50 es kétütemű robogómat megéri megcsináltatni 70-esre?
Ha b jogsid van akkor már olcsón vehetsz magadnak a1 kiegészítő jogit(kb 30ezer)
Gondolom nem azért vetted a robogód hogy eladd.
Sok a fogyasztása?Ad ki érdekes hangokat?Nem biztos hogy a hengert kéne fúrni,lehet hogy csak a szíjad van elkopva meg a görgőid is,esetleg a kuplungkinyomórugód lehet talán még gyenge.Az ilyen robogók 50-nel hegynek fölfelé kéne mennie vele,csak annyi hogy ki kell pörgetni egy picit az elején mert a 2t csak magasabb fordulaton adja le a maximális nyomatékot.
HA átakarod alakítani 70-re az is jó csak egy picit költséges és macerás.Elsőre azért is mert nem mindegy hogy milyen hengert veszel rá,lehet hogy bele kell maratni a blokkba is de ez nem biztos.És a főtengelyt is érdemes kicserélni erősebbre,illetve alkatrészeit,aztán 1000-1500km bejáratás.
Amit tudni kell hogy a görgőket azért szezononként illik lecserélni ha használod is,a szíjat meg meg kell mérni hogy mennyire kopott.
"Ha b jogsid van akkor már olcsón vehetsz magadnak a1 kiegészítő jogit(kb 30ezer) "
Namármost, azt nem megvenni kell, hanem kb ennyibe kerül egy könnyített A1 vizsga. Azon pedig nem fogsz átmenni csak úgy. Ahhoz sok gyakorlat kell. Ha meg robogóval vizsgázol, utána csak azt vezethetsz.
Bocs, hogy személyeskedem, de hány kiló vagy? Mert én 120, és alattam nemigen ment többet egy kifogástalan állapotú Keeway annak idején. Szóval ha te is ilyen súlycsoportban vagy, mint én, akkor nemigen lehet ezen csodálkozni.
Viszont a dombnak föl 20-25 tényleg kevés. Lehet, hogy érdemes lenne átnézetni egy szerelővel.
Tuningot nem ajánlok. Le is írom, miért. Amellett, hogy költséges (és annyit nem ér plusz 10-15 km/h), még a motor élettartamát is csökkenti. Emellett azt a robogót ilyen teljesítményre tervezték. Ezekkel a fékekkel pedig nehezebben fogsz megállni.
50 vagy 70 ccm?
A hatalmas tuning alaktrész kínálat láttán, biztos mindenki fejében megfordult már a kérdés: Maradjon a gyári 50 ccm vagy építsünk rá 70-es hengert?
Sebesség és gyorsulás, vagy a megbízhatóság.
Nézzünk végig az előnyőket, hátrányokat, különböző szempontokat.
Új motor vásárlása után lényeges szempont lehet a garancia.
Nem biztos, hogy érdemes egy robogó garanciáját elveszíteni néhány másodperces gyorsulási előnyért. Főleg nem olyan gyártóknál, ahol hosszabb garanciális időt vállalnak. (pl Kymco 25 hónap, km korlát nélkül...)
Nagyobb hengerűrtartalmú motornak a fogasztása is nagyobb, 0,5 - 3 literrel is többet ehet a gép 100 km-en. Jelentősen megnövelve ezzel a üzemelési költségeket.
Egy csúcsrajáratott motornál nagyobb a meghibásodási lehetőség, sokkal jobban előjönnek a nem megfelelő karbantartásból eredő problémák. A nagyobb erő jobban megterheli a főtengelyt, a variót, a kuplungot. Hamarabb elkopnak és tönkremennek az alaktrészek. Kevésbé üzembiztos.
Pontosan ezért sokkal nagyobb egy 70 ccm-es motor karbantartási igénye, mint a gyári 50-esnek. Gyakrabban kell a légszűrőt tisztítani, akár 2-3 ezer kilométerenként is szükséges lehet a dugattyú csere.
(ha nem korábban áll meg a technika, mert ugye ami elromolhat...)
A mostani 70-es sporthengerek, jó kipufogóval, jól összehangolva akár 90-110 km/h sebebségre is képesek. Ami nem elhanyagolható tényező...
Sohasem elég egy alaktrész, pl a henger cseréje, mert mindig akad valami amit még hozzá kell (kéne) igazítani. Folyamatos helyet biztosít a zsebpénznek...
A döntésnél legfontosabb szempont talán, hogy mire is használjuk a robogót.
Szórakozásra, kikapcsolódásnak vagy munkaeszköznek, munkába vivő eszköznek.
Eszerint kell választani a sebbeség és a megbízhatóság között.
Fontos befolyásoló tényező az anyagi háttér. Egy takarékos, olcsón fenntartható járműre van-e szükség, vagy szeretnénk felesleges pénzeszközeinket gyorsaságra váltani.
De a gyorsaság és a gyorsulás nagy csáberő, élvezetes szórakozás. :)
Azt se feledjük el, hogy a 70ccm-es motor már nem segédmotornak minősül! (Jogosítvány, rendszám!)
Mindenki saját belátása, igénye, szükséglete szerint döntse el, mi is fontos.
Mindegy, hogy 50ccm vagy 70, a lényeg hogy robogó...
2. válaszoló vagyok. Én ajánlanék neked valamit, hátha megtetszik. Gondolkozz el rajta, szerintem érdemes.
Én is ilyen mizérián mentem keresztül 2 évvel ezelőtt. Egy Keeway Focus volt az első robogóm. De valahogy sehogyan sem éreztem jónak alám (mint már említettem, 120 kiló vagyok). Állandóan azt éreztem, hogy visszafelé haladok. Ugyan emelkedőket itt nem kellett megmásznom, de akkor is, erőtlen volt a gép hozzám.
Így nagy elhatározásra jutottam: lecseréltem egy s50-es Simson-ra. Ami nem erősebb, nem gyorsabb (sőt, még mintha kicsit lomhább is lett volna), de megtanított használni egy rendes, váltós motort, emellett a karbantartást is megtanítottam. A Keeway-t akkor 90 ezer ft-ért vettem, 85-ért tudtam eladni. A Simson-t ezzel szemben 55 ezerért sikerült beszerezni (jó állapotú volt, tényleg csak tankolni kellett). 1 év motorozgatás után rászántam magam, hogy megpróbáljam ezt a könnyített A1 kategóriát. Hála az öreg Simsonnak, elsőre sikerült átmennem egy váltós 125-ös motorral. (ha jól emlékszem, egy Honda cg125-ön vizsgáztam le). Ez valamivel több, mint 30 ezrembe került.
Ezt követően a Simsont sikerült eladnom 50 ezer ft-ért, majd vettem egy patika állapotú MZ ETZ 125-öst, 95 ezer ft-ét. Azóta is jókat motorozok vele a közeli utakon, kényelmes 80-85-ös utazót tartja (még dombon felfele is), a karbantartása pedig hála az öreg Simsonon begyakorolt mozdulatoknak, gyerekjáték. És még a pénztárcámat sem ürítette ki ez a művelet.
Szóval én ezt, vagy valami hasonló utat tudok ajánlani neked. Ennél olcsóbban szerintem nemigen lehet 125-össel motorozni. Erő pedig ebben már van annyi, hogy ki mer menni az ember bátran a városon kívülre is.
# 2/5
Tudod az a baj hogy van hely ahol szinte csak megveszed,és csak részben csinálod meg.A1 kategorával annyira nem szórakoznak.Meg nézted már az árakat?Ha B mellet leteszed A1-et és utána mész el nagy A-ra akkor sokkal kevesebbe kerül mintha egyből nagy A-ra mész.Engem ez nem is izgat mert nekem korlátlan van,de most konkrétan ismerek valakit aki éppen ezt csinálja.
Igen, tudok erről, hogy így olcsóbb a korlátlan jogsi.
Egyébként nálunk (legalábbis ahol én vizsgáztam) rendesen odafigyelnek az A1-re is, nehogy már olyan menjen át, akinek köze nincs hozzá. Sőt, kicsit túlzásba is viszik. Volt kimutatás ennél a sulinál, hogy az ilyen könnyített A1-es vizsga csak 4negyvenvalahány százaléknak sikerül elsőre.
AZ ilyen embereket szoktam letolni az útról 250ETZ-vel! :)
Sokan lenézik,de ha megnézed csak a gyári gyorsulási adatát,1mp különbség van egy 500kawasaki gpz közt.És akkor tunning mentes gyári járgányról regélek! Mellesleg egy 250-sel simán lehet tartani a túratempót a nagyokkal is,ami csak a különbség az a előzési technika,míg ők egy gázhúzásból kigyorsítanak míg nekem technikásabbnak és lendületesebbnek kell lennem.Ezek a motorok,nagyon jók!Élvezhetőbb,túrázhatóbb mint a többi,ez egy külön világ!Aki igazán ráérez,és megszeretni,az nem akar tovább adni rajta vagy nagyobb motort venni szerintem!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!