
Ilyen 1.4 8V motoros B Corsát vezettem, ha pár km-t kellett menni vele, simán el lehetett csorogni 5-ben vele, ismerőseim ilyen 1.4 8V F Astrával is eljárnak úgy, hogy 5-be is felkapcsolnak 50-nél. Csak akkor szabad, ha nem kell gyorsítanod, mert ha gyorsítgatsz, akkor nem érdemes 5-ben padlózgatni 50-nél hogy gyorsuljon, de ha konstans sebességet (50-55 km/h) tudsz tartani, érdemes felváltani... Én 1.6 16V G Astránál próbáltam sok éven keresztül, és ott is 5-be felváltok már ha lehet, igaz a fordulat 1500 alatt van olyankor, tehát ha gyorsítani kell inkább visszakapcsolok, de nálam városi fogyasztásnál fél liter megtakaritást is jelent, hogy sokszor felváltok 5-be 50-55 körüli tempónál. Ha sportosan akarsz vezetni, illetve ha sűrűn kell fékezni-gyorsítani, sávot váltani, akkor inkább hagyd 3-asban, de ha lehet 4 illetve 5. fokozatot is elbirja, de akkor már tényleg nem nagyon tudsz gazdaságosan gyorsítani vele...
Összességében (más, 1.4 8V F Astrások tapasztalataira is alapozva) igen, kb fél litert is tudsz spórolni ha felkapcsolsz városvan 5-be.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!